10

7.2K 443 29
                                    

Kontun portresine bakıyordum. Tombul ve sarkık yanakları yüzüne somurtkan bir ifade vermişti. İçine gömülmüş küçük siyah taş parçasına benzer gözleri domuz gibi bakıyordu. Tepesinde, azalmış sarı saç tellerinin üstünde oldukça pahalı gözüken kürklü bir kep vardı.

Tiksintiyle yüzümü buruşturdum. George derin bir iç çekti. "Eminim iyi zamanları olmuştur." diye mırıldandı.

"Kralın onay vereceği aklımın ucuna gelmezdi."

"Neden?"

"Çünkü..." Devam edemedim. Başımı eğip dolan gözlerimi açık sarı rengindeki ipek elbisemin beyaz şeritler bastırılmış eteklerine diktim. George nazikçe bir eliyle çenemi tutup yumuşak kahverengi gözlerini gözlerime dikti.

"Seni sevdiğini sanmıştın." dedi şefkatle. Bir damla yaş hayalkırıklığıyla sağ yanağıma düştü.

"Şapşal kız. Onu seviyorsun değil mi?"

Birden biri kapıyı tıklattı. Endişeyle birbirimize baktık. Nina öğle yemeği için düzenlenen av pikniğine gitmişti. Kimsenin gelmeyeceğini bildiğim için George'u odama sokmuştum. Bir nedimenin hele de bu nedime nişanlı ise özellikle kraliyet mensubu olacak bir nedimeyse bir erkekle aynı odada bulunması hiç iyi olmazdı.

"Dolaba, çabuk."

Hızla onu dolaba soktum ve yavaşça kapısını kapattım. Titrememesine özen gösteren bir sesle buyrun diye seslendim.

Genç bir uşak kepi elinde önümde eğilerek bir kağıt parçası uzattı.

"Size bir mektup."

"Teşekkürler." dedim afallayarak ve cebimden bir gümüş para çıkardım. Tekrar eğilerek gitti.

Kapı kapandığı gibi George kafasını dolaptan çıkardı. Zarfın üzerinde ailemin mührünü görünce nefesim kesildi. Titreyen ellerimle zarfı açtım.
El yazısını hemen tanıdım ama umduğum kişiden değildi.

Sevgili İsabella,

Kraliçeden gelen mektupla öğrendim ki kraliyet mensubu saygıdeğer bir kontla nişanlanmışsın. Öncelikle senden de bir mektup beklerdim. Kontes olacağın için bizimle muhattap olmak istemiyor musun yoksa?

Her neyse çok da mühim değil. Kraliçenin sıcak davetiyle düğününe gelmeyi kabul ediyorum.

Umarım bizi unutmak gibi bir hata yapmazsın. Sonuçta senin bakımın için bir hayli masraf yaptık. Her zaman nankör bir kız olmana rağmen bu sefer büyüklerine saygılı bir kontes olacağını umuyorum. Demek ki kraliçe sende bir şeyler görebilmiş ki sevgili kuzeniyle nişanlanmanı istemiş. Bu durumu büyümene yoruyorum.

Sevgisi kızım Victoria için de güzel bir evlilik ayarlamanı annen olarak emrediyorum.

Seni uyarıyorum. Mektubumu umursamayacak kadar aptal olma. Beni sakın hafife alma kızım.

Baban sevgilerini yolluyor.

Annen Natalia Gomez.

Her zamanki Natalia kibirliliği akıyordu mektuptan. Kraliçenin emrini bir davetiye olarak yorumlamış ve sadece onun hatrı için geleceğini ima etmişti. Ve sevgili kızını da unutmamıştı. Ve babam, hiç olmayan sevgilerini iletecek kadar ilgisini çekmiştim demek ki.

"Bir tebrik bile yok mu? Vay be, ne aile!" diye hayretle haykırdı George. Hızla mektubu kapattım.

"Sen ne hakla benim mektubumumu okursun?" diye bir hışımla ona döndüm. Hemen geri çekildi. Muzip bir edayla ellerini kaldırdı.

Karanlık Kraliçe | Andarkan SerisiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin