سال گذشته کریسمس داغی بود، ال و لایت از آن به نیکی یاد کردند.آن روز بود که آنها عشق خود را به یکدیگر اعلام کردند. شب خسته کننده بود و اصلا شبیه کریسمس نبود. اگر بخواهیم صادق باشیم، واقعاً منزجر کننده است. در حال حاضر روز کریسمس شبیه به هر روز دیگری شده بود، نه بیشتر، نه کمتر. نور با کمر شکسته و روحیه ای وحشتناک به ایستگاه بازگشت. زندگی کتک های زیادی به او وارد می کرد و او واقعاً حوصله خواندن آهنگ های احمقانه، خوردن شکلات و رد و بدل کردن کادوها را با افرادی نداشت که حتی به شما اهمیت نمی دهند یا به شما توجه نمی کنند. و موارد مشابه دیگر. به گفته او دلیلی برای جشن گرفتن وجود نداشت. بی دلیل. به محض ورود او به مطالعه بلافاصله متوجه غیبت پدرش شدم و این به او اطمینان زیادی داد. اگر او آنجا بود مجبور می شد بسیاری از مزخرفات جشن را انجام دهد. اما من متوجه حضور یک چهره دیگر، یک شخص دیگر هستم. او نمی داند چرا اما این واقعیت او را به طور قابل توجهی تیره می کند. ناخودآگاه او نمیخواست کسی در آن غروب باشد. فقط هیچکس ال با حرکت سریع باسنش، صندلی را چرخاند و برگشت و به لایت نگاه کرد که صورتش بی حوصله بود. <<لایت...>> تقریباً زمزمه ای گفت و به او بالا و پایین نگاه کرد. در آن کلمات لایت آشکار می شود. <<"ام اهم ریوزاکی این تو هستی">> سبزه لکنت زبان می کند و چشمانش را می چرخاند. <<"
«... تو هنوز تا جایی که من می بینم ایستاده ای. معجزه">>
بلافاصله پس از آن، دستانش را روی هم گذاشت. ال با دقت به او خیره شد و سپس از جایش بلند شد و نوک انگشت شستش را روی لب پایینش گذاشت و نگاهش از خجالت روی پاهای برهنه اش متمرکز شد. که در یک حرکت غیر ارادی برای کسری از ثانیه خود را روی هم قرار دادند. <<"خب... منتظرت بودم">> بعد از چند لحظه سکوت اعتراف کرد و همچنان به زمین نگاه می کرد. <<"چی...؟
منتظر من بودی؟>> تقریباً شوکه شده پرسید
لایت، چشمانش را می چرخاند، هنوز بازوانش را روی هم بسته نگه می دارد. <<"بله"> > مرد مو کلاغی با نزدیک شدن زمزمه می کند. جیب های غول پیکر شلوار جینم را زیر و رو می کنم و جعبه کوچکی را بیرون می آورم. <<"اینجا... لایت کریسمس مبارک. امیدوارم خوشتون بیاد">>
بالاخره سرم را بلند کردم و به سمتش گرفتم. لایت که هنوز نگران بود، آن را گرفت و در دستانش به آن نگاه کرد. <<"از کی اینقدر شیرینی؟">> ناگهان با بی اعتمادی گفت. <<"اوه خفه شو و در را باز کن!">> L در حالی که به شدت بی حوصله برگشت، پاسخ داد.
‹<"آه...اما نباید می داشتی" >> یاگامی در حالی که سرخ شده بود آن را باز کرد و حلقه ای داخل آن یافت، به شکل مار بود، ماری که دور یک یاقوت سیب شکل حلقه شده بود، حیوان سیاه می درخشید و با چشمی سفید که در واقع الماس بود. <<"خدای من... ریوزاکی. اما چرا با من همچین کاری کردی! باید هزینه زیادی داشته باشه!">> لایت با تعجب فریاد می زند.
<<"قیمت مهم نیست، همه چیز برای توست، به شرطی که راضی باشی. خوشحالم که از من خوشت آمده است">> دنکی موفق شد آن را فرموله کند، همچنین سرخ شده است. لایت یک «متشکرم» می گوید و به فکر کردنش ادامه می دهد. <<"ولی من هیچ هدیه ای به تو ندادم">> لایت با تأسف لکنت می کند. <<"برام مهم نیست، وقتی لبخندت رو دارم نیازی به هدیه ندارم">> ال خندان می گوید. این زیباترین لبخند برای لایت بود، نمی دانست چگونه از او تشکر کند. او می خواست حلقه را بزند که ریوزاکی دست او را نگرفت و این کار را برای او انجام نداد. چشمانشان به هم رسید و از همان حرکت.
چیزی متولد شد... مثل جرقه ای که آتشی را به پا می کند. با چنان شدتی می بوسیدند که رعشه بدنشان را فرا گرفته بود. دیگر نیازی به صحبت نبود، آن بوسه پرسش و پاسخ نهایی بود. از همان شب آن دو دور هم جمع شدند و زندگی خود را برای همیشه یکی کردند. و بعد این دلیلی برای جشن گرفتن بود بله... دلیلی برای جشن کریسمس وجود داشت.