ساعت حدود سه بعد از ظهر بود. لایت یاگامی به شدت به کامپیوتر خیره شده بود و سعی می کرد بفهمد کیرا چه کسی جهنمی است. باید از گروه Yotsuba بود. آنها تنها کسانی بودند که از همه مرگ تاجران در سراسر جهان سود می بردند و سود آنها در حال افزایش بود. علاوه بر این، قتل ها در تعطیلات آخر هفته متمرکز می شدند و این نیز کاملا مشکوک بود
"لایت کان؟" صدایی از سمت چپ آمد
سبک.
"سلام؟" نگاه کرد، بعد به یاد آورد. بهترین دوستش،ریوزاکی کنارش نشسته بود و در مورد کیرا به او کمک می کرد. "اوه، آره، ریوزاکی؟" پرسید.
ال قبل از پاسخ دادن چند ثانیه در سکوت به او نگاه کرد. "تو خیلی جدی به نظر میرسی لایت کان...
چه اتفاقی می افتد؟"
لایت با لبخندی خفیف سرش را تکان داد. اگرچه او سعی می کرد آن را نشان ندهد، اما ریوزاکی به اطرافیانش اهمیت می داد.
"نگران نباش ریوزاکی" لایت بلند شد و دراز شد. داشتم به قضیه کیرا فکر می کردم.
ال به صفحه کامپیوتر و سپس به نور نگاه کرد. "لایت کان، دوست داری با من استراحت کنی؟ وقت دارم."
لایت سرش را تکان داد. چشمانش از قبل به سمت صفحه کامپیوتر چرخیده بود. "نه، نه، اشکالی ندارد، من خوب می شوم."
L به لایت نگاه کرد، سپس به دستبندهایی که آنها را به هم بسته بود. بدون هیچ حرفی برخاست و باعث شد لایت برخلاف میلش از صندلی بیرون کشیده شود. ال به سمت آسانسور رفت و آن را باز کرد، چهرهاش بیحال بود.
"ر-ریوزاکی!" لایت با حرکت ناگهانی نفس نفس زد.
"بله، لایت کان؟" صدای طعنه آمیز و یکنواخت L آمد.
"چه کار می کنی؟ ما باید پرونده کیرا را حل کنیم! اگر نه، مردم بی گناه خواهند مرد!"
"لایت کان."
لحن صدای L باعث شد لایت درست همان جایی که بود متوقف شود.
"آره؟"
"تو می فهمی که اگر از سرت بیرون نری، باید پرونده کیرا را حل کنیم!" قاطعیت، او دیگر نمی تواند چیزی جز پرونده کیرا ببیند، سلامتی او بدتر می شود و اطرافیانش را تحت تأثیر قرار می دهد، خانواده اش، دوست دخترش، خود پرونده تحت تأثیر قرار می گیرند، اگر حواس شما پرت نشود، فقط آسیب خواهید دید. "
لایت که از ابراز محبت ال تعجب کرده بود با لکنت زبان گفت: "من... فکر می کنم می توانم استراحت کنم."
L با باز کردن آسانسورها به سمت او برگشت. "خوب."
دو مرد جوان در سکوت وارد آسانسور شدند، L سعی کرد بفهمد که لایت کان کیرا هست یا نه (او 4.36٪ مطمئن بود) و لایت در تلاش بودند تا بفهمند L او را به کجا می برد.
وقتی رسیدند، لایت را از آسانسور بیرون آوردم و وارد آشپزخانه هتل شدم.
"ام، ریوزاکی.
"بله، لایت کان؟" ال به راه رفتن ادامه داد و با کنجکاوی به آشپزخانه نگاه کرد، انگار قبلاً آشپزخانه را ندیده بود.
"ما چرا اینجاییم؟" لایت پرسید و به اطراف نگاه کرد و ابروهایش را بالا انداخت.
L برگشت و با لبخندی شیرین به او نگاه کرد. "ما اینجاییم تا کیک بپزیم!"
. "ریوزاکی، از بین تمام ایده هایی که داشتی، فکر می کنم این بدترین ایده است."
"هی، یک دقیقه صبر کن
"آیا اصلا آشپزی بلدی؟"
"... میشه به من یاد بدی."
"اوه، به طوری که هدف را شکست می دهد! من کسی هستم که همه کارها را انجام می دهد!"
"اگر کمک کرد، وقتی کارتان تمام شد، می توانم آن را بخورم."
تمام شده"
"ریوزاکی!"
ال، دستانش را بالا برد و گفت: باشه، باشه.
"اگر در مورد این وسایل به من یاد بدهید، می توانیم با هم آشپزی کنیم."
"عالی."
{~10 دقیقه بعد~}
لایت در حالی که پارچه را بلند کرد، گفت: "باشه." "این یک پیش بند است. از کثیف شدن شما جلوگیری می کند."
سرم را به لایت تکان دادم، آن را پوشیدم و به پشتش بستم.
لایت به قاشق های دستش اشاره کرد: «حالا این ها. دارند قاشق و فنجان را می سنجند.
L دوباره سرش را تکان داد که لایت نشان داد
نحوه استفاده از آنها
"این یک مخلوط کن است، این یک کاسه است، این یک قالب کیک است، و این یک قاشق همزن است. آیا آن را دارید؟"
"بله، لایت کان،" ال، مصمم به یادگیری هنر پخت و پز سر تکان داد.
"خوب، این آرد است.
"آیا این چیزی است که کیک را درست می کند؟" L نظر داد
در حالی که او آن را لمس کرد. "خیلی کسل کننده."
"دست ازش بردار!" لایت L را از آرد دور کرد. او همچنان به L طناب ها را نشان داد. "این جوش شیرین است و این بیکینگ پودر است.
به آنها دست نزنید. این عصاره وانیل است، آن را مزه نکنید. این شکر قنادی هاست و این هم کره و گوشت خوک. این خامه فرم گرفته و نمک است، ریوزاکی، آن را با شکر اشتباه نگیرید و بخورید یا در نوشیدنی خود مخلوط کنید. اینها تخم مرغ ها و شیرهایی هستند که قرار است استفاده کنیم، باشه؟
ال دوباره سرش را تکان داد و به شدت می خواست عصاره وانیل را امتحان کند.
"خوب، فکر می کنم می توانیم شروع کنیم."اکنون"
L کف زد. "کیک..ممم."
لایت ابروهایش را بالا انداخت. لایت تردید کرد و سپس آهی کشید: "باشه......پای." "خوب، اول بیایید فراستینگ درست کنیم."
ال هیجان زده دستش را زد. "خب، من باید چه کار کنم؟"
لایت به طرفین نگاه کرد و سعی کرد به کارهایی فکر کند که L می تواند بدون کشتن کسی انجام دهد. "اوم، می توانی، اوه... مواد را در کاسه بریزید! بله، آنها را در کاسه قرار دهید.
او متاسف شد، زیرا می دانست که کار او یک موضوع جدی است.
"بسیار خوب، اول، شورتنینگ را در کاسه قرار دهید و آن را بکوبید - نه، ریوزاکی، به آن حمله نکنید."
کرم رنگ! لعنت به کرم ریوزاکی! "
ال به لایت نگاه کرد و به تمسخر گرفت. "لایت کان نیازی به جدی گرفتن همه چیز نیست."
لایت چشمانش را ریز کرد و شکر را به سمت ال هل داد. "ریوزاکی، این را بگذار - نه!، در کاسه "
"خوب، باشه، نیازی به این نیست، لایت کان،" ال چشمانش را چرخاند که او با هم مخلوط می شود.
لایت آهی کشید و نمک و وانیل را گرفت و خودش داخل کاسه گذاشت. خامه فرم گرفته را بیرون آورد و داخل کاسه ریخت. با احتیاط به L نگاه کرد. "من نه
کاما"
"البته" پاسخ L بود. اما وقتی لایت به او پشت کرد، اولی مقداری خامه فرم گرفته برداشت و مقداری خورد. و مدتی این کار را کرد. وقتی لایت به دور خود چرخید، L را در حالی که دستش تا نیمه دهانش بود، پیدا کرد و در حال خوردن مخلوط بود. پس از حدود یک دقیقه سکوت یخ زده، لایت دستش را دراز کرد.
"ریوزاکی، کاسه را به من بده."
"من نمیتوانم این کار را انجام دهم".
"ریوزاکی، شما به وضوح نمی توانید این کار را انجام دهیدبه درستی. به او بدهید.
"نه."
"ریوزاکی"
"نه.
"یک بار دیگر از شما می پرسم.
"نه."
"ریوزاکی همین الان کرم لعنتی را به من بده
یکسان!"
... این شک من را ایجاد می کند که شما کیرا هستید تا 27.4٪".
"ریوزاکی من را مجبور نکن-
{~5 دقیقه بعد~}
لایت که ناامیدانه به صبر و سلامت عقلش چسبیده بود گفت: "باشه..." حالا بیا کیک را درست کنیم.
ال با یکنواختی اما با لبخند گفت: اوه.
لایت در حالی که از قبل گرم می شد به طرف فر رفت: "من باید فر را از قبل گرم کنید. صبر کنید، نه، این کار را انجام می دهم."
"باید چکار کنم؟" L پرسید، دنبال
لایت اطراف.
لایت ماهیتابه را به سمت L هل داد و او با کنجکاوی به آن نگاه کرد: «میتوانی تابهای را که استفاده میکنیم، چرب و آردپاشی کنی.»
او گفت: اشکالی ندارد.
لایت کاسه همزن را به ل که روغن کاری را تمام کرده بود داد و مستقیم در چشمانش نگاه کرد. "من به شما نیاز دارم که شکر و کره را ایجاد کنید، آنچه را که در مورد خامه گفتم به یاد دارید؟"
ال برای یک ثانیه فکر کرد و سپس پاسخ داد. "اوم، هم بزنید و له کنید، بدون چاقو زدن."
لایت سر تکان داد. خوب، خوب خوب، نخورید، برای شما بد است.
او آن را احساس کرد. در حالی که مخلوط خوشمزه و کرکی را در مقابلش ایجاد می کرد، گفت: "باشه."
لایت که احساس می کرد آدم بدی بود، آهی کشید و به سمت مایه ای که از قبل درست شده بود رفت، یک قاشق برداشت و به L داد. "اینجا، ریوزاکی، این را بگیر."
ال به بالا نگاه کرد و لبخند شیرینی به لایت زد که کمی سرخ شده بود. "متشکرم، لایت کان."
دومی زمزمه کرد: "خواهش میکنم"، غباری از رنگ قرمز روی گونه هایش. سپس لایت گلویش را صاف کرد و به دستورات ادامه داد. "ام،
"چرا در حالی که من وانیل و مواد را اندازه می کنم تخم مرغ ها را نمی زنید؟"
ال دوباره سری تکان داد و سپس پیش بند را دور کمرش تنظیم کرد. با نفرت به او نگاه کرد.
"این توانایی های قیاسی من را 24 درصد کاهش می دهد".
لایت چشمانش را گرد کرد و به او کمک کرد تا آن را بفشارد.
اونجا هست تا لباساتو کثیف نکنی.
ال اخم کرد. "هنوز آزاردهنده است"
"باید بپوشی"
"ولی-"
"سشس. داری ازش استفاده میکنی."
L از چشمان لایت دور شد و گونه هایش برافروخته بود. "بسيار خوب." آهی کشید و سر کار برگشت.
لایت که از این واقعیت که L مقاومت نکرد گیج شده بود، شانه هایش را بالا انداخت و دوباره اندازه گرفت.
وقتی کارش تمام شد، وانیل، آرد و بکینگ پودر را داخل کاسه ریخت و اجازه داد L مخلوط شود.
با این حال، این یک اشتباه بود.
از آنجایی که L نمی دانست در هنگام پخت باید چه کار کند، وقتی سعی می کرد سریع مواد را مخلوط کند، آرد همه جا پخش می شد. و لایت چرخید، چون صدای "ایپ" کوچک را شنیده بود! پشت سر او چیزی که دید نزدیک بود به او حمله قلبی کند.
او به L و سپس به آشپزخانه تمام سفید نگاه کرد.
ابروهایش را با به هم ریختگی اطرافش بالا انداخت: "چی؟ این اتفاق افتاد" و کاملا مطمئن بود که چیزی پشتش هم هست.
ال بی گناه به اطراف نگاه کرد، به لایت نگاه کرد و کاسه را در جهت خود بلند کرد، انگار از او می خواهد که آن را بگیرد. او با کمی سرخ شدن گفت: "به نظر می رسد که من دانش آشپزی زیادی ندارم و برای چنین کاری ناکافی هستم. فکر می کنم مشارکت من باید به حداقل برسد.
لایت آهی کشید و کاسه را گرفت و کمی آرد دیگر در آن ریخت تا باقی مانده ای که دیواره ها را پوشانده بود جبران کند و مخلوط کردن تمام شد. او از L خواست که خمیر را در قالب ها بریزد و او را در حین انجام این کار تماشا کرد.
ال با ریختن خمیر به خوبی پیش رفت و من حتی تا آنجا پیش رفتم که آنها را در فر قرار دادم که تا آن زمان کاملاً داغ شده بود.
لایت در حالی که پیش بندش را درآورد گفت: "باشه."
"ما حدود سی تا چهل دقیقه وقت داریم. در این مدت احتمالاً باید مکان را مرتب کنیم و....." لایت به اطراف نگاه کرد و متوجه شد که L رفته است.
"لعنتی، ریوزاکی." زمزمه کرد.
~30 دقیقه بعد~
L بعد از سی دقیقه برگشت، مشتاق بستن کیک. لایت روحیه چندان خوبی نداشت، زیرا L او را رها کرده بود تا آشفتگی هایی را که ایجاد کرده بود پاک کند.
لایت دستکش های فر را پوشید و قالب کیک را از فر بیرون آورد، چون آماده بود. او آن را روی پیشخوان گذاشت و به سمت یخچال رفت تا فراست را بگیرد. او به ال فریاد زد: «بهش دست نزن» که البته گوش نداد.
در حالی که پشت لایت برگشته بود، L به کیک نزدیک شد و بوی کیک کاملا مسحور شد. با این حال، به همان اندازه که دست و پا چلفتی بود، به طور تصادفی به جای کیک، ظرف را لمس کرد و خودش را سوزاند. "آههه!" او از میان دندان های به هم فشرده خش خش کرد و چشمانش پر از اشک شد. لایت که صدا را شنید، فوراً برگشت و L را روی زمین دید که دستش روی سینه اش گرفته بود
لایت وحشت زده به سمت L دوید. "ریوزاکی، به من بگو چه اتفاقی افتاده است، چه مشکلی دارد؟!" دست L را از روی سینه اش برداشت و به انگشت اشاره قرمز ضربان دار دست چپ L نگاه کرد.
ال در حالی که سعی می کرد دردش را پنهان کند، گفت: "خوب."
"این خیلی بد است."
لایت متوجه شد که بین ال و او به سختی فاصله ای وجود دارد، گلویش را صاف کرد و به دنبال جعبه کمک های اولیه رفت. "مگه نمیگی؟" او زمزمه کرد و سعی کرد احساس نگرانی و وحشت خود را پنهان کند. او اساساً می توانست اخم L را از پشت سرش بشنود.
مرد سیاه مو پشت سرش گفت: لایت کان. "معلوم است که شما سعی می کنید صورت خود را پنهان کنید. چی شده؟"
لایت میتوانست احساس کند که روی صورتش کمی قرمز شده است. او قبل از روی آوردن به ال.
"هیچی، هیچی مشکلی نداره. در مورد چی حرف میزنی؟"
واضح است که سوختگی مغز شما را نیز گیج کرده است، زیرا شما مزخرف نمیگویید.»
ال لبخند زد: «حالا فقط سعی می کنی از آن خلاص شوی.توجه؟"
لایت در حالی که موهایش در چشمانش ریخته بود، فشرد و گفت: "گفتم چیزی نیست."
L از لایت دور شد و به وضوح از لحن صدایی که استفاده می کرد شگفت زده شد. لایت با دیدن این، آهی کشید و با بانداژی در دست به L نزدیک شد.
زیر لب زمزمه کرد: «قرار بود این روز شادی باشد...».
"منظورت چیه؟" ال گیج گفت.
"واتاری با من تماس گرفت در حالی که شما سعی می کردید ظروف پخت و پز را پیدا کنید... او به من گفت که چون شما بچه خیابانی هستید و همیشه کار می کنید، هرگز واقعاً تولد خود را نمی دانید و برای آن وقت ندارید. من این را پذیرفتم زیرا فکر میکردم امروز ممکن است روز خوبی برای انتخاب روز تولد باشد، اما حالا، تو صدمه دیدی، و شاید اگر به اندازه کافی از نزدیک تماشا میکردم، شاید اگر به اندازه کافی مراقب بودم.
لایت با لب های رنگ پریده ال که روی لب هایش فشرده شده بود قطع شد. لایت که نمی دانست چگونه پاسخ دهد، پشت او را گرفت و نمی دانست چگونه این کار را انجام دهد. مطمئناً، قلب او با سرعتی بسیار سریع و نامطلوب میتپید، و مطمئناً، نمیتوانست افکارش را کنار هم بگذارد تا فکری منسجم داشته باشد که منطقی باشد، و مطمئناً اینطور نبود که منتظر نبوده باشد. برای این لحظه از زمانی که تحقیقات شروع شده بود.
نیروی طوفانی درک کامل احساساتش به قلب لایت برخورد کرد در حالی که با دو دست صورت ال را گرفت و تا آنجا که می توانست او را بوسید و لب هایش را به طور نامرتب به لب های مرد سیاه مو فشار داد و از لطافت و شیرینی لبهای او لذت برد.
بعد از چند ثانیه دیگر، آن دو از هم جدا شدند و به شدت نفس میکشیدند و صورت هر دو قرمز بود. پس از یک دقیقه سکوت، لایت با صدای بلند گلویش را صاف کرد. او در حالی که از جایش بلند شد گفت: «فکر میکنم کیک به اندازهای خنک شده است که بتوانیم مایهی ماست را بمالیم». با این حال، قبل از اینکه بتواند کاملاً بایستد، دستی که بازویش را گرفته بود او را متوقف کرد. او به بدن زانو زده ال نگاه کرد که به او نگاه نمی کرد، بلکه به پایین می کرد.
"....آیا اعمال من شما را منزجر می کند...؟" L با کنجکاوی زمزمه کرد. "چ-چون، اگر چنین باشد، ممکن است فراموش کنی که این اتفاق افتاده است..."
هنگامی که او به بالا نگاه کرد و چشمان لایت را دید که نگاهی خشن در آنها بود، ادامه یافت. لایت به سمت L خم شد و ابرویی را بالا انداخت. لایت به آرامی در گوشش زمزمه کرد: «روشن، ریوزاکی».
L. "مهارت های قیاسی شما خراب شده است."
"من تو رو بوسیدم احمق، چرا اینقدر نگران هستی؟"
آن پسر سیاه موی معصوم گفت: من... نمی دانم.
با شنیدن این پاسخ لبخند کوچکی که بیانگر حساسیت بود روی صورت لایت نشست.
"چرا کیک تولدت را فریز نکنیم؟" در حالی که پیشانی ال را می بوسید گفت. "و شما برای هدیه خود آماده می شوید"
..صبر کن هدیه؟ د- آیا من را داری؟
لایت گفت: «البته، میخواهی آن را به تو بدهم؟»
دست گرفتن
-بله، بله من می خواهم" کمی خجالت زده
"خب، فقط دنبال من بیا" سبزه رفت و قبل از رفتن از آشپزخانه خارج شد و برگشت و به ریوزاکی نگاه کرد.
"فقط یک چیز به من بگو،...دوست داری اون بالا باشی؟"، با لبخندی که از آشپزخانه بیرون آمده بود...
چی؟؟" از آشپزخانه خارج شد بعد از لایت به اتاقش "ل-لایت صبر کن یعنی چی!!؟"