من به یک چیز و FML فکر کردم
من باید متوقف شوم
فقط
منو متوقف کن
الان منو متوقف کن
همچنین لوکاس به طور ضمنی گفت که آنها از لعنتی متنفرند و صادقانه جلوی او را بگیرند
لایت روی نیمکت پارک نشسته بود و در هوای تند نفس می کشید. رنگ آبی از روی چوب جدا میشد، و مکانهای بسیار زیباتری برای نشستن در این نزدیکی وجود داشت، اما او ترجیح میداد اینجا باشد. او به نیمکت ربط داشت. زمانی این چیدمان مورد علاقه برای نشستن بود، اما مردم شروع به بدرفتاری با آن کردند تا اینکه در نهایت کسل کننده شد.
لایت نیش فلزی را که روی مچ دستش می زد به یاد آورد. چه چیزی بدتر از دستبند زدن برای اولین بار؟ این سوال خیلی زود جواب داده شده بود.
این زنجیرها هیچ شباهتی به زنجیرههایی نداشتند که اخیراً لایت به آن وصل شده بود. آنها کوتاه بودند، هیچ آزادی دریغ نکردند. لایت فریاد زد و ناامیدانه سعی کرد آنها را از بی گناهی خود آگاه کند. ال فقط آهی کشید و سرش را داخل ماشین پلیس برد. لایت قبل از اینکه ریوزاکی در را به روی او ببندد، آخرین نگاه ناامیدانه را به پدر و دوستانش انداخت. لایت به شدت زبانش را گاز گرفت و سپس به جیغ و خروشش ادامه داد. راننده حتی به نظر نمی رسید اذیت شود.
"من کیرا نیستم!" او فریاد زد. او ظاهر ناامیدی مطلق روی صورت سوئیچیرو را به یاد آورد.
دستبندهایش تهدید میکرد که مچهایش را پاره میکند و او خسته میشد. کجا او را می بردند؟ اگر فقط او را به شهر می بردند، او قبلاً آنجا بود. صدای ثابتی به داخل اینترکام آمد. بدن لایت بی حس و افسرده بود. چطور ممکن است کسی او را اینطور فریب دهد؟
باورش نمی شد.
صدا خیلی شبیه ال بود. نوعی دستورالعمل ارائه می کرد، اما لایت حوصله گوش دادن نداشت.
قبل از اینکه بفهمد، پلیس چشمانش را بسته بود و دهانش را بسته بود. بعد، گوشهایش در هدفونهای بزرگ قرار میگرفت و هر صدایی را که در غیر این صورت میتوانست نیمه پردازش کند، خفه میکرد. او نمی توانست حرکت کند، نمی توانست به چیزی فکر کند جز خیانتی که احساس می کرد، و خیانتی که دیگران باید احساس کنند.
وقتی بالاخره به بازجویی ویژه و زیرزمینی رسید، دیگر امیدش به آزادی را از دست داده بود.
او هر نگاه تلخی را که از عهده اش بر می آمد به ریوزاکی می انداخت، اما او در آن سوی میز فلزی بدون فاز ماند. ریوزاکی لحظاتی پس از آخرین مورد آماده شد که دستانش را به دو طرف کمربندش برود. ساعت ها لایت را آنجا نگه داشته بودند، اما او اعتراف نمی کرد. او قبلاً توسط L مقصر شناخته شده بود، و این تنها چیزی بود که اهمیت داشت.
همانطور که دست L به دستگیره در برخورد کرد، لایت چیزی را گفت که باعث یخ زدن او شد.
"بنابراین من حدس می زنم این چیزی است که دوستان برای این کار هستند."
لایت یک بار دیگر آهی کشید و تلفن در جیبش وزوز کرد. پرندگان در اطراف او توییتر می زدند و او از آزادی تازه یافته قدردانی می کرد. او گوشی را از داخل کتش بیرون آورد و I.D تماس گیرنده را چک کرد. البته ریوزاکی بود. از زمانی که دو ماه پیش از زندان آزاد شد، از او خواسته بود که برگردد و به آنها کمک کند. این، و فقط او و سوئیچیرو این شماره را داشتند.
"من می دانم که ما به شما ظلم کرده ام به روش های وحشتناک و غیرقابل بخشش. اما لطفا، لایت. ما به ذهن شما نیاز داریم تا قفل این پرونده را باز کنیم."
نابخشودنی یک کم بیان بود. رها کردن بهترین دوستت به مدت دو سال در زندان بر اساس یک قضاوت نادرست بسیار فراتر از این بود. لایت، نادیده گرفتن را انتخاب کرد.
او اجازه نمی دهد L لحظه آزادی او را خراب کند.
لایت به طرز ناخوشایندی روی تخته تخت او جابجا شد. او در اسکراب های نارنجی ناخوشایند، کاملا تنها و ترسیده بود. آنها او را سریعتر از آنچه می توان گفت کیرا، یا نه کیرا در پرونده او، در زندانی با حداکثر امنیت حبس کرده بودند. او به سختی میتوانست تمام آن را بفهمد، L خیلی شوکه شده بود که واقعاً این کار را کرده بود.
او به دیوار خیره شد و تمام عیوب خاکستری را دنبال کرد و آن دیوار را تنها دوست خود می شناخت. حتی یک حیوان موذی از پنجره میلهدار وارد نمیشد، بالاخره یکی هم نبود. او L را در سطحی بالاتر از آنچه در ابتدا داشت تحقیر می کرد. کارآگاه در حالی که بازجویی از او را تماشا می کرد نگاه سردی به او انداخته بود. قلب لایت می پیچید، حتی گریه کرده بود. اما حالا کاملا بی حس و خرج شده بود.
او امیدوار بود که روز به روز بازدید کننده داشته باشد، اما آنها هرگز نیامدند. اجازه بیرون رفتن نداشت بهترین بخش روز او زمانی بود که یک بشقاب غذای رنده شده در اتاقش ریخته شد.
او فقط دو بار در هفته، در یک غرفه آجری ناراحت کننده دوش می گرفت. او از همه چیز و هر امیدی برای خوشبختی دست کشیده بود.
مواد غذایی لایت در یک سبد سیمی انداخته می شود. هوا بوی پلاستیک می داد و او فقط می خواست به خانه برود.
حتی اگر برای همیشه آزاد نبود، فقط میخواست درونش بماند و به کارهایی که میکرد فکر کند. بعضی روزها فقط روی تشکش مینشست و گریه میکرد، از ترس اینکه هر روز توسط کیرا کشته شود. چرا او هنوز زنده بود؟ اگر امکانی وجود داشت که بتواند به گرفتن کیرا کمک کند، آیا او را نمی کشتند؟
روزهای دیگر تلخ تر از این بود. او در آپارتمانی که پدرش برایش خریده بود، قدم برمی داشت. او میخواست لایت به خانه بیاید، اما لایت هرگز نمیخواست به آنجا برگردد. او دوباره مورد تعقیب قرار می گرفت و او آزادی می خواست.
تا جایی که می توانست به دست بیاورد.
همانطور که قدم می زد، به چهره سرد ریوزاکی فکر می کرد. می خواست آن را بکوبد تا کبود و خراب شود.
بنفش تضاد خوبی با سفید برفی خواهد بود. او L را می کشد اگر دوباره او را به زندان نمی برد. فقط با فکر کردن به او خش خش کرد. شخصی که او را بی دلیل به زندان انداخت.
او در بالش فریاد می زد، اما هرگز کافی نبود. او همچنان عصبانی بود.
لایت آهی کشید و آرزو کرد کاش می توانست بدون احساس وحشتناکی خرید کند. تلفنش دوباره وزوز کرد و می خواست آن را در صفحه نمایش سیب های نزدیک بیندازد. پدرش. دندان هایش را فشرد و بالاخره بلند کرد.
" چی میخوای؟" هف کرد. "لایت؟"
وای نه. او آن صدا را شناخت.
"سلام؟" لایت وسوسه شد که همان موقع فریاد بزند. سبدش را رها کرد و با سرعت هر چه تمامتر از مغازه بیرون رفت.
"چرا مرا صدا می کنی ریوزاکی؟"
صدایش غرق در نفرت بود. جوابی نبود. "آیا برای دفاع از خودت تلاش نمی کنی؟" پارس کرد. صف برای لحظه ای ساکت ماند. "
..نیاز دارم بیای تو مقر. برای اینکه تحقیقات جدید ما کار کند، به شما نیاز داریم." لایت خندید. "اوه، دوست داشتنی. من باید بیایم به کمک حرامزاده مریضی که مرا دو سال حبس کرده بود! چرا من؟" لایت نمی توانست جلوی خنده اش را بگیرد. ال ساکت شد. "من آزادی شما را هم بیمه کردم، بگذارید به شما یادآوری کنم. دیگران همچنان شما را در حصر خانگی یا حداقل تحت نظر میخواستند. گفتم باید آزادی کامل داشته باشی.» ال رقت انگیز به نظر می رسید.
"با این حال به نظر می رسد که تو هنوز بند من را نگه داری!" لایت غوغا کرد. "اما میدونی چیه؟ خوبه. من بهت کمک میکنم.
ظاهراً آنقدر باهوش نیستی که به تنهایی این کار را انجام دهی."
"متشکرم، لایت."
و این تمام بود.
"تو مجبور نیستی این کار را بکنی، لایت." سوئیچیرو بازوی لایت را گرفت.
"اوه نه، مجبورم. به نظر می رسد که تمام قندها مغز ال را از بین برده اند."لایت وظیفه دارد.
سوئیچیرو او را رها کرد، ساکت. لایت با عصبانیت درها را باز کرد.
واتاری آنها را به دفتر آشنا برد، و لایت از قبل احساس میکرد که در حال واژگونی است.
از پله ها بالا رفت و در را به طرفین پرت کرد.
"سلام، یاگامیس" ماتسودا و بقیه پشت سر L ایستاده بودند و به کفش هایشان خیره شده بودند.
L تقریباً بدون تغییر به نظر می رسید، لحظه ای از زمان برای همیشه یخ زده بود.
دندان های لایت قبلاً خود را تراشیده بودند.
دیگر نمی توانست خود را کنترل کند. او تا جایی که ممکن بود فریاد زد و مشتش را در هوا بلند کرد. L به سختی وقت داشت که عکس العملی نشان دهد قبل از اینکه به فک او برخورد کند.
او با صدای طاقتفرسایی روی زمین افتاد.
بقیه نفس نفس زدند. واتاری آماده بود تا به کمک او برود، اما سوئیچیرو او را اخراج کرد.
"فکر می کنم من لیاقت این را داشتم."
L گفت، کاملا صاف.
لایت می خواست او را سلاخی کند.
"چطور جرات کردی! مرا به زندان انداختی، عملاً شکنجه ام کردی و ماه ها دستبندم را به دستت زدی! حدس می زنی که لیاقتش را داشتی؟ البته که داشتی!"
لایت به قفس سینه لگد زد.
لگد محکمی به او زد. "شما لایق خیلی بدتر از این هستید!"
ال سرفه کرد و واتاری به طرفش دوید.
"این دیوانگی را بس کنید!" او فریاد زد.
لایت فقط L را در معده پرتاب می کند و باعث می شود L برای هوا نفس بکشد.
لایت خود را بالای L انداخت و دوباره با مشت به صورت او زد.
سوئیچیرو او را از کارآگاه جدا کرد.
"آزار دادن به او هیچ کمکی نمی کند!"
او سعی کرد با لایت استدلال کند.
لایت مثل بچه های نوپا لگد و مشت می زد.
L با سرفه برای اکسیژن، خود را با استفاده از صفحه پیشخوان بالا کشید.
"رفتار لایت را ببخشید." سوئیچیرو خفه شد.
"نه، ببخشید." ریوزاکی خس خس کرد.
"متاسفم، لایت." ال چشمانش را بست و واقعاً شرمنده به نظر می رسید.
"مثل جهنم هستی." لایت پارس کرد.
سوئیچیرو لایت را منتشر کرد. "از کجا بدانم که می توانم به شما اعتماد کنم؟" سوال کرد. "برای اینکه ثابت کنم به شما اعتماد کامل دارم، می خواهم چیزی را به شما بگویم که هیچ کس دیگری نمی داند. اگر دوباره به شما اشتباه کردم، می توانید نام من را به کیرا بگویید و مرا بکشید. بنابراین، اگر به شما بگویم، می توانید اعتماد کنید. دیگر این کار را نکنم." L گفت.
به سمت لایت رفت و روی گوشش بست. نفس گرمش به طرز ناخوشایندی به گوش لایت برخورد کرد. "اسم من L.Lawliet است." L زمزمه کرد.
به طرز عجیبی آرامش بخش بود که بدانم او می تواند او را بکشد.
لایت چای را از لیوانش می نوشید، حتی اگر تا به حال بیشتر سرد شده بود. ذرات کوچکی از نوری را که از پردههایش وارد میشد، منعکس میکرد، چراغهای خیابانی که در مایع قرار نداشتند. آهی کشید و تنها در تاریکی نشست. این تنها کاری بود که او در زندان انجام می داد، اما بیشتر از آن زمان این کار را انجام می داد. او فقط می خواست خود را منزوی کند، وانمود کند که یک قاتل دسته جمعی وجود ندارد که او را قاب گرفته باشد.
ذهنش با زمزمه های لاولیت هجوم می آورد و فقط می خواست از همه چیز فرار کند.
ذهنش بارها و بارها در خاطرات دنبال می شد.
یکی بود که او می خواست به طور خاص از آن دوری کند، اما این موضوع همچنان مطرح می شد.
آرزو داشت که می توانست فراموشش کند، اما نمی توانست. فقط بارها و بارها پخش شد. "پس-" صدای L کمی شکست. "لایت یاگامی کیرا است." تقریباً صدایش دردناک بود. لایت گاز گرفت. سوئیچیرو با شرم به زمین نگاه کرد. ماتسودا شروع به گریه کرد. پلیس پشت سر آنها به لایت دستبند زد و او احساس کرد که شروع به گریه کرد. میدونی که این درست نیست، L! من کیرا نیستم!" صدایش می لرزید و ترک می خورد. L افکار تلخی در مورد "خدای جدید" می اندیشید.
آن شب بیحادثه دیگری بود، بنابراین لایت خودش را روی تخت گذاشت. او امیدوار بود که دیگر کابوس نبیند.
لایت در رختخوابش بیدار شد و در ملحفه ها غرق شد. برای هوا خفه شد.
بیرون طوفان وحشتناکی بود و آسمان غرش می کرد. باران پشت بام او را بارید و او را به یاد یکی از آخرین روزهای آزادی اولیه اش انداخت.
L وسط پشت بام ایستاده بود. موهایش کاملاً خیس شده بود، اما او فقط اجازه داد باران بر سرش ببارد. لایت از ساختمان خارج شد و از L سوال کرد، اما فقط خودش خیس شد. L به خشک کردن لایت کشیده بود، اما او را متوقف کرد.
"چرا به من کمک می کنی وقتی هنوز خودت خیس شده ای، ریوزاکی؟" لایت به آرامی خندید و موهای یک L را با حوله پر کرد. L به زمین نگاه کرد. "تقصیر من است که تو خیس شدی، لایت کان." زمزمه کرد. لایت با اطمینان به او خیره شد. "اشکال نداره، ریوزاکی. اگر حاضر نبودم باران ببارد به من، بیرون نمی آمدم تا تو را چک کنم." لایت به خشک شدن L لرزان ادامه داد.
قبل از اینکه بفهمد، L قانون سیزده روز را آزمایش کرده بود دروغ بود، و شواهد مزخرفی برای دستگیری او پیدا کرد.
لایت ترسیده بود، کابوس هنوز مثل یک زخم تازه است. کیرا او را دنبال کرده بود، چیزی بیش از یک سایه قرمز، و او را تعقیب کرده بود. کیرا او را مسخره کرد تا اینکه سرانجام با ضربات چاقو به قتل رسید.
او نیاز داشت با کسی صحبت کند.
او در میان مخاطبین تلفن خود پیمایش کرد، اما تنها سه شماره ذخیره شد. ریوزاکی، واتاری و سوئیچیرو. واتاری فایده ای نداشت و اگر به پدرش زنگ می زد، سایو را بیدار می کرد و همه را آزار می داد.
و بنابراین او لاولیت را صدا کرد.
L برداشت، کمی متعجب به نظر می رسید. لایت، چرا در این ساعت به من نیاز داری؟ ابروهایش را در هم کشید. او صدای هق هق بلندی را از طرف دیگر شنید که باعث نگرانی او شد. "من یک کابوس بسیار واضح دیدم، جایی که توسط کیرا مورد حمله قرار گرفتم." او در وسط راه سکسکه کرد. "چرا این به من مربوط می شود؟" گیج پرسید. "فکر میکنم شما باید بیایید و امنیت آپارتمان من را نصب کنید. کیرا' آنجاست، و احتمالاً مرا میخواهد. اگر رفتار عجیبی از خود نشان دهم، باید فوراً مرا بکشید، قبل از اینکه او از من برای آسیب رساندن به دیگران استفاده کند." لایت بو کرد. "امیدوار بودم این را بگویید. من از قبل تجهیزات آماده کرده ام." L هیجان زده به نظر می رسید، اما فقط جزئی بود، درست مانند هر نوع احساس دیگری که او نشان می داد.
قبل از اینکه لایت بتواند بگوید حمله قلبی، L با واتاری برای نصب عملکردهای امنیتی ظاهر شده بود. آنها یکی را در هر شکافی قرار دادند و مطمئن شدند که هیچ نقطه کوری وجود ندارد. "هیچ چیز نمی تواند از این گذشته بگذرد." ل اطمینان داد.
لایت با ترحم روی تختش نشست و یک فنجان چای دیگر را بین دستانش نگه داشت.
این دو به این نتیجه رسیدند که بهتر است او و واتاری شب را در آنجا بگذرانند و هر زمان که لازم باشد آماده باشند تا او را بررسی کنند. L یک صندلی را به سمت تخت لایت بالا کشید و در آن خمیده بود.
لایت همچنان می ترسید، اما توانست به خواب برود.
لایت دوباره دو ساعت بعد از خواب بیدار شد و از یک کابوس دیگر نفس نفس می زد. او خواب دید که کیرا خانواده اش را به طرز وحشیانه ای به قتل رسانده است. ساچیکو، سوچیرو و سایو همگی به دیوار اتاق نشیمن او مصلوب شدند. کیرا خندید. آنها حتی زنده نمی شوند! سایه به زانویش سیلی زد، هق هق لایت.
سر ال به سمت تخت لایت رفت. هق هق لایت با دستانش خفه شده بود و چشمانش گرد شده بود.
"لایت، آیا کابوس دیگری دیدی؟" L روی شانه لایت چنگ زد و تمام بدن لایت پرید. "آره." او موفق شد سرفه کند. "متاسفم." L زمزمه کرد.
لایت بازوی ال را کشید تا اینکه در نهایت روی تخت افتاد. در این جریان صندلی او به زمین خورد..
"لایت، این برای چه بود؟" او زمزمه کرد. "من می ترسم، ریوزاکی." لایت پذیرفته شد. "من خیلی می ترسم و هیچ کس نمی تواند از من محافظت کند." او ناله کرد. L به او نگاه کرد و به زندانی سابق بیچاره ترحم کرد.
"قبلا فکر می کردم می توانی از من محافظت کنی، اما حتی تو هم فریب خوردی." لایت در سینه ال گریه کرد. برای او خیلی عجیب بود، اما زندان انفرادی مغز را متلاشی می کند. "خوب میشی لایت کان." L افتخاری پیوست کرده بود. او باید واقعاً احساس بدی داشته باشد.
"اگر هیچ کس نمی تواند در آن زمان از من در برابر کیرا محافظت کند، چه چیزی باعث می شود فکر کنید که آنها اکنون از من محافظت خواهند کرد؟" لایت چشمان سوزش خود را باریک کرد و L. L به فرش نگاه کرد. "متاسفم." دوباره زمزمه کرد. او فقط نتوانست دست از عذرخواهی بردارد.
لایت همچنان در قفسه سینه اش هق هق می کرد و نمی توانست باور کند که پسر را اینطور شکسته است.
کسی که زمانی خیلی سلطنتی بود، خیلی دست نخورده. حالا مثل یک نوزاد تازه متولد شده غر می زد.
"آن را متوقف کن." او بو کشید. ال چشمان لایت را با شستش پاک کرد. "متاسفم." خیلی گناهکار به نظر می رسید.
لایت به چشمانش نگاه کرد. "متشکرم، اما من هرگز شما را نمی بخشم." اشک روی گونه هایش سرازیر شد. ال دستش را گرفت و به سمت دهانش برد. "متاسفم." یک انگشتش را بوسید. "متاسفم." و یکی دیگر. کل این روند تا زمانی که از تمام پنج انگشت مراقبت شود، تکرار شد. "تو به من خیانت کردی، لاولیت." سکسکه لایت. با شنیدن نام واقعی ال، لرز بر ستون فقرات او فرو ریخت. او دیگر چیزی برای گفتن نداشت، بنابراین به سادگی از تخت پایین پرید و صندلی خود را دوباره در جای خود قرار داد.
...میشه لطفا کنار من دراز بکشید؟ ممکن است احساس آرامش بیشتری داشته باشم." لایت با ناراحتی زمزمه کرد. چشمان ال گشاد شد، اما او اطاعت کرد. در روکش های کنار لایت لغزید و احساس کرد که فوراً روی آن نگه داشته شده است. "میدونی باید ازت متنفر باشم." لایت زمزمه کرد. گوش او. "اما من نمی توانم خودم را مجبور به انجام آن کامل کنم.
حقیقت این است که تو تنها دوست من هم بودی.» حرفهای او دوباره احساس گناه ال را روشن میکرد.
لایت به پیراهن ال چسبیده بود و سعی می کرد ناله و نفس نفس زدن را متوقف کند. نفس کشیدنش به سختی ثابت می شد. افکارش از کاهش سرعت خودداری کردند، قلبش در برابر خواسته هایش برای توقف تپش عصیان کرد. اگر کیرا راهش را میگرفت، از ضرب و شتم دست میکشید.
معلوم شد، آنها چیزی بیش از روح های گمشده ای نبودند که یکدیگر را شکسته بودند. یکی فکر می کرد به آنها خیانت شده بود و دیگری واقعاً خیانت شده بود.
به روشی عجیب، L خود را میل به ایجاد پشتیبان لایت پیدا کرد.