Bleon şaşkınlıkla kendini suçladı ve benim onu yalnızca bu kadar düşündüğümü sanıyordu.
'Sebepsiz yere bir şey söylemiş olmalıyım.'
Bu kadar sert tepki vereceğini bilmiyordum bu yüzden biraz pişmanlık duydum.
"Beni ne kadar düşündüğünü biliyorum. Demek şimdiye kadar bana böyle katlandın."
Kendine olan güveni ve ruh hali biraz olsun zedelense, kaç kişi sürekli öfkelenen ve sinirlenen birine tahammül etmeye devam eder? Ne kadar genç olursa olsun Bleon Astell'i tam sekiz yıl boyunca kabul etti. Bu herkes için imkânsız bir görevdi ve herkes, diğer kişiye duyulan sevgi olmadan bunun mümkün olamayacağını görebilirdi.
"Hiç de zor değildi. Çünkü eşimi dikkatle dinleseydim böyle bir şey olmazdı. Ve ben yetişkin olduktan sonra bana daha da iyi davrandın..."
Bleon derin bir iç çekti.
"Aslında şu anda daha zor zamanlar geçiriyorum..."
"Ne?"
"Karısı... hayır... özür dilerim."
Bleon yüzünde somurtkan bir ifadeyle konuşmaya çalışırken ağzını kapattı. Ne demek istediğini anladım ve utançla ağzımı kapattım. Sonra ne diyeceğimi bilemeden dudağımı ısırırken Bleon nazikçe bileğimi yakaladı.
"Yapma. Elini dudaklarına her koyduğunda, senin için endişeleniyorum, Karıcığım.
"Ha?"
"Bu Karısının alışkanlığı. Ama seni böyle durdurmazsam bazen kanayana kadar ısırıyorsun, yani yaradan dolayı yaralanırsan daha da üzülürüm."
Ne? Bu Astell'in değil benim alışkanlığım, değil mi?
"Dudaklarına dokunmanı tercih ederim, seninkine değil."
Sonra Bleon elimi dudaklarına götürdü. Bir an şaşırdım ve elimi geri çektim.
"Ben-sorun değil."
Utançtan kekeledim ama dahası, onun sözleriyle aklım karışmıştı. Bleon neden alışkanlığımı biliyordu? Hayır neden bunun Astell'in alışkanlığı olduğunu söyledi?
"Bunu çok yapardım...?"
Sanki sorum tuhafmış gibi, Bleon'un gözlerinin kenarları şüphelerle doldu.
"Ah, yani... yani Bleon'un benim alışkanlığımdan haberi var mıydı?"
Onun şüphe duymaması için soruyu aceleyle düzelttim.
"Tabii ki istiyorum. Ben sadece her zaman, her yerde Karıma bakıyorum. Bunun yanı sıra gülümsediğinizde sadece bir gözünüz kırışır, kendinizi kötü hissettiğinizde ise sadece tek kaşınızı kaldırırsınız."
Bir anda üstüme açıklanamayan bir gerilim çöktü, ellerim ve ayaklarım soğudu. Bleon'un fark etmemesi için elimi hafifçe arkama sakladım ve onu sıkıca yumruk haline getirdim. Farkında olmadan dudağımı ısırdım ama yine durdurdum.
Bu aynı zamanda gergin olduğum zamanlardaki alışkanlıklarımdan biriydi. En azından dudaklarımı ısırmak ya da dudaklarımla oynamak sadece benim değil birçok kişinin yaptığı bir şeydi. Ancak tek gözümü kırıştırmak ya da tek kaşımı kaldırmak oldukça nadirdi, dolayısıyla bu, beni daha önce görenlerin alışılmadık olduğunu söylediği bir alışkanlıktı.
Ama neden... Bu nasıl Astell'in alışkanlığı olabilir? Eğer Bleon'un bildiği bir şeyse bu, Astell'in ben onun bedenine sahip olmadan önce yaptığı bir şey olduğu anlamına geliyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Trajik Bir Romanda Kocamla İlgilenmek
ChickLitTrajik bir romanda, 13 yaşındaki kocasını kendi zevkine göre eğitirken ölen Astelle Heines'in cesedine sahip oldum. Hines'ın çirkin kadını. Evlenecek başka erkeği olmadığı için çocuğuyla evcilik oynayan asil bir hanımefendi. Astelle'in yüksek sosyet...