آسمان را خاکستر و ابرهای عظیم زینت داده بود. به همین دلیل محیطی بود که نبود شادی در آن محسوس بود.
کل شهر در میدان جمع شده بود. همه با چنگال یا مشعل در دست، و دهان خود را باز می کنند تا با تمام قدرتی که فکر می کردند دارند توهین کنند. جایی که قبلا مجسمه ای وجود داشت، یک چوب چوبی در جای آن دیده می شد. این چوب مردی به آن بسته بود، با موهای مشکی مانند خاکستر، تی شرت سفید و شلوار قهوه ای تیره. در زیر او شعله ای قدرتمند می درخشید که فقط می خواست او را زنده زنده بخورد.
نگاه تاریک آن مرد معطوف به چهرهای با کلاه قرمز بود که کم کم از بینندگان محو میشد و در عین حال تماشا میکرد که چگونه آن مرد در آتش ویرانگر سوخته است.
راستش لایت هیچ وقت در زندگیش به چیزی اعتقاد نداشت.
تصحیح، من در تمام مدتی که زنده بودم به کسی اعتقاد نداشتم. ایدههای او و ایدئولوژیها و احساساتش همیشه توسط خودش هدایت میشد. هر چیزی که او به آن اعتقاد داشت توسط او دیکته شده بود، هرگز شخص ثالثی وجود نداشت که در آن چیزها دخالت کند. نور از این نظر همیشه خودمختار بود، هرگز کسی نبود که اجازه دهد او بر او تأثیر بگذارد. نه حتی افرادی مثل یاماموتو یا پدرش.
یا خوب، این بخشی از گذشته در نظر گرفته می شد، درست است؟
از زمانی که L در زندگی او ظاهر شده بود، این تغییر کرده بود. حالا این فقط او نبود که تصمیم می گرفت بعداً چه کاری انجام دهد، نه، L به بخش اساسی تصمیم گیری او تبدیل شده بود. من نمیتوانستم کار خاصی را با L انجام دهم، مگر اینکه او آن را تایید کند، خیلی کمتر میتوانستم به راحتی بگویم که L چه کرد، باید کلمات مناسب را برای انجام آن انتخاب کنم. کلماتی که به وضوح توسط ال قبل از اینکه به ذهنش خطور کند که دهانش را باز کند انتخاب شده بود. او همچنین نمی توانست در لحظه شروع روز کاری اش لباس راحتی بپوشد، مجبور بود آن کت و شلوار مسخره ای را بپوشد که هر بار که کار می کرد او را به یاد یک خدمتکار می انداخت.
او هرگز تصور نمی کرد چیزی به این احمقانه بپوشد.
اما این همان معنایی بود که یکی از پیروان او بود، اینطور نیست؟
او میتوانست در ابتدا رد کند، بله، اما پرداخت ماهانهای که ال به او میداد جز قابل قبول نبود، حتی بیشتر با توجه به این واقعیت که پدرش بازنشسته شده بود. یک نفر باید منبع پول در خانه اش باشد، او نمی توانست آن فرصت را به همین شکل از دست بدهد.
آن صبح هم مثل بقیه بود. بلند شد، لباس پوشید، صبحانه خورد و رفت سر کار. نقطه ملاقات خانه ای بود که در میان بیشه درختان قرار داشت که با وجود کوچک به نظر می رسید، اما بسیار جادارتر از آن چیزی بود که او تصور می کرد. اتاق نشیمن او فضای کافی برای گنجایش حداقل 20 نفر داشت، اما آن روز فقط حدود هشت نفر آنجا بودند - با احتساب L، حدود 9 نفر بود. برخی مانند ماتسودا و آیزاوا که او قبلاً میشناخت، اما همچنان سعی میکرد به حضور برخی مانند نیر، مت یا ملو عادت کند.
مرد سیاه مو سلام می کند: "صبح بخیر" خوشحالم که همه شما را اینجا می بینم.
او می خواست بگوید، "ما هم از دیدن شما خوشحالیم، L"، اما این به معنای صحبت کردن به جای دیگران بدون رضایت آنها است. می آیی چیزی را به ما گزارش کنی؟ -در عوض تصمیم می گیرد سوالی بپرسد.
او پاسخ میدهد: «میتوانی بگویی نه». بلکه چیزی که می خواستم به شما بگویم این است که امروز روال خود را تغییر خواهید داد.
-ها؟
او شروع به توضیح دادن برای خود می کند: "می بینید"، "با وجود اینکه شما بیشترین تلاش خود را برای انتشار این خبر در بین مردم در مورد اینکه من هستم و چه کاری می توانم انجام دهم، انجام داده اید، به ثمری نرسیده اید، درست است؟" یا حداقل این چیزی است که من از نزدیک شنیدم. مردم نمیخواهند آن را باور کنند، نمیخواهند احساس کنند که این یک فریب هیجانی یا چیزی مشابه است. به همین دلیل است که من امروز شما را همراهی میکنم و به هر کسی که رنج میکشد کمک میکنیم و به این ترتیب نشان میدهیم که چه تواناییهایی دارم.
لایت میگوید: «به نظر میرسد ایده خوبی است، اما آیا این به معنای سوءاستفاده از مردم نیست تا آنها شما را باور کنند؟» آیا واقعاً خوب است که از افرادی که در شرایط بحرانی هستند برای اثبات نظر خود سوء استفاده کنید؟
زمزمه ها با سپری شدن دقایق مبهوت کننده هستند. آن نگاه تاریک بر نور تکیه دارد.
من آن را انکار نمی کنم. اما مردم اگر قادر به دیدن نباشند باور نمی کنند. به همین دلیل است که من در وهله اول این را پیشنهاد می کنم.
چند لحظه به آن فکر می کند. به نظر او چندان درست نبود که کسی که خود را «انجام نیکوکاری» میدانست، از قدرت خود استفاده میکرد تا در مقابل دیگران دروغگو به نظر نرسد. و خودش می دانست، می دانست که سوء استفاده از اشخاص ثالث برای رسیدن به اهدافش درست نیست، و آن کلاهدار هم از عکس العمل مردم با دیدن قدرت هایش خبر نداشت. با این حال، مخالفت با ال دشوار بود، مگر اینکه او مستقیماً بخواهد استعفا دهد. به نظر می رسید که مخالفت با او چیزی جز عملی به نظر می رسد.
-اگر این تصمیم شماست، پس باید از آن حمایت کنیم. این وظیفه ما به عنوان پیروان شماست.
ال به لایت لبخند زد.
از اون لبخند لعنتی متنفر بودم
با این کار بود که تصمیم گرفتند از نقشه L پیروی کنند و از آن خانه کوچکی که در میان بیکران جنگل پنهان شده بود، بازنشسته شوند.
زمانی که در شهر بودند، به دنبال کسی رفتند که بتوان آن را نیازمند دانست. تنوع بسیار زیادی وجود داشت، از نابینا، ناشنوا، مجروح، لال، و به نظر میرسید که این فهرست تا زمانی که به یک قعر مشخص رسید ادامه داشت.
لایت نگاه کرد که L به پسری نزدیک می شود که به نظر همسن سایو است. به نظر مریض بود، چون پوستش رنگ پریده تر از حد معمول بود و به سختی می توانست سرپا بایستد. زنی که به نظر میرسید مادرش بود، همان کسی بود که به او کمک کرد تا خودش را تامین کند. آنی که تارهای زغالی داشت نزدیک شد، اما آن خانم فقط پسرش را از او دور کرد.
زن تهدید می کند: «نمی گذارم دست تو به فرزندم برسد». او در اظهاراتش جدی است.
لایت نزدیک میشود: «خانم، بگذار L مهارتهایش را به شما نشان دهد.» من دیده ام که او قادر به انجام چه کاری است، و قسم می خورم که آزار دادن پسرت یکی از آنها نیست.
گاهی اوقات این نقش سبزه بود: میانجی بودن.
او می دانست که L در جلب اعتماد مردم چندان خوب نیست، بنابراین لایت تصمیم گرفت از جذابیت و اعتماد خود به مردم شهر استفاده کند تا آنها به او اعتماد کنند، که باعث شد اعتماد به نفس سبزه به موهای زاغ تبدیل شود.
زن به این فکر می کند که چه پاسخی می تواند بدهد. بسيار خوب. من فقط برای تو انجامش می دهم، لایت.
با این گفته، زن دور میشود و به L اجازه میدهد به پسرش نزدیکتر شود. و همین کار را می کند، با قدم های آهسته به طرف جوان می رود و کم کم خم می شود تا به قدش می رسد. بازوهایش بدن او را در آغوش گرفته اند، در حالی که چیزهای غیرقابل توصیفی را با او زمزمه می کند. لایت فقط نمایش را تماشا می کند.
وقتی پوست رنگ پریده از جوانتر جدا شد، متوجه یک تغییر اساسی شد: وضعیت جسمانی اسفناک پسر به وضعیت سالم تر تغییر کرد.
به نظر می رسید که پوست او رنگ اولیه خود را به دست آورده است و قدرتی که به نظر می رسید برای مدت طولانی خفته بود، بیدار شد. وقتی پسر توانست اتفاقات رخ داده را پردازش کند، وارد سردرگمی شدیدی شد که به سرعت به شادی واقعی تبدیل شد.
-فرزند پسر...
-مامان...حالم خوبه! من در حال حاضر خوبم!
پسر کوچولو به سمت مادرش دوید که با سرخوشی او را در آغوش گرفت. تماشاگران با تعجب تماشا میکردند و سپس به تشویق او میپرداختند و مدام نام L را تکرار میکردند و او را تحسین میکردند. دید که چگونه اشک از زن جاری شد. لایت در شگفتی غوطه ور بود، در حالی که ذهنش فقط تکرار می کرد.
او می داند که چگونه معجزه کند.
شهر قبلاً به حضور L عادت کرده بود. اگر کسی سوالی داشت به L مراجعه کرد تا آن را روشن کند. اگر کسی در شرایط بحرانی بود، L کمک کرد. اگر فاجعه ای رخ می داد، L می توانست آن را به ثروت تبدیل کند.
ال قادر به انجام هر کاری است، یا اینطور به نظر می رسد.
در نتیجه، آن نیز محبوب شد. مردم نه تنها برای درخواست لطف به آنها نزدیک می شدند، بلکه عده ای بودند که می توانستند ساعت ها با او صحبت کنند زیرا از حضور او خوششان می آمد. و البته L تقریباً هرگز نپذیرفت و با هم بازی کرد. لایت کمی خسته شده بود از این که وقت مرد رنگ پریده از او گرفته شود، وقتی می توانست کارهای بهتری انجام دهد...
همانطور که با دختری اتفاق افتاده بود، درست مثل او سیاه مو. شمارش کرد و تقریباً سه ساعت از یک مکالمه ساده گذشت. موضوع سریعتر از فصل ها تغییر می کرد و دختر نمی توانست دست از حرف زدن و حرف زدن و حرف زدن بردارد... برایش آزاردهنده بود. او یک لحظه فکر کرد که به او بگوید اگر با L مشکلی نداشت، دهانش را ببند و از آنجا برو بیرون، به دلایل واضحی این را نگفت، اما میل کم نبود.
اما دیدن او در کنار دیگران، گاهی اوقات بسیار آزاردهنده بود...
-لایت.
آن صدا. همین صدای ساده او را از افکارش بیرون آورد.ها؟
-خوبی؟ از وقتی ما رفتیم ساکت بودی
او هر گونه اختلاف نظر را رد کرد: "چیزی نیست، L، نگران نباش." او به یاد آورد که آنها برای جستجوی سیب در جنگل بیرون رفته بودند.
به جای سیب، چیزی که آنها پیدا کردند یک فضای خالی بود، علف سبز مایل به درخشش در نور خورشید. برخی از گل ها زمین را تزئین می کردند و رنگ های متنوعی به آن می بخشیدند. L ایستاده بود و به آن نگاه می کرد.
-ال، فکر کنم باید برگردیم. قطعا اینجا نیست.
-صبر کن لایت. دست من را بگیر.
-چی؟ -چیزی که آن پسر چشم تیره در حال برنامه ریزی بود، همان چیزی بود که لایت تعجب می کرد.
-من میخواهم به تو چیزی نشان بدهم.
با تردید به ال اجازه داد دستش را بگیرد.
بعد، L او را به سمت بدنش کشید و آن وقت بود که شروع به رقصیدن کردند. لایت احساس کرد که صورتش می سوزد، او حتی برایش مهم نبود چرا، در حالی که سعی می کرد با L همراه باشد. قدم های او نشان دهنده بی تجربه بودن او بود، در حالی که حریفش حرفه ای تر از خود نشان داد.
ذهن لایت در تلاش بود تا چیستی و چرایی این موضوع را پردازش کند. L از این کار چه چیزی به دست آورد؟ چه چیزی را به او نشان دادید؟ آیا این واقعاً نکته ای داشت؟ او آن را درک نمی کرد و به نظر می رسید که شماره مقابلش هم نمی خواست او آن را بفهمد. فقط به نظر می رسید که او می گفت "خودت را رها کن."
چند دقیقه بعد بالاخره از هم جدا شدند. ال به لایت لبخند زد که باعث شد صورتش بیشتر داغ شود.
-خوشحالی؟
L پاسخ داد: "بله." بله در واقع. به نظرم مهم بود که این رقص را با شما به اشتراک بگذارم.
-اما چرا؟
-پدربزرگم قبل از مرگ به من یاد داد. تو به من آنقدر اعتماد به نفس می دهی که بتوانم چیزهای اینقدر صمیمی به تو نشان دهم.
نمیدانستم که این باعث میشود حالش بهتر شود یا بدتر، فکر میکنم جواب بدتر خواهد بود. به طور غریزی صورتش را با دستانش پوشاند.
-چیزی گفتم که نباید می گفتم؟
-ن-نه فقط منم...من یه احمقم. همین.
چند قدم شنید. او احساس کرد که دست های L روی دستانش قرار گرفته و سپس آنها را از صورتش جدا کرد. او میتوانست تجسم کند که چگونه در مقابلش قرار دارد، که باعث میشد قلبش هزار مایل در ساعت میتپد.
-لایت، متاسفم.
-لازم نیست عذرخواهی کنی، من-او قادر به گفتن هیچ چیز دیگری نبود، زیرا لب های ال او را ساکت کرده بود.
لایت تنها به دلیل مقدار پولی که تولید کرد، پیرو L باقی ماند. اگر نداشت بازنشسته می شد.
اگرچه او به همراه سایر دنبال کننده ها و L هر بار که از شهر بیرون می روند و به دنبال افرادی که به L نیاز دارند شرکت می کند، او فاصله خود را با بقیه حفظ کرده است. به خصوص از L، و این چیزی است که کیومی می توانست در طول هفته ها هر زمان که لایت آنها را همراهی می کرد متوجه آن شود. مثل اینکه او فریاد می زد که او را از آنجا بیرون بیاورند، زیرا بودن با آنها خفه کننده بود یا چیزهای چرندی.
به همین دلیل او اولین کسی بود که با او روبرو شد.
-من خوبم کیومی نگران من نباش -لایت در حالی که مسیر رو به سمت خونه اش طی می کرد گفت. مو تیره پشت سرش بود.
-از هجده سالگی میشناسمت لایت. فکر نکن کورم که وانمود کنم حالت خوب نیست.
-و اگر اینطور بود که درست نیست چرا باید درگیر مسائلی شوید که مشخصا خصوصی هستند؟ آیا والدینتان هرگز به شما یاد ندادند که فضول بودن در مورد زندگی خصوصی دیگران بی ادبانه است؟
او قدبلندترین مرد را در دست گرفته و مانع از ادامه راه رفتن او می شود: «تو خوب می دانی چرا اینطور رفتار می کنم، لایت». من می دانم که شما می توانید در این زندگی به چیزهای زیادی تبدیل شوید. اما ترسویی که پس از پرتاب سنگ دست خود را پنهان می کند از آنها نیست. پس بهتره شروع کنی به من بگی چه خبره
لایت آه می کشد. او روی محور خودش میچرخد تا با محور کوتاهتر روبرو شود و متوجه میشود که از شدت عصبانیت در آن چشمها برق میزند. توده ای در گلویش ایجاد می شود.
-قول میدی که این بین ما بمونه؟
-تو از قبل جواب آن را می دانی.
او آه می کشد: «خب، این اتفاق در چند هفته گذشته رخ داد. من متوجه شده ام که دیدگاه من در مورد آنچه که در مورد L فکر می کنم و احساس می کنم از زمانی که او را ملاقات کردم تغییر کرده است. و شما خواهید گفت، "اما وقتی با کسی ملاقات می کنید طبیعی است"، منظورم این است که چیزهایی را که برای L احساس کرده ام، تقریباً هرگز برای شخص دیگری تجربه نکرده ام. نه با تو، نه با میسا، فقط او این حس را در من ایجاد کرده است. و نمیدانم دارم زیاد به چیزهایی فکر میکنم یا نه و امیدوارم، اما حتی تصوری از احساسم نسبت به L ندارم.
کیومی مدتی ساکت می ماند. اگر به طور جدی به یک ملودرام عاشقانه علاقه دارید، بگذارید به شما بگویم که آنقدرها هم که فکر می کردم باهوش نیستید.
-اوه لطفا ساکت شو
-تو همون اول کمکم رو قبول کردی. اگر خیلی به او علاقه مند هستید، پیشنهاد می کنم به اصل مطلب برسید، تا جایی که می توانید مستقیماً در مورد احساسات خود صحبت کنید، اما بدون اینکه او آن فشار اجباری را برای واکنش متقابل احساس کند. چیزی شبیه به: "سلام L. من در تمام این هفته ها از شما دوری کردم زیرا فهمیدم که شما را دوست دارم و اگر حتی چند اینچ با شما فاصله داشته باشم احساس می کنم دنیای من خراب می شود. اگر شما احساس نمی کنید همینطور، اشکالی ندارد، من ثبات دارم."
-الان فهمیدم چرا خیلی وقته شریکی نداری.
-این بهترین چیزی است که می توانم به شما پیشنهاد کنم. بگیر یا برو
-حالا اگه ببخشید - سبزه شروع کرد به راه رفتن، من میرم خونه.
-با ملودرام یا بدون ملودرام دنبالت می کردم - به صدای زن و قدم هایش گوش کن -
همانطور که کیومی میتوانست شرکت خوبی برای لایت باشد، همان ظرفیت وحشتناک بودن را داشت.
چهار روز از صحبت او با کیومی گذشته بود. حالا این بار شب جلوی خانه ال بود. او تصمیم گرفته بود به توصیه او عمل کند و در مورد احساسات خود نسبت به پوست رنگ پریده صادقانه صحبت کند. و من واقعاً امیدوار بودم که او نخوابیده باشد، زیرا نه تنها حضور در آنجا اتلاف وقت خواهد بود، بلکه سرمای شب را نیز بیهوده تحمل می کرد.
بعد از زدن در، صدای نزدیک شدن کسی را می شنود. اونی که موهای زغالی داره با حالت یکنواختش میگه: "لایت، چیزی شده؟"
-بله یه چیزی داره می افته. اما من باید وارد شوم تا برای شما بهتر توضیح دهم، اجازه می دهید وارد شوم؟
لاولیت سر تکان می دهد. کنار می رود تا سبزه بگذرد و همین کار را می کند. نور به سمت اتاق نشیمن می رود، همانطور که می بیند L در را بسته و تصمیم می گیرد به سمت جایی که هست برود.
سبک.
-بنابراین -L تصمیم می گیرد مکالمه را از سر بگیرد-،
چه خبر است؟
-چرا منو بوسیدی؟
-ها؟
لایت می پرسد: "احمقانه رفتار نکن، در جنگل، L. چرا مرا بوسیدی؟" هدف از آن بوسه لعنتی چه بود؟
-بوسه می تواند به معنای چیزی یا برعکس هیچ معنایی باشد. این را تا الان باید بدانید، لایت.
-و من می دانم، اما لعنتی، این کاری نیست که شما انجام دهید و من آن را می دانم. بوسیدن یک نفر به طور غیرعادی چیزی نیست که با رفتار شما جور درآید. و به همین دلیل است که من تقاضای توضیح دارم، زیرا هر بار که تصمیم میگیرم آن بوسهای را که با تو داشتم به یاد بیاورم ذهنم به هم ریخته است تا جایی که دیگر نمیدانم چیزی «عادی» برای تو احساس میکنم یا نه.
-آیا می خواهید بدانید چرا؟ -سرش رو تکون میده-، چون فکر میکنم تو ناز هستی. لایت به نظرم زیبا می آیی.
آیا این روش متقابل او بود؟ لعنتی، این فقط ذهنش را دیوانه کرد و نزدیک بود قلبش از سینه اش بیرون بیاید. اما او می داند که این ایده بدی است که در آنجا بایستد و فکر کند و هیچ کاری انجام ندهد، بنابراین تصمیم می گیرد وارد عمل شود: به L نزدیک شود و یک بوسه از او بدزدد، درست مثل چند هفته پیش.
لایت دیگر نتوانست تعریفی برای رابطه آنها پیدا کند.
رهبر و پیرو. عاشقان. زن و شوهر. آشنایان
به نظر می رسید هیچ کلمه ای در لغت نامه های لعنتی با نوع رابطه آنها مطابقت نداشته باشد. و نمیدانستم درست است یا غلط، یا L همین احساس را داشت. پیدا نکردن تعریفی برای چیزی او را تا حدی وحشت زده کرد، و او را با عدم اطمینان از ندانستن ناشناخته ها مواجه کرد.
اما هر شبی که همدیگر را میدیدند، همه چیز به نظر میرسید که چرند بود و طوری عشقشان را ابراز میکردند که انگار فقط یک دو بچه دیگر هستند.
این به لایت کمک کرد تا به یاد بیاورد که گاهی اوقات، یک برچسب برای چیزی به همان اندازه "عشق" ضروری نیست شدید مثل شعله شمع
لایت همچنین تلاش خود را کرد تا مجدداً به بقیه پیروان نزدیکتر شود و به همان اندازه که در ابتدا بود سازنده باشد. به دنبال هر کسی که به آن نیاز دارد، حمایت از دیگران و مشاوره دادن به L در مورد آنچه که می تواند یا نمی تواند انجام دهد. این باعث شد که او نسبت به خودش احساس خوبی داشته باشد.
یکی از هزاران شبی که هر دو در خانه ال ملاقات کردند، نامبرده در آشپزخانه مشغول تهیه چای برای آن دو بود. سبزه این فرصت را به خود داد که کمی بیشتر در خانه اش، به ویژه کتابخانه، کاوش کند، زیرا دفعه های قبل که آنجا بود، آن را با جزئیات زیاد ندیده بود.
در ابتدا همه چیز خوب پیش می رفت، هیچ چیز غیرعادی نبود. این یک کتابخانه بزرگ معمولی با تعداد مضحک کتاب بود که می توانید در یک کتابفروشی پیدا کنید، اگر مثال بزنیم. وقتی کتاب ها را مرور می کردم و محتوای آنها را پیدا می کردم، همه چیز شروع به اشتباه کرد. همه آنها این الگو را داشتند: داشتن چیزهای صریح مرتبط با جادو. لایت به سمت انکار رفت، او می خواست تمام شبهات خود را انکار کند تا اینکه جلد کتابی را که در دستانش بود خواند: « جادوگران و عدم قطعیت جهان بشر».
پس از آن کتاب گفته شده را در دستانش انداخت.
صدای تق تق در تمام خانه شنیده شد.
-لایت؟ اتفاقی افتاد؟ -او شنید که چکمه های تیره ال را روی زمین می کوبید تا اینکه به محل خود رسید-. لایت؟ چیه -؟
-به من دروغ گفتی... تو به من دروغ گفتی، به همه ما دروغ گفتی!
نه نه نه.
نه نه نه.
نه نه نه.
نه نه نه
پس از آن کتاب گفته شده را در دستانش انداخت.
-لایت، این چیزی نیست که به نظر می رسد.
-بله، همان چیزی است که به نظر می رسد، L! خدایا خیلی احمق بودم که از اول متوجه نشدم!
چگونه متوجه نشدیم که توسط یک جادوگر مورد استفاده قرار گرفته ایم؟!
-چیزها را تحریف نکن، لایت. من هرگز آنها را دستکاری نکردم.
-توانجامش دادی! اعتراف کن! به همین دلیل شما فقط به نیازمندترین افراد شهر علاقه داشتید تا بتوانید از طلسمات خود برای ما استفاده کنید. و همه، آنقدر کور که قادر به درک حقیقت وحشتناک نیستند. من احساس می کنم که چرند! چگونه میتوانستم پیرو کسی مثل تو باشم و با بدخواهیت به تو کمک کنم؟ چطور تونستم عاشقت بشم؟
-لایت، به من گوش کن-
-نیازی به گوش دادن به تو ندارم، لعنتی!
بزار تو حال خودم باشم! - شاه بلوط را فریاد می زند. خشم در بیان او آشکار است. فقط تنهام بزار!
بدون فکر، کتاب را از روی زمین برمی دارد، L را هل می دهد و از خانه اش به سمت شهر می دود. مغز او هنوز در حال پردازش اطلاعاتی بود که به تازگی دریافت کرده بود، اما نیازی به تلف کردن زمان نداشت.
L باید هر چه زودتر بخشی از تاریخ آن شهر می شد.
آسمان را خاکستر و ابرهای عظیم زینت داده بود. به همین دلیل محیطی بود که نبود شادی در آن محسوس بود.
لایت می توانست معشوق زمانی خود را از میان جمعیت تماشا کند. شنل قرمز رنگی که زمانی متعلق به پدرش بود، سرش را پوشانده بود.
او میتوانست ببیند که چگونه چیزی که زمانی معشوقش بود در آتش سوزان سوخت، با دیدن صورتش که از شدت درد می پیچید و فریادهایی از اعماق گلویش می آمد. مردم تشویق می کنند و از اعدام آنها خوشحال می شوند. اونی که موی قهوه ای داره احساس می کنه توده ای در گلویش در حال رشد است، بنابراین تصمیم می گیرد برود، طاقت دیدن بیشتر را نداشت.با دیدن صورتش که از شدت درد می پیچید و فریادهایی از اعماق گلویش می آمد. مردم تشویق می کنند و از اعدام او خوشحال می شوند. اونی که موی قهوه ای داره احساس می کنه توده ای در گلویش در حال رشد است، بنابراین تصمیم می گیرد برود، طاقت دیدن بیشتر را نداشت.
بالاخره کار درستی انجام داده بود، درست است؟