ال پاهای سنگینش را روی مسیر بتنی ترک خورده با شانه ها و سرش در هوای یخبندان زمستانی کشید. باران یخی تلخی در موهای جوهری به هم ریخته اش خیس شد و لرز در سراسر بدن فرسوده اش موج می زد. روز او در دانشگاه طولانی و طاقت فرسا بود، و برای بهتر شدن آن، سه روز گذشته به شیرینی های مورد علاقه اش دسترسی نداشت یا خواب.
بله، او احساس می کرد که اگر مرگ یک انسان زنده باشد.
دندانهایش به هم میخورد و دستهایش بهسرعت میلرزیدند، در حالی که احساس میکرد دردی در ستون فقراتش به دلیل وضعیت عجیب و غریبش و حمل یک کولهپشتی که وزن آن 10 تن است احساس میکرد.
او به آرامی از موضع دلخراش خود نگاه کرد و متوجه فضای تیره و تاریکی شد که در شب حاکم شده بود. چگونه درختان به طرز ترسناکی بر روی جادههای فرسوده و مسیرهای پیادهروی خودنمایی میکردند، چگونه ستارهها از میان ابرهای رعد و برق خاکستری تاریک میدرخشیدند، و سایههای تاریک ماشینهای پارک شده در کنار جاده. آهی کشید. چرا همه چیز همیشه تاریک بود؟
سرمازدگی به پوست رنگ پریده اش می خورد. او قسم خورد که می تواند آن را در استخوان هایش احساس کند و باعث لرزش شد که بر او غلبه کرده بود. با عصبانیت روی گوشتش چنگ می زد و هر حرکتش را تحت فشار قرار می داد. خونش سرد و تلخ در رگهایش جاری بود.
او میتوانست صدای سوزن سوزن شدن شدید باران را که به پشت گردنش برخورد میکند، احساس کند- نمیدانست که باران میتواند اینقدر درد تو را ایجاد کند. حس میکرد که میلیونها سوزن به یکباره او را فرو میکنند و پوست حساسش را فرو میکنند.
برای او خنده دار بود- او فقط از اینکه تمام روز بیرون از خانه بود، بدون نیازهای معمولش خسته شده بود.
آکا، شکر، شکر، و بله- شکر بیشتر.
چشمان سرخ شده او متوجه یک کافی شاپ کوچک و دلپذیر شد که دقیقاً از گوشه خیابان بیرون می آمد.
دود از دودکش کوچکی که بالای سقف صیقلی قرار داشت که به دیوارهای آجری رنگ افرا متصل می شد، خارج می شد. گلها و گیاهان پر جنب و جوش در گلدانهای سفالی که در اطراف دیوارهای مغازه کوچک قرار دارند. و در نهایت، یک علامت «خوش آمدید» درست بالای در کوچک چوبی که کمی باز نشسته بود حک شده بود.
او با خود زمزمه کرد و تلفنش را برای زمان بررسی کرد: "حدس می زنم مقداری قهوه خیلی بد به نظر نمی رسد."
او وارد کافی شاپ دنج شد، در حالی که کفشهای غوغاییاش هرجا پا میگذاشتند، گودالهای کوچکی بر جای میگذاشت.
به سرعت گرما در سینه اش پخش شد. مغازه به طرز عجیبی آرامش بخش بود - آتشی در مرکز شعله ور بود، در حالی که برگ های سبز تازه دیوارهای مغازه را کوتاه کرده بودند. میزها و غرفه های کوچک قدیمی و در عین حال تمیز و تازه بودند.
صندلی ها همه خالی از مردم بود، که L اهمیتی نداشت. ساعت 11:03 شب بود و بعد از یک هفته طولانی و خسته کننده، صادقانه بگویم که حوصله دیدن یا صحبت کردن با کسی را نداشت.
لبخند کوچکی روی لبهای آبی یخی L نشست، در حالی که او به سمت میز کوچکی که در گوشه فروشگاه کوچک قرار داشت سرگردان شد.
پیشخدمتی با موهای مشکی با یک خودکار و دفترچه یادداشت در دستانش رفت و نگاهی دوستانه به چهره کمی پیرتر او انداخت.
"سلام آقا، امروز چه می خواهید؟" او پرسید.
او گفت: "فقط یک قهوه سیاه، متشکرم. با شکر اضافی، خامه فرم گرفته و... مارشمالو. اوه و همچنین، یک تکه کیک توت فرنگی."
پیشخدمت پاسخ داد: "حتما. چند دقیقه دیگر آماده می شود."
ال مؤدبانه به خانم سر تکان داد، قبل از اینکه مک بوکش را بیرون آورد و مقاله اخیرش را برای درس جرم شناسی که در حال گذراندن بود، بارگذاری کند. دوباره آن را خواند و برای میلیونمین بار آن را بررسی کرد، آه کوچکی از کسالت از او بلند شد. همه کارها همیشه خیلی آسان بود.
درست در همان لحظه، وقتی یک چهره آشنا از در عبور کرد، زنگ کوچک در به صدا درآمد.
صبوری ال را شکست.
لعنت به او آخرین کسی بود که ال می خواست الان ببیند. از بین همه مردم جهان لعنتی، چرا لایت یاگامی باید در همان مکان او باشد؟ همزمان با او؟
مرد از خود راضی، مغرور و آزار دهنده ای که در تمام کلاس ها، سخنرانی ها و آموزش های لعنتی اش حضور داشت. تنها کسی که تا به حال با سطح هوش او مطابقت داشت، بنابراین او را به یک رقیب و دشمن کامل برای L.
و شاید هم یک علاقه کامل عاشقانه. اما البته، L قرار نبود این احساسات را بپذیرد، حتی برای خودش. خیر
در تمام سالهای تحصیلش، L کسی بود که در هر امتحان، آزمون و مسابقهای که شرکت میکرد، نمرات کاملی داشت. او کسی بود که توجه ناخواسته چندین دانشآموز، معلم و غیره را به خود جلب کرد. او به عنوان مردی با بالاترین ضریب هوشی در کل مدرسهاش و در چندین مدرسه دیگر در سراسر ژاپن برچسب زده شد.
و حالا که در کالج بود، از به اشتراک گذاشتن آن عنوان با شخص دیگری خوشحال نبود. در حالی که L از توجه متنفر بود، اما به نوعی برای او خوب و رضایت بخش بود.
با وجود اینکه L از اعتراف متنفر بود، لایت در واقع یک نابغه درخشان بود و همان سطح هوش و شوخ طبعی خود را داشت. و آنچه که او از اعتراف متنفر بود، حتی بیشتر، این واقعیت بود که حتی اگر این دو مرد قصد داشتند همدیگر را تحقیر کنید... او متوجه شد که کمی بهتر از آنچه باید به نور فکر می کند.
و افکار خیلی "مستقیم" یا مناسب او نبودند. L از درون ناله کرد و به خاطر ایجاد احساسات نسبت به چنین احمق متکبری به خود لگد زد.
حتی اگر او ممکن است او را دوست داشته باشد، احتمال اینکه لایت دوباره او را دوست داشته باشد 0.4٪ بود. بله، او حساب را انجام داده بود.
وقتی صحبت از هوش و ذکاوت می شد، او مانند آینه آزاردهنده خود L بود. جز اینکه او چند ویژگی بهتر از خودش داشت. او جذاب بود و دارای کاریزمای شگفت انگیز بود، این ویژگی هایی بود که L به سادگی نداشت. او میدانست که چگونه هر فردی را که با او معاشرت میکند، مجذوب کند، این ویژگی دیگری بود که L فقط حاوی آن نبود.
او همیشه مرتب و تا حدودی زیبا به نظر می رسید -صدای آزاردهندهای که فقط میتوانست به صدای یک گرملین تعلق داشته باشد، گفت: «لاولیت». لایت پشت میزی که روبروی ال قرار داشت، نشست، ظاهری از خود راضی روی صورتش نقش بسته بود. او هم مثل L خسته به نظر می رسید و برای یک بار در زندگی اش ژولیده و نامرتب به نظر می رسید.
ال قبل از اینکه پوزخندی از خود راضی روی صورتش نشست، با تلخی پاسخ داد: "یاگامی". "یا باید بگویم من یک همجنس گرا هستم؟" با این حال، ای کاش شما همجنسگرا بودید، L با تأسف فکر کرد.
"هاها. شوخی جدیدی دارید یا همین؟" لایت با خشکی پاسخ داد، به وضوح بی حوصله.
ال در حالی که همچنان پوزخند می زد گفت: "خب... تو بزرگترین شوخی اینجا هستی، اما به غیر از این، شوخی جدیدی وجود ندارد."
لایت پاسخ داد: «زمانی که بتوانی عادی بنشینی با من صحبت کن.
"مم، تو فقط حسودی می کنی چون این وضعیت نشستن توانایی های استدلال من را تا 40 درصد افزایش می دهد. بنابراین، باعث می شود که از تو پیشی بگیرم، لایت کان.
آیا این به نفس شکننده شما آسیب می رساند که کسی مثل من باهوش تر است؟"
لایت مشتش را از زیر میز گره کرد.
او نمی دانست که چرا این مرد همیشه اینقدر خوب می دانست که چگونه زیر پوستش قرار بگیرد.
"خفه شو."
خمیازه ای کشید و رضایت در وجودش موج می زد. او دوست نداشت وانمود کند که چنین نفرتی نسبت به لایت دارد، اما بهتر از این بود که نفس خود را قربانی کند و به لایت بفهماند که عاشقانه به او علاقه مند است. نگاهی کوتاه به لایت انداخت و ویژگیهای زیبایش را تحسین کرد و دوباره به سرعت دور شد.
این احمقانه بود او احساس میکرد که به مدرسه کلاسیک برگشته است، و در فکر یک دوست کوچک احمقانه است که حتی نمیدانست که او وجود دارد.
ال گفت: "خب، چه خبر؟ انگار یک هفته است که نخوابیده ای."
لایت به او خیره شد. "تو کسی هستی که در مورد نخوابیدن حرف میزنی، L."
"و چه چیزی برای شما؟"
"هیچی، هیچی. فقط تعجب می کنم که با این همه ساعت اضافی چه کار می کنی."
"اوه، تو به من فکر می کنی؟ چقدر از تو شیرین است، لایت."
برای اینکه بر خشمش بیفزاید، لایت احساس کرد سرخ شده و نبضش تند شده است. او نمی دانست چرا. در واقع این یک دروغ محض بود. لایت دقیقا می دانست که چرا قلبش تند شده و چرا صورتش داغ شده است.
و چرا او گاهی اوقات به L فکر می کرد و نه به معنای عصبانیت.
او شبها خود را بیدار میدید، مغزش با افکار و سناریوهای مختلف در مورد L هجوم میآورد. حتی با وجود اینکه مکالمات آنها کینهآمیز و گیجآمیز بود، لایت متوجه میشد که مخفیانه با محبت به L. فکر میکند.
با دیدن 32 پیام جدید و 11 تماس بی پاسخ از میسا امانه سرش را تکان داد و گوشی اش را بیرون آورد. میسا، دختر مزاحمی که او را تنها نمی گذارد. او هیچ علاقه ای به او یا اصلاً به زن نداشت، با این حال هر نگاهی که به او می کرد باعث می شد میسا فکر کند که حتی بیشتر عاشق او شده است.
او به سرعت اعلانهای آزاردهنده را کنار زد و تلفنش را دوباره در جیب خیسش گذاشت.
پیشخدمت دیگری به سمت میز لایت رفت و شروع به پرسیدن آنچه می خواهد کرد، که ال توجه زیادی به آن نکرد. اگرچه، او صدای نسبتاً آزاردهندهای داشت.
پیشخدمت به پیشخوان برگشت و با کیک و قهوه L برگشت.
او با مهربانی گفت: "بفرمایید قربان. لذت ببرید."
L با ملایمت پاسخ داد: متشکرم.
او شروع به حفاری در کیک خود کرد و قهوه اش را می خورد و دوباره با کامپیوترش تایپ می کرد. او میتوانست آن چشمهای مراقب لایت را حس کند که در او میسوزد، اما نمیتوانست اهمیتی بدهد. با این حال، وقتی L نگاهی به او انداخت تا نگاه خیرهاش را برگرداند، با عجله نگاهش را به سمتش دوخت. یه جور نگرانی و استرس روی صورتش بود انگار یه چیزی آزارش میداد. تنش و عصبی به نظر می رسید.
هوم، برای لایت یاگامی غیرمعمول است.
ال نمیدانست چه چیزی او را آزار میدهد و راستش را بخواهید، فعلاً هم اهمیتی نمیداد.
در همان لحظه، زنگ وصل شده به در یک بار دیگر به صدا درآمد. در باز شد تا دختری کوتاه قد با موهای بلوند که ال او را در اطراف محوطه دانشگاه به نور چسبیده دیده بود، نمایان شد. تصاویری از چهره خشمگین لایت، هر زمان که دختر گوتیک در اطراف او بود، مانند دوربین در ذهنش می گذشت و ناگهان متوجه شد که چرا لایت اینقدر تنش و عصبی است.
"لایت!!" میسا فریاد زد و مشتاقانه به سمت جایی که لایت نشسته بود پرید. پرسنل همه به دختری نگاه کردند که همه راکت را ایجاد میکرد، تکههایی از عصبانیت روی صورت سایهشان میدرخشید. چشمان میسا به نور چسبیده بود، حتی از نگاه کردن به کسی جز او چشم پوشی نکرد.
صورت لایت با ناراحتی افتاد. صورتش را در دست راستش فرو کرد و به زور لبخندی روی صورتش جاری شد.
"سلام میسا. از کجا فهمیدی من اینجا هستم؟" با ناراحتی پرسید.
L تماشا کرد و سرگرم شد.
"اوه، از مامانت و سایو پرسیدم! اینقدر دیر اینجا چیکار می کنی، لایت؟" میسا با خوشحالی پرسید.
"لعنتی از کجا میدونی من کجا زندگی میکنم؟!" لایت تقریبا فریاد زد، کمی وحشت زده.
L یک نوشیدنی طولانی از قهوه تلخ شیرین خود را خورد و نمایش زنده را در مقابل چشمانش تماشا کرد.
میسا در حالی که اشک در چشمانش جمع می شد گفت: "لایت-.. چرا سر من داد می زنی؟ ببخشید، من فقط دوستت دارم. م-میدونی که دوست دارم." روی صورتش نفخ بود و صدایش مثل ناله های رقت انگیز بود.
این دختر داشت ال را عصبانی می کرد و خودش هم نمی دانست چرا. شاید به این دلیل بود که او با لایت او صحبت می کرد -نه، ال، خفه شو با عصبانیت با خودش فکر کرد از او خوشش نمی آید.
انگار با خودش جنگ داخلی داشت. او داشت به این فکر می کرد که آیا شخصیتی دوگانه دارد، صادقانه بگویم.
لایت آهی کشید و با انگشتانش شروع به تکان خوردن کرد.
"میسا، میشه منو تنها بذاری؟" لایت پرسید که صبرش کم شده بود.
"اما من فقط گفتم که ازت خوشم میاد! نمیخوای چیزی بگی لایت؟!" میسا جیغی کشید، چند قطره اشک از چشمانش جاری شد و روی گونه هایش غلتید.
نور آهی کشید.
"خوب... اوه.. ببخشید، من-"
"مثل من ، درسته؟" میسا با امیدی سنگین پرسید. لبخندی از خوشحالی روی صورتش شکل می گرفت و باعث می شد لایت اگر او را رد کند احساس گناه کند.
"خب. من نمی گویم که از تو خوشم می آید"
"میگی دوستم داری؟! لایت، نمیدونستم دوستم داری! ایک!" او فریاد زد، صدایی شبیه به موش. L با این فکر به تمسخر گرفت.
نگاهی که عملاً فریاد می زد کمکم کن.
ال ابرویی که وجود نداشت بالا انداخت، انگار می خواست بگوید "لعنتی می خواهی من چه کار کنم؟"
لایت شانه هایش را بالا انداخت و حالتش ناامید شد. ال را آه کشید.
هوم.. به رقیب و مخفیانه اش کمک کند یا نه؟
در حالی که دیدن لایت که ناخوشایند بود و ناامیدانه از او درخواست کمک می کرد لذت بخش بود، او کمی احساس گناه کرد. به نظر می رسید این دختر یک دزدگیر تمام عیار بود. و کمی روانی خب خیلی روانی
"ببخشید میسا، اما من در واقع با شخص دیگری قرار ملاقات دارم."
لایت دروغ میگفت و همچنان به L نگاه میکرد تا کمک کند.
"چی؟!" میسا جیغ کشید و شانه های لایت را گرفت. "چه کسی است؟ قسم می خورم، آنها را پیدا خواهم کرد و من...
احساس گناه داشت L را زنده زنده می خورد. آهی کشید و گلویش را صاف کرد.
"او با من قرار می گذارد، ببخشید، میسا."
اوه، چقدر L آرزو داشت که این جمله دروغ نباشد.
صورت لایت کاملاً به حالت تسکین تبدیل شد، و یک «متشکرم» سریع از ال. میسا به سرعت چرخید تا توپهای آتشین را به چشمان کهنه ال بتاباند.
"ببخشید ولی تو کی هستی؟!" میسا با عصبانیت سرش داد زد. ترسناک بود که این دختر چقدر سریع می تواند از ناز و بی گناه به یک روان پریش لعنتی تبدیل شود.
"من دوست پسرش هستم، خیلی ممنون."
ضربان قلب L با بیان کلمات تند شد. او احساس کرد که پروانهها در شکمش بال میزنند، صورتش به رنگ زرشکی روشن تبدیل شد.
"توهین نیست، اما چرا لایت شما را به جای من انتخاب می کند؟ منظورم این است که من واضح تر و زیباتر هستم."
چشمان ال از خستگی افتاده بود. این دختر تکان نخورد، نه؟
"ببین، از آنجایی که ضریب هوشی من از حقوق هفتگی شما بالاتر است، می توانم بفهمم که چرا لایت من را به شما انتخاب کرد.
حالا میتوانی ما را تنها بگذاری؟»
میسا خرخر کرد. "همف! در واقع، من یک مدل مشهور و یک بازیگر هستم، بنابراین من بیشتر از آنچه فکر می کنید پول در می آورم!"
"اگر تو خیلی معروفی، پس چرا تا به حال نام تو را نشنیده ام؟" ال پاسخ داد، پوزخندی از سرگرمی روی صورتش پخش شد.
-باشه بسه!خدایا شما دوتا مثل دوتا خواهر و برادر با هم دعوا میکنید.
میسا میشه لطفا الان بری خونه؟ لایت پرسید.
میسا بدون هیچ حرفی کیفش را گرفت و با عجله از مغازه بیرون رفت. در با شدت بسته شد و سکوتی ناخوشایند در فضا باقی ماند.
یک پیشخدمت با ناهنجاری به ال و لایت گفت: "اوه... الان داریم می بندیم."
ال گفت: "درسته، متاسفم که برای شما مشکل ایجاد کردم."
ال و لایت مغازه را ترک کردند و گهگاه به یکدیگر خیره شدند.
"لعنتی این بود، یاگامی؟" L هنگامی که آنها به بیرون در هوای سرد قدم گذاشتند فریاد زد. طوفان همچنان ادامه داشت و موهای L و لایت را با قطرات ضخیم پر می کرد.
لایت از میان دندان های ساییده شده شکایت کرد: "او لعنتی مرا تنها نخواهد گذاشت! این مرا عصبانی می کند، اما صادقانه بگویم نمی دانم در مورد آن چه کار کنم."
L به این فکر کرد، شستش بین لب هایش بود. او داشت از دروغ گفتن در مورد احساساتش به همه، از جمله خودش خسته می شد، اما نمی دانست که آیا هنوز توپ هایی برای اعتراف به آنها دارد یا نه.
یعنی واقعا چه چیزی را باید از دست بدهم؟ به هر حال اینطور نیست که من و او دوستی زیادی با هم داشته باشیم.
مگر اینکه دعوای مداوم بر سر احمقانه ترین چیزها را دوستی حساب کنید.
«نمیتوانیم این دروغ را ادامه دهیم که با هم قرار میگذاریم؟ مطمئنم که اگر ما این مزخرفات را باورپذیر کنیم، او شما را تنها میگذارد.» با ناراحتی گفت.
نه، آیا واقعاً می توانیم قرار بگذاریم؟ لطفا؟ چیزی بود که L واقعاً می خواست بپرسد.
لایت راه رفتن را متوقف کرد و مات و مبهوت چند ثانیه به L خیره شد.
لعنتی، آیا من با نیت واقعی خود خیلی واضح بوده ام؟ ال با نگرانی فکر کرد.
"یعنی شما بدتان نمی آید که به مردم بگویید ما با هم قرار می گذاریم؟"
L شانه هایش را بالا انداخت.
"اگر قرار است او را مجبور به تعقیب کردن شما مانند یک خزنده فریبنده کند، پس حدس می زنم که نه."
لایت کمی لبخند زد و نگاه متزلزلش را مستقیماً روی زمین نگه داشت.
"خب... اگر یکی از ما واقعاً احساساتی را جلب کند چه؟" لایت پرسید و تماس چشمی عصبی با ال.
L شانه هایش را بالا انداخت.
او میتوانست احساس کند که به آرامی تسلیم وسوسههای جسورانهاش میشود- با اعتراف به احساساتش به نور.
او با دروغ گفتن مداوم به خودش و دیگران انجام می داد، چهره نفرت انگیزی که باید هر روز در اطراف نور نشان می داد و حتی از او صحبت می کرد.
نمیدانست چه بر سرش آمده است، اما احساس میکرد که نماش با باران شسته میشود و اجازه میدهد جنبه جدیدی از او بدرخشد، مانند اینکه چگونه خورشید از میان ابرها پس از طوفان میدرخشد.
"چه کسی می تواند بگوید من آنها را تا به حال گیر نداده ام؟" L گفت، تماس چشمی را با نور یک بار دیگر قفل کرد.
لایت اخم کرد، قلبش شروع به تپیدن کرد.
چی؟! فکر کردم از من متنفره...
"چی؟ L... قرار است از هم متنفر باشیم."
ال به پاهایش نگاه کرد. او تقریباً خیلی معمولی اعتراف کرد: "خب، به نوعی، من از تو متنفرم. از اینکه دوستت دارم متنفرم." کلمات فقط از او سرازیر می شدند که انگار دیگر کنترلی بر کلمات خود ندارد.
چشمان نرم پاییزی لایت از علاقه می درخشید، با این تفاوت که او کاملاً لال بود. تمام کلماتش در گلویش گم شدند انگار دیگر قادر به بیان یک کلمه نبود.
"من-نمیدونم چی بگم."
ال هم نمیدونست چی بگه بنابراین تصمیم گرفت احساسات خود را نسبت به او به طریق دیگری بیان کند - با فشار دادن لب هایش به لب های لایت.
او از نفرت اجباری، تشریفات، انکار احساساتش بسیار خسته شده بود. او می خواست با نور باشد. او هوس عشق و محبت لایت را داشت.
لایت یخ زد. مغز او نمیتوانست آنچه را که اتفاق میافتد پردازش کند، با این حال به نظر میرسید که اعمال او ذهن دیگری برای خود دارند. او متوجه شد که گونه L را حجامت می کند و او را نزدیکتر می کند. لایت شدیداً میخواهد به L نزدیکتر و نزدیکتر شود، احساس کند که لبهای شیرینش عمیقتر با لبهای او ظاهر میشوند، و گونههای گلگونش را ملایمتر نوازش کند.