Üç yıl...
Üç yıl sonra Philia geri dönmeli ve McCain...
Bildiğim kadarıyla gelecekte McCain artık yoktu. O zaman şimdi onu son görüşüm olacaktı.
'Ona şimdi söylemeli miyim?'
Düşünmeye devam ettim. Belki Philia geri gelirdi. Peki ya bu noktada orijinalinden çok farklıysa? Ya geri dönmezse? Öte yandan McCain orijinal hikayede söylendiği gibi ölseydi ne olurdu? Kalbim bu düşünceler yüzünden rahatsız olmaya devam ediyordu. Tek bir kelime tanıdığım insanların ölümünü engelleyebilirdi ama onlara sebepsiz yere gitmemelerini söyleyemezdim. Bunu yapamadığım için de kendime kızdım.
'Phlia geri dönecek mi?'
Evet. Philia geri dönecek. Philia bu romanın kadın başrol oyuncusuydu. Bleon'la arası iyi olmasa da kendi hayatını yaşayacak ve ona harika bir şekilde başka bir aşk bulacaktır. Philia kesinlikle geri dönecek.
'O halde sorun McCain'de...'
Ne yapacağımı düşünürken epey zaman geçmişti. Bleon yatak odasına dönüp beni arayabilirdi, bu yüzden hızla yatak odasına dönmek için döndüm. Ama McCain bahçenin girişinde durmuş bana bakıyordu.
"......."
"......."
Serin, serin bir gece esintisi sessizce esiyordu. Arayı kapatmayı bile düşünmeden bir süre birbirimize baktık ve hiçbir şey söylemedik. Endişelendim çünkü aniden ortaya çıktığında ne diyeceğimi bilemedim ve o...
"Yoksa... yarın erken mi çıkıyorsun?"
Ancak bir süre sonra ağzımdan şu soru çıktı. Bunu düşündüğümde bile ortaya çıkamayacak kadar saçma bir soruydu. Kaçınılmaz utanç ve tuhaflıktan kaçınmaya çalıştım ama sanki sinyali bekliyormuş gibi ondan bir cevap duydum.
"Evet. Ayrılıyorum."
Onunla tekrar göz teması kurdum.
"Güvenli yolculuklar."
Sonunda bunu ona söylemekten başka seçeneğim yoktu.
"Bana söyleyeceğin tek şey bu mu?"
"Evet?"
McCain derin bir iç çekti. Hiçbir fikrim yoktu, bu yüzden bana nasıl bir bakışla baktığını bir yıl önce biliyordum ve fark ettim. Bu yüzden dikkatlice düşünmem ve söylemem gerekeni söylemem gerekiyordu çünkü benden ne duymak istediğini ve bunun onun için ne anlama geldiğini bilmiyordum.
"Kendinize dikkat edin. Sonra yola koyulacağım."
Ama yine söylemek istediğimi söylemedim. Bu sözlerle bahçeden çıkmak için McCain'in yanından geçmek üzereyken, onun sonraki sözleri olduğum yerde kalmama neden oldu.
"Kesinlikle canlı olarak geri döneceğim."
"......."
"Bulunduğunuz bu yere kesinlikle geri döneceğim, hanımefendi."
Aslında en çok söylemek istediklerimi ilk o söyledi. Ona sağ olarak geri dönmesini umduğumu, bir savaş kahramanı olarak ölmek yerine uzun bir hayat yaşamasını istediğimi söylemek istesem de ağzım açılmadı.
Karşı cinsten biri olarak ona karşı hislerim yoktu ama o, bana birçok yönden yardımcı olan biri olarak bir yıldır dükün evinde benimle birlikteydi. Yine de ona böyle bir şey söyleyerek boş yere ümit vermek istemedim ve kendimi tuttum.
Ama yine de eğer sözlerim ona yeniden canlanma gücü verecekse, dürüstçe bir şeyler söylemek istedim. Şans eseri önce o konuştu, bu yüzden artık daha rahat konuşabileceğimi düşündüm.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Trajik Bir Romanda Kocamla İlgilenmek
ChickLitTrajik bir romanda, 13 yaşındaki kocasını kendi zevkine göre eğitirken ölen Astelle Heines'in cesedine sahip oldum. Hines'ın çirkin kadını. Evlenecek başka erkeği olmadığı için çocuğuyla evcilik oynayan asil bir hanımefendi. Astelle'in yüksek sosyet...