• Efsun
Kislányos mosollyal az arcomon vonultam vissza irodámba a Keremmel elköltött ebédünk után. A vártnál sokkal jobban éreztem magam a társaságában.
Csupán ha visszaemlékeztem máris éledezni kezdtek azok a bizonyos pillangók az alhasamban, amikről eddig tudomásom sem volt. Csak azóta jelentek meg amióta megismertem Keremet.Miután kiábrándoztam magam visszatértem a munkához. A bodrumi munkálatokkal kapcsolatban küldött néhány újítást Serdar. Azt kell mondanom, hogy nagyon jól haladunk a projekttel. Várom már a végkifejlettet, ugyanis le merem fogadni, hogy gyönyörű lesz az a nyaraló ház.
Este fél 6-ot mutatott az óra, amikor nagy meglepetésemre megjelent Defne az irodámban.
- Szia! - üdvözöltem őt egy ölelés kívéretében.
- Helló!
- Hát te itt? - kérdeztem kíváncsian.
- Gondoltam beugrom hozzád. Mostanában úgy is kevés időt töltünk együtt. - mondta, miközben magához vette a táskám és az ajtó felé intett. - Na gyere!
Felvont szemöldökkel kémleltem őt.
- Mégis hová?
- El innen. Csináljunk valamit. Nem dolgoztál ma már eleget?
Ültő helyemben elgondolkodtam ezen, majd pár pillanattal később helyeselve bólogattam.
- Akkor? - kérdezte csípőre tett kezekkel.
- Igazad van. Tünjünk innen. - álltam fel én is.
- Ez a beszéd, csajszi. - nézett rám elismerően, mialatt én kinyitottam az ajtó és elindultunk.
De még mielőtt leléptünk volna a helyszínről odaszóltam még az asszisztensemnek.
- Seda ma estére szabad vagy.
- Rendben. Jó estét Efsun.
- Köszönöm. Neked is.
Karöltve barátnőmmel haladtunk lefelé a lépcsőn, majd a kijárathoz érve vártuk, hogy Burak hozza az autómat.
- Hová szeretnél menni? - kérdeztem, miközben a volán mögött ültem már.
- Valahova kajálni. Éhes vagyok. Te nem? - kérdezte felém fordulva.
- Ami azt illeti némi falat belém férne. - ismertem be.
Defne elmosolyodik, majd megszólalt:
- Tudok egy piszok jó dönerest.
- Akkor induljunk.
Sötétedett én meg vezetés közben néha-néha eltátottam a számat a város szépségén. Amióta ide költöztem szinte ki sem tettem a lában este. Csak most volt alkalmam meglesni a kivilágított Isztambult. Egy szó jut eszembe róla: CSODÁLATOS!
- Esfun az utat figyeld, mert még a végén összeolvadunk egy fával.
Térített magamhoz Defne hangja.
- Jól van.
- Itt letérhet és ott is vagyunk.
- Oké.
Pillanatok alatt leparkoltam a kocsit, makd követtem Defnét, aki úgy mozgott az úton, mint aki otthon lenne.
- Yusuf bácsi készíti a világ legjobb dönerjét. Bízz benne csajszi. - Defne megállt az egyik kis kocsi előtt, ahol kezen csókólta az idős férfit, aki mosollyal az arcán üdvözölt minket.
- Jó estét!
- Jó estét! Üljetek le lányok, pár perc és hozom is a dönert.
Szót fogadtunk, majd elfoglaltuk az egyik szabad asztalt és vártunk.
- Annyira szép ez a város. - sóhajtottam.
- Ez most úgy hangzott, mintha egy turista mondta volna. - kuncogta el magát a velem szemben ülő Defne.
- Hát most már lassan 3 hónapja, hogy itt vagyok.
- Én meg őshonos vagyok. - tette hozzá Defne, mire felnevettem.
Yusuf bácsi éppen ekkor hozta meg a csodálatos illatokat árasztó dönereket.
- Jó étvágyat!
- Köszönjük! - válaszoktuk szinte egyszerre.
- Annyira jól néz ki! - nyaltam meg az ajkaimat késztetésből.
- Kostóld meg aztán mondj véleményt. Na gyerünk.
Defnének igazat kell adnom. Valóban a legfinomabb döner volt, amit valaha ettem. Az ízek felrobbantak a számban. A nyelvem az ízek mennyországában volt.
Már éppen fizetni készültünk és menni, amikor a semmiből egy kisfiú jelent meg mellettünk.
- Jó estét! Vegyenek zsebkendőt. - nézett fel rám ártatlan szemekkel.
A csodálattól tátott szájjal meredtem a fiúra, majd ránéztem Defnere.
Előbb én tértem magamhoz.
- Szia. - hajoltam le hozzá kedvesen. - Mennyi zsebkendő van nálad?
A kisfiú egy egész zacskót mitatott felém, ami tele volt zsebkendővel.
- Hm... Kérem mindet. - mondtam bíztatóan mosolyogva.
A kisfiú szemei elkerekedtek, majd nyújtotta felém a zacskót.
- Mennyivel tartozom? - vettem elő a pénztárcám.
- 25 lira. - mondta vékony hangon.
Volt apróm a pénztárcámban, de mégis azt vettem elő. 200 lirát adtam át neki.
- Nem tudok vissza adni kisasszony. - mondta mrgszeppenve.
- Nem is kell. - csíptem meg az arcát. - Hogy hívnak?
- Kenan.
- Micsoda szép neved van. Édesanyád hol van?
- Otthon van és vigyáz a kistestvéremre. - magyarázta.
A következő pillanatban intettem Yusuf bácsinak, aki azonnal oda is jött hozzánk. A kis Kenannak rendeltem egy adag dönert.
- Gondolom éhes vagy.
- Egy kicsit igen.
- Gyere és ülj csak le és addig meséld nekem el, hogy miért árulod ilyen késő este egyedül a zsebkendőt.
A fiú kissé bátortalaul ugyan, de nekikezdett beszélni. Sajgó szívvel hallgattam végig Defnevel együtt szomorú történetét. Kiderül, hogy apja elhagyta a családot pár hónapja. Az anyjának meg nincs munkája, így rá vannak kényszerülve arra, hogy ő itt a zsebkendőt árulja.
Hazudnék ha azt mondanám, hogy nem rígatott meg. Használatba kellett vennem az imént tőle vásárolt zsebkendőt.
A táskámban kutakodtam, majd amikor a kezembe akadt egy névjegyzék Kenan kezébe nyomtam.
- Ezt add át édesanyádnak és mond meg neki, hogy mihamarabb hívjon fel. Rendben Kenan?
- Átadom! De most már mennem kell. Biztosan aggódik édesanyám.
- Menj csak, és vigyázz magadra.
Fájó szívvel néztem, amint a kis tökmag a maradék dönerével a kezében elindul haza felé.
- Nagyon jó szíved van neked Efsun. - csuklott el mellettem Defne hangja.
- Megesett rajta a szívem. Mit tehettem volna?
YOU ARE READING
ELŐNYÖS ÜZLET
Romance~ • Kerem Hakanoğlu átvette apja Kemal Hakanoğlu cégét és így ő lett a FŐNÖK. De egy valamire nem számított, egy társtulajdonosra, aki nem más mint... nos ő. Efsun Aslan, aki elhunyt apja helyét veszi át a cégnél. Izmírből Isztambulba kell utaznia e...