Bleon sanki endişemi fark etmiş gibi hafif sakin bir ifadeyle kanepeye yaklaştı. Tam yanıma oturacakken onu durdurdum ve bilerek karşıma oturttum. Daha sonra hoşnutsuzluk ifadesiyle hafifçe kaşlarını çattı ve söylediğim yere oturdu.
Bleon'a baktım. Az önce aramızdaki iyi ruh haline sırtımı döndüm ve bunu şimdi konuşmanın doğru olup olmadığını bir kez daha derinlemesine düşündüm. Ancak bu görevi şimdi bitirmezsem gelecekte benzer şeylerin tekrar yaşanacağı açık, o yüzden kararımı verdim.
"Şu andan itibaren sana ilk olarak bunun senden hoşlanmadığımdan ya da senin hatan olmadığından kaynaklanmadığını söyleyeceğim."
"...Evet?"
Belki de olumsuz sözler yüzünden Bleon'un gözbebekleri şiddetle sarsıldı. Tepkisini görmemiş gibi davranarak konuşmaya devam ettim.
"Boşanmak istiyorum."
"...Boşanmak?"
"Hmm. Ben yaşlıyım ve sen hala gençsin, bu yüzden geleceğin uğruna senden boşanmamın doğru olduğunu düşünüyorum.
"...Sen ne diyorsun?"
Bleon sanki hiç anlayamadığı bir şey duymuş gibi şaşkın bir ifadeyle bana baktı.
"Sana evlenme teklif ettim çünkü anneni ve babanı bu kadar genç yaşta kaybettiğinde senin adına üzüldüm. Elbette yirmi üç yaşıma gelene kadar evlenemediğim doğru, bu yüzden başkaları bana parmak sallayınca sinirlendim."
Anlaması için neden boşanmam gerektiğini anlatmaya başladım.
"Dünyanın acısını çeken biz birbirimize yardım edersek iyi yaşayabileceğimize inanıyordum. Sonuçta ilk hissettiğimden tamamen farklıydı."
Bunu söylerken acı bir şekilde gülümsedim. Ancak Bleon'un ifadesi önceden olduğundan daha sert bir şekilde çarpıtılmıştı. Böyle bir ifadeyi ilk defa onun üzerinde görüyordum. Ama ben buna aldırış etmedim ve sözlerimi dökmeye devam ettim.
"Çok üzgünüm. Keşke kırılan tek kişi ben olsaydım ama o kadar bencil ve kötü davrandım ki Bleon'u da kendimle birlikte cehenneme sürükledim.
Astell, Bleon'a karşı işlediği suçlardan pişman olsaydı ve tövbe etseydi bunu da söylemez miydi? Ben de öyle düşündüm ve Bleon'dan özür diledim.
"Son zamanlarda seni iyileştirmeye çalışmamın nedeninin bu olduğunu bilmeni isterim, her ne kadar bunun son on yılda sana yaptığım hataları tam olarak telafi etmeyeceğini bilsem de."
Tedavi olmaya çalışalı henüz bir hafta olmasına rağmen bu kadar çabuk biteceğini düşünmemiştim. Yine de zayıf ilacın tüm tedavisini yaptığım için biraz tedirgindim.
"Bu yüzden gelecekte kendi yollarımıza gitmemizin daha iyi olacağını düşünüyorum. Artık bir yetişkin olduğuna göre Bleon, her şeyi kendi başına yapabilirsin. Elbette bu böyle olmalıdır."
Bleon'la konuşurken her şey yerli yerine oturmuş gibiydi. Yaşlı kadının istismarı durdurmasının ardından yetişkin kocayı serbest bırakmak, hatalarını kabul etmek ve af dilemek. Bu boşanmak için mükemmel bir nedendi.
"Seni incitmiş olmama rağmen beni takip ettiğin ve beni sevdiğin için minnettarım. Bunun nedeni muhtemelen Bleon'un her şeyden önce gerçekten nazik bir kalple doğmasıdır. Bu yüzden benden çok daha iyi birini bulacağına eminim. Hala gençsin ve daha yeni başlıyorsun."
'Sen gençsin. Sen gençsin, o yüzden yeniden başlayabilirim. O zaman bırak gideyim.'
Yaşını vurgulamaya devam ettim. Herkesin görebileceği gibi, bir çift için yaş farkı önemsizdi. Bleon biraz daha büyüyüp birçok insanla tanışıp çok şey öğrenirse söylediklerimi şimdi anlayacaktır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Trajik Bir Romanda Kocamla İlgilenmek
Chick-LitTrajik bir romanda, 13 yaşındaki kocasını kendi zevkine göre eğitirken ölen Astelle Heines'in cesedine sahip oldum. Hines'ın çirkin kadını. Evlenecek başka erkeği olmadığı için çocuğuyla evcilik oynayan asil bir hanımefendi. Astelle'in yüksek sosyet...