تنها راهی که لایت توانست دنیایش را توصیف کند سیاه و سفید بود. مطمئناً، ممکن است به این دلیل باشد که او در دنیایی زندگی میکرده است که شما نمیتوانید رنگها را ببینید مگر اینکه همنوع خود را ببینید، اما با این وجود همه چیز یکسان بود، خستهکننده. به مدرسه برو، به خانه برو، شاید پدر و مادرش او را در مورد نمراتش کباب کنند. روز به روز همینطور بود.
لایت به این فکر می کرد که همسرش چگونه خواهد بود.
کی بود که دنیایی از کسالت را از بین برد و چیزی زیباتر جایگزین آن کرد؟ آیا همسر لایت حتی با هوش او برابری می کند؟ زیرا در غیر این صورت، لایت این نکته را نمیدانست که آنها همروح او باشند.
نه این که همنوعان برای نور اهمیتی نداشتند. لایت واقعاً برای باور به سرنوشت یا عشق واقعی نبود.
اگرچه، زمان هایی بود که نور به این فکر می کرد که چشم و موهای خودش چه رنگی است یا آسمان چه رنگی است. اما نور قبلاً به دیدن جهان سیاه و سفید عادت کرده بود. هر روز همین چیزها را میبینم و زندگیای بدون هیجان داشته باشی.
تا آن روز. آن یک روز سرنوشت ساز که لایت دید دفترچه ای از آسمان روی چمن افتاد. او آن را برداشت، به خانه برد و قدرت واقعی آن را کشف کرد.
نور با این دفترچه یادداشت میتوانست قدرت یک خدا را در اختیار داشته باشد، خوب را از بد قضاوت کند، مردمی را که به نظر او وحشتناک میدانست از این زمین هلاک کند.
لایت چیزی پیدا کرده بود که زندگی اش را جالب کند.
لایت می دانست که پلیس او را تعقیب می کند، اما او باهوش بود. او می دانست که دستگیر نمی شود.
لایت به کشتن جنایتکاران ادامه داد، اما همه چیز هنوز خیلی آسان به نظر می رسید. شکار شدن توسط پلیس خیلی ساده بود، لایت بیشتر می خواست. مطمئناً او میتوانست قدرت یک خدا را داشته باشد، اما احساس میکرد که چالشی ندارد.
این تا زمانی بود که لایت تلویزیونش را روشن کرد و پخش آن را دید. مردی به نام "Lind L Tailor" گفت که او L است و کیرا را خواهد گرفت.
نور خندید. یک نفر چقدر می تواند احمق باشد؟ L فقط دو چیز مهم را که باید در یک بشقاب نقره ای بکشد به او داد.
لایت «Lind L Tailor» را در یادداشت مرگش یادداشت کرد و از 40 شمارش معکوس کرد.
نور آهی کشید. اگر L باهوشتر بود، میتوانستند لذت ببرند.
L در 3، 2، 1 خواهد مرد.
لایت به تلویزیونش نگاه کرد و دید که L سقوط کرد و مرد.
خنده ای پیروزمندانه زد. او برنده شد.
اگرچه، لایت متوجه شد که پیروزی فرضی خود زمانی کوتاه شده است که یک حرف بزرگ گوتیک L روی صفحه تلویزیون ظاهر شد.
"شگفت انگیز است، من فکر نمی کردم کار کند!" در نامه تلویزیون آمده است.
نور غافلگیر شد. چه اتفاقی داشت می افتاد؟
"کیرا، به نظر میرسد میتوانی بدون حضور حضوری بکشی! من باور نمیکردم، اما فقط با چشمان خودم شاهد آن بودم."
لایت با ناباوری به تلویزیونش خیره شد.
"بنابراین، کیرا، اگر این را تماشا میکنی، چند چیز را به تو میگویم. اول، من به دروغ گفتم که این پخش جهانی است. این فقط در منطقه کانتو ژاپن پخش میشود."
نه، این نمی تواند اتفاق بیفتد. نور را نمی توان گرفت.
به هیچ وجه.
"ثانیا، L واقعا وجود دارد. و او شما را می گیرد.
پیدات میکنم. پس برو کیرا منو بکش! همین الان انجامش بده! منتظر چی هستی؟ انجام دهید!"
ل داشت بهش مسخره میکرد اما نتوانست کاری با او بکند. او نه نام و نه چهرهاش را میدانست، اما ال میدانست کیرا در کجای ژاپن عمل میکند.
"مرا بکش!" ل به تمسخر ادامه داد. نور نمی توانست صورت او را ببیند، اما مطمئن بود که ل پوزخندی روی صورتش داشت.
"بنابراین، به نظر می رسد که برخی از افراد هستند که بعد از همه کیرا نمی توانید آنها را بکشید. من کاملاً کنجکاو هستم که چگونه شما را بکشید، اما وقتی شما را گرفتم می توانید همه چیز را به من بگویید."
با وجود اینکه صدای او پنهان بود، لایت می توانست اعتماد به نفس را در کلمات L بشنود. و با آن پخش به پایان رسید.
لایت روی تختش افتاد و به سقف اتاق خوابش خیره شد و داشت اتفاقی که افتاده بود را پردازش می کرد. همانطور که لایت غافلگیر شده بود، به سرعت آرامش خود را به دست آورد و احساس کرد پوزخندی روی صورتش رشد می کند و هیجان در درونش ایجاد می شود. ل... او به تازگی خود را یک حریف شایسته برای لایت ثابت کرده بود. او او را به چالش کشید و نور پذیرفت.
بالاخره لایت فکر کرد. یک چالش.
"من ال هستم"
کلمات در گوش لایت طنین انداز شدند. مرد عجیبی که با کفش های درآورده و پاهایش روی صندلی کنارش نشسته بود، فقط ادعا کرد که او L است. این نمی تواند او باشد. این فرد عجیب و غریب با موهای نامنظم و کیف هایی که دور چشمانشان حلقه زده است L؟
مگه قرار نبود L بزرگترین کارآگاه دنیا باشه؟
اما حتی اگر او L بود، لایت نمی توانست کاری با او انجام دهد. برای او بسیار مشکوک به نظر می رسد اگر مردی که ادعا می کند L است بلافاصله پس از تماس با لایت کشته شود.
لایت با ناراحتی مشت هایش را گره کرد. چشمانش را بست و نفس عمیقی کشید و تمام تلاشش را کرد تا حالتی پیچیده و آرام داشته باشد. اگر این مرد واقعاً L بود، تمام حرکات او را زیر نظر داشت.
نور چشمانش را باز کرد و به سمت مردی که کنارش نشسته بود چرخید. دهانش را باز کرد تا صحبت کند، اما به محض اینکه نگاهش به صورت مرد افتاد، چیزی به دید نور سرازیر شد. لایت به جای اینکه مثل همیشه دنیای سیاه و سفید را ببیند، دنیا را به گونه ای دیگر دید. همه چیز بسیار روشن تر و پر جنب و جوش تر به نظر می رسید. ممکنه این.... رنگ؟
اما اگر این واقعاً رنگی بود که لایت میدید، پس این فقط یک چیز میتوانست داشته باشد. اینکه این مردی که کنارش نشسته بود، مردی که ادعا میکرد او L است، مردی که ادعا میکرد او را شکار میکند، در واقع همنوع او بود.
چشمان خاکستری عمیقی را دید که به او خیره شده بودند و منتظر بودند تا چیزی بگوید. اگر این مرد هم روح او بود، آیا نباید نوعی واکنش نیز داشته باشد؟
لایت تصور می کرد که وقتی برای اولین بار رنگ را می بیند، حداقل نوعی احساس در چهره او وجود دارد. اما تمام چیزی که لایت دید یک خیره خالی بود و هیچ واکنشی نداشت.
لایت نفس عمیقی کشید و تمام تلاشش را کرد تا آرام به نظر برسد. "اگر شما همانی هستید که می گویید، پس من برای شما احترام عمیقی قائل هستم."
مرد سری تکان داد. "متشکرم Yagami-kun."
وقتی لایت به خانه برگشت، بلافاصله به اتاقش رفت و در را قفل کرد. روی صندلی میزش نشست و با عصبانیت موهایش را گرفت. "لعنتی! او مرا گرفت!"
ریوک داشت سیبی می خورد و مشاهده کرد
حالت پریشان لایت "چی شده لایت؟"
لایت به سمت ریوک چرخید. "این پسر احمقی از دانشگاه است، او ادعا می کند که او "لند" است چه او باشد یا نباشد من نمی توانم کاری با او انجام دهم! خدایا! شروع به دیدن رنگ کنید!"
ریوک به خوردن سیبش ادامه داد و لحظه ای فکر کرد. "رنگ... صبر کن لایت اگر وقتی به او نگاه کردی رنگ دیدی به این معنی نیست؟"
لایت آهی کشید. "این که او همسر روح من است؟ حدس میزنم اینطور باشد. خندهدار است که او از همه مردم هم روح من باشد."
"اوه، همه چیز قطعا جالب خواهد بود، مگر نه؟"
"اوه آنها قطعا جالب خواهند بود. او ادعا می کند که جالب است
L. و شما می دانید و من هر دو می دانم که L و Kira دشمن هستند و تا زمانی که دیگری شکست نخورد متوقف نمی شوند.
لایت چشمانش را بست و پل بینی اش را نیشگون گرفت. وقتی چشمانش را باز کرد، به اطراف اتاقش نگاه کرد و سرانجام رنگ دنیا را پردازش کرد.
او آنقدر روی ناراحتی هایش در مورد L متمرکز شده بود که حتی برای قدردانی از دنیای اطرافش وقت نگرفته بود. لایت به ملحفههای آبیاش روی تختش، رنگ سبز روی قفسههای کتابش، و سیب قرمز ریوک در حال خوردن نگاه میکند.
ریوک،
"هوم؟"
"آن سیب، قرمز است؟" نور به این فکر کرد که چه زمانی والدینش به او میگویند چه اشیا و چه چیزهایی چه رنگی دارند، و به یاد آورد که چگونه به او میگویند چیزهایی مانند سیب یا ماشینهای آتشنشانی ظاهراً قرمز رنگ هستند.
"ها؟ اوه بله همینطور است. چرا از لایت او می پرسی؟"
"هیچی، فقط دارم عادت می کنم همه چیز رو رنگی ببینم فقط همین." لایت چشمانش را مالید و به سمت آینه رفت.
او سرانجام ظاهرش را دید و به جای اینکه انعکاسی بی رنگ و بی روح را ببیند که به او خیره شده بود، پسری با چشمانی کهربایی و موهای کاراملی رنگی را دید که کت و شلوار سرمه ای پوشیده بود.
بنابراین من شبیه این است. جالب هست.
نور لباس راحت تری به تن کرد و روی تختش دراز کشید. او نیاز داشت که فکر کند. او باید استراتژی میکرد و نقشهای برای شکست L، همنفس فرضیاش، میاندیشید.
لایت با حالتی نگران به او گفت: "ریوزاکی، فکر می کنم من ممکن است کیرا باشم." "مرا حبس کن."
لایت طرحی عالی برای رهایی از مالکیت یادداشت مرگ، از دست دادن خاطرات خود و سپس جلب اعتماد L ارائه کرده بود. آنها سپس کیرا رم را می گرفتند که یادداشت مرگ را با هم می داد و لایت در نهایت خاطراتش را باز می گرداند.
L البته به درخواست لایت اعتراض نکرد. او از همان ابتدا به او سوء ظن داشت و محصور کردن او به او فرصتی می داد تا شواهدی علیه او پیدا کند.
یک هفته پس از حبس، لایت تصمیم گرفت. وقتش بود
او به ریوک سیگنال داد که آماده است از مالکیت چشم پوشی کند.
ریوک از دیوار عبور کرد و لایت را تنها گذاشت.
چشمان لایت لحظه ای بسته شد و یک بار که دوباره آنها را باز کرد احساس کرد به شدت گیج شده است. چرا اینجا بود؟ داشت با خودش چیکار میکرد؟
"ریوزاکی، باید من را رها کنی!"
"من نمی توانم آن نور را انجام دهم، تو به من گفتی تا زمانی که فکر نکنم از سوء ظن پاک شوی اجازه نده بیرونت. و من هنوز به تو مشکوک هستم."
"ریوزاکی لطفا! میدونم که اصرار داشتم اینجا باشم، اما اشتباه میکنم! من کیرا نیستم! حتما قاب شده بودم!"
L به مانیتور خود خیره شد و نور را مشاهده کرد. لایت چه می کرد؟ آیا همه اینها بخشی از برنامه او بود؟ به نظر نمی رسید که او بازیگری کند، اما L مطمئن بود که لایت کیرا است. چه خبره؟
"ریوزاکی ما داریم وقت تلف می کنیم، باید من را بیرون بیاوری!" نور التماس کرد. L میتوانست ناامیدی را در چهره لایت ببیند، اما او میتوانست بازی کند. اگرچه، به نظر می رسید که لایت واقعی است. من گیج شدم.
ال لبش را گاز گرفت و نور را تماشا کرد، در حالی که به التماس کردن ادامه داد تا او را بیرون بگذارد.
"لطفا ریوزاکی! چگونه می توانید این کار را انجام دهید تا..." لایت قبل از اینکه جمله اش را تمام کند حرفش را قطع کرد. چگونه می توانید این کار را با همنوع خود انجام دهید؟
"چطور تونستی این کار رو با من بکنی؟" لایت پرسید، صدایش را پایین آورد و به پایین نگاه کرد.
ال احساس گناه در تمام سینه اش پخش شد.بخشی از او بود که احساس بدی نسبت به لایت داشت و عاجزانه می خواست او را رها کند و حالش را بهتر کند. اما بخش دیگر او میدانست که لایت کیرا است و نمیتوانست اجازه دهد احساساتش مانع شود. با وجود اینکه L می دانست که لایت هم روح اوست، اما Kira و L دشمن بودند و این چیزی بود که در نهایت اهمیت داشت. درست؟.
ال آهی کشید و از مانیتور دور شد که دیگر قادر به نگاه کردن به نور نبود.
L فکر می کردم که عملکرد قانع کننده ای بود. او باعث شد پدر لایت وانمود کند که او و میسا را اعدام می کند. اگر میسا واقعاً کیرا دوم بود، برای محافظت از لایت، پدر لایت را میکشت.
اما این اتفاق نیفتاد. در عوض، آنها از سویچیرو خواستند تا قبل از اینکه ماشه را فشار دهد، از آنها در امان بماند.
من چیزی شبیه وحشت واقعی را در چهرههایشان دیدم و به نظر میرسید که هیچکس عمل نمیکند. او هیچ مدرکی بر علیه میسا یا لایت نداشت، بنابراین تنها کاری که میتوانست انجام دهد این بود که آنها را تحت نظارت دائمی قرار دهد.
ال به میسا در مقر تحقیق می دهد. در مورد لایت، L او را به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته با دستبند نگه می داشت تا بتواند هر حرکت او را زیر نظر بگیرد. او مظنون اصلی خود / تنها دوست / همسفر خود را به زنجیر بسته بود.
اما، من متوجه چیز متفاوتی در نور شدم. از زمانی که شروع به التماس کرد تا او را از حبس خارج کند، شخصیتش متفاوت به نظر می رسید. اون همون نبود لایتی که اکنون به L زنجیر شده بود با لایتی که در دانشگاه ملاقات کرد متفاوت بود. L می توانست آن را در چشمان لایت ببیند.
L به یاد می آورد که چگونه در ثانیه ای که به چشمان لایت نگاه کرد، دنیای او ناگهان از رنگ های خاکستری کسل کننده به دنیایی پر از رنگ های روشن و زنده تبدیل شد.
و L اولین رنگی را که دیده بود به یاد می آورد.کهربا. چشمان کهربایی جسور و آتشین به شدت به چشمان او نگاه می کند. ل چشمان لایت را تحسین کرد. اما، آنها اکنون متفاوت بودند.
اولین باری که ال چشمان لایت را دید، متوجه شد که چقدر سرد، مایل و حیله گر به نظر می رسند. او چشمان قاتل داشت.
اما اکنون، L به چشمهای کهربایی عمیق لایت نگاه میکند و چیز دیگری میبیند. آنها پهن تر، بازتر، تقریباً بی گناه به نظر می رسیدند. L فکر می کرد که این چشم ها متعلق به یک لایت یاگامی متفاوت است. کسی که قاتل نبود و مصمم بود به او کمک کند تا کیرا فعلی را بگیرد.
L تعجب کردم که چه مدت می تواند با این لایت یاگامی وقت بگذراند.
"ریوزاکی"
L با پاهایش در کنار لایت در تخت مشترکشان نشسته بود و روی لپ تاپ خود کار می کرد. اواخر شب بود و تنها نور اتاق از نور کم رنگی بود که از لپتاپ L میتابید. لایت نشست و به L نگاه کرد که نگاهش را روی صفحه کامپیوترش نگه داشت.
لایت تکرار کرد: «ریوزاکی».
ال چیزی نگفت و به کامپیوترش نگاه کرد.
لایت آهی کشید و کامپیوتر ال را بست.
"چرا آن را انجام دادی؟"
"من سعی می کنم با شما صحبت کنم."
"کاری که شما انجام می دهید من را از تحقیق باز می دارد. این شک من را نسبت به شما لایت کان افزایش می دهد."
نور عصبانی شد و چشمانش را گرد کرد. "البته که دارد.
"در مورد چه می خواستی با من صحبت کنی؟"ال پرسید و بالاخره به لایت نگاه کرد.
لایت دهانش را باز کرد و با تردید شروع به صحبت کرد. "ما... ما هم روح هستیم، نه
ریوزاکی؟"
ال سرش را تکان داد و با بی تفاوتی به لایت نگاه کرد. "بله، من فکر می کنم ما هستیم."
"اما، شما به من مشکوک هستید که کیرا هستم، یک قاتل جمعی.
چرا؟" لایت به آرامی پرسید.
"چون تو کیرا هستی." L اظهار داشت که این یک واقعیت آشکار است.
لایت با ناراحتی لبش را گاز گرفت و یقه پیراهن ال را گرفت و او را به صورتش نزدیک کرد و به چشمانش خیره شد. "من کیرا ریوزاکی نیستم! چند بار باید بهت بگم؟! دارم سعی میکنم کمکت کنم کیرا رو بگیری!"
L برای لحظه ای کوتاه به چشمان لایت نگاه کرد و سپس به پایین نگاه کرد. آرام زمزمه کردم: "تو کیرا نیستی."اما من باور دارم که شما دوباره او خواهید بود. هر چقدر که من نمی خواهم این اتفاق بیفتد، اجتناب ناپذیر است.
"اما تو فکر میکنی بعد از اینکه کیرا فعلی رو بگیریم من دوباره کیرا میشم، نه؟"
L سر تکان داد.
لایت آهی کشید و یقه پیراهن ال را رها کرد. دوباره روی تخت دراز کشید و به سقف خیره شد و صحبت کرد. "تو مرا را میشناسی ریوزاکی، تو تنها کسی هستی که من تا به حال ملاقات کردهام که واقعاً مرا مجذوب خود کرده است.همه خسته کننده بودند، آسان. اما تو، تو هیچ کدام از این چیزها نیستی.
چشمان ال از سخنان لایت گرد شد. لپ تاپش را کنار گذاشت و به آرامی روی تخت کنار لایت دراز کشید.
"لایت کان من می توانم همین را در مورد شما بگویم. شاید به همین دلیل است که ما هم روح هستیم. زیرا هر دو می دانیم که هیچ شخص دیگری علاقه ما را برانگیخته یا چیز هیجان انگیزی برای ما فراهم نمی کند. ما یکدیگر را به چالش می کشیم. برخی می گویند برابر است."
لایت آرام خندید. ال درست میگفت آنها با هم برابر بودند و لایت مطمئن بود که هرگز با کس دیگری به باهوش یا باهوش مانند L ملاقات نخواهد کرد.
پس از همه، ما به خاطر کسب امتیازهای برتر در To-Oh، مساوی بودیم."
لایت به چشمان ال خیره شد. آنها چند دقیقه بعد را بی سر و صدا به همدیگر نگاه کردند، نگاه هایشان روی صورت همدیگر شناور بود.
L در حالی که خمیازه می کشید، خیره اش را در چشمان لایت شکست.
"خسته؟" لایت از او پرسید. او L را دید که چشمانش را می مالید.
L دوباره خمیازه کشید: "من هرگز خسته نیستم."
لایت خندید. "مطمئنا، ریوزاکی. خوب است بخوابید، می دانید. بالاخره این یک نیاز اساسی انسان است."
ال سرش را به نشانه اعتراض تکان داد و احساس کرد چشمانش شروع به بسته شدن کردند. زمزمه کرد: نه...خسته...
لایت دوباره خندید و خواب ل را تماشا کرد. لبخندی زد و مقداری از موهای ال را از روی صورتش کنار زد.
"شب بخیر L"
"ریوزاکی، فکر میکنی بعد از اینکه کیرا فعلی را بگیریم، من او شوم؟ یک قاتل جمعی؟"
درست به چشمان لایت نگاه کرد.
"بله دارم"
لعنت بهش. لایت با خودش فکر کرد.
لایت مشتش را بلند کرد و درست به صورت ال مشت زد.
در همان زمان، او احساس کرد که پای L با صورت او برخورد می کند.
"باشه باشه شما دوتا! همزمان میزنید، یکنواخت هستید!" ماتسودا فریاد زد و بین آن دو وارد شد و مانع از ضربه زدن آنها به یکدیگر شد.
هر دو چیزی نگفتند و با عصبانیت به همدیگر نگاه کردند.
سویچیرو صورتش را مالید و آهی کشید. "شما دو نفر،"
لایت برای گوش دادن به پدر نگاهش را از L گرفت.
"این دومین باری است که شما بچه ها با هم درگیر می شوید.
اگر قرار است همیشه با هم کار کنید، نمیتوانیم اینگونه بجنگید."
لایت به پایین نگاه کرد، هنوز از L ناامید بود.
"برو... برو بیرون تا کمی هوا بخوری؟ فقط آرام باش. و وقتی دوتایی با هم خوب شد، می توانید برگردید." سوئیچیرو به آنها گفت.
لایت چیزی نگفت و سری تکان داد. ال از روی صندلی بلند شد و زنجیر را کشید و لایت را از اتاق بیرون کشید.
او لایت را به پلکانی که به پشت بام ساختمان منتهی می شد آورد. آنها بی صدا از پله ها بالا رفتند و از هرگونه تماس چشمی اجتناب کردند.
وقتی به بالای ساختمان رسیدند دیدند که خورشید در حال غروب است. آسمان پر از زرد و نارنجی پررنگ و روشن و همچنین آبی تیره بود که به ارغوانی و صورتی ترکیب شده بود.
"این اولین بار است که غروب خورشید را می بینم." ال گفت و بالاخره سکوت را شکست.
لایت برگشت و به او نگاه کرد و متوجه شد که این اولین بار است که غروب خورشید را نیز می بیند. او هرگز زیبایی یکی را ندیده بود و قدردانی نکرده بود زیرا به سادگی نمی توانست قبل از ملاقات با L. او قادر نبود رنگ های مختلف را در آسمان ببیند که برای ایجاد منظره ای باشکوه در هم می آمیزند. او به بیرون نگاه می کرد و همه چیز همیشه یکسان به نظر می رسید. سیاه و سفید. هیچ راهی برای گفتن اینکه آیا خورشید طلوع کرده است یا نه، وجود نداشت، اگر با روح خود ملاقات نکرده بودید، زیرا حتی رنگ خورشید را نمی دانستید.
و اکنون، لایت با همنوع خود ملاقات کرد. همنوع دمدمی، خشمگین، و در عین حال باهوش و جذاب او، که به او این توانایی را داد تا در نهایت رنگ را ببیند. تا بالاخره در دنیایی زندگی کنم که دیگر آنقدرها خسته کننده و کسل کننده نبود.
ال، دوباره صحبت کرد و لایت را به واقعیت بازگرداند، گفت: «متشکرم لایت کان».
"ممنونم برای چی؟"
"برای این. به من این توانایی را می دهد که در نهایت دنیا را ببینم و از آنچه هست قدردانی کنم."
لایت لبخند زد، اما به سرعت از دست رفت. "چطور.. چگونه می توانی این کار را انجام دهی؟ یک دقیقه به صورتم لگد می زنی، لحظه ای دیگر از من تشکر می کنی که به تو توانایی دیدن جهان را داده ام؟ کدام L است؟ از من خوشت می آید یا از من متنفری؟ ؟"
با ناراحتی به پایین نگاه کرد. "از شما متنفرم لایت کان آسان تر است." نمی تونم به خودم اجازه بدم بهت اهمیت بدم فقط در نهایت با صدمه دیدن من تمام می شود. کیرا مرا بمیرد و لایت یاگامی کیرا است. نمی توانم به خودم اجازه بدهم به او علاقه مند شوم.
لایت به ال نزدیکتر شد: "چرا... نباید از هم متنفر باشیم..."
ال تردید کرد: «احساس می کنم.
لایت دستش را به سمت گونه L رساند و به آرامی آن را حجامت کرد و با انگشت شستش آن را نوازش کرد. ابرویش را کمی بالا انداخت و منتظر ماند تا L ادامه دهد.
L احساس کرد که به لمس لایت خم شده است. «احساس میکنم اگر به خودم بگویم از تو متنفر نباش، در نهایت صدمه میبینم.» ال آرام گفت
لایت از حرف های ال اخم کرد. چانه L را با انگشتانش عنوان کرد تا بتواند درست به او نگاه کند.
لایت در حالی که پیشانی خود را به پیشانی L تکیه داده بود، زمزمه کرد: "لطفاً L".
"قول میدم بهت صدمه نزنم."
ال به چشمان لایت خیره شد. "می دانم که نخواهی کرد." اما کیرا این کار را خواهد کرد.
لایت در هلیکوپتر کنار L نشست. او ترکیبی از اشتیاق و اعصاب را در درون خود احساس کرد.
آنها خیلی نزدیک بودند که کیرا را بگیرند. شاید وقتی آنها را به دست آوردند، L بالاخره لایت را باور کرد که گفت که او کیرا نیست.
L به سرعت هلیکوپتر را بر روی زمینی که بقیه گروه ضربت در آنجا بودند فرود آورد. آنها با موفقیت هیگوچی را از گروه Yotsuba به عنوان Kira گرفتند. حالا تنها چیزی که باقی مانده بود این بود که او را بازداشت کنند و بفهمند او چگونه می کشد.
به نظر می رسید کل صحنه جنایت در هرج و مرج بود.به نظر می رسید پدر لایت به همراه چند نفر دیگر از گروه ضربت وحشت زده شده بودند. به نظر می رسید همه آنها از یک "هیولا" و "دفتر یادداشت" صحبت می کردند.
لایت تعجب کرد که چرا یک دفترچه از همه چیز. آیا ممکن است این سلاح قتل فرضی باشد؟ به هیچ وجه. یک دفترچه یادداشت نمیتوانست مردم را بکشد که لایت فکر میکرد.
اوه چقدر اشتباه میکرد
پدر لایت جیغ زد و روی زمین افتاد. موگی به سمت او دوید. "رئیس! چه مشکلی دارد؟"
"شما، نمی توانید آن را ببینید؟!" سوئیچیرو با عصبانیت از موگی پرسید و به جلویش اشاره کرد.
"چی دیدی؟" موگی گیج پرسید. دفترچه را برداشت و به سمتی که سویچیرو اشاره می کرد نگاه کرد.
از وحشت فریاد زد. در مقابل او یک هیولای استخوانی غول پیکر ایستاده بود که خمیده بود، با چشمان زرد تیز. او لب های بنفش داشت و انتهای موهایش هم بنفش بود.
"چی شده یاگامی سان؟" L از رئیس پرسید، متعجب بود که این هیاهو برای چیست؟
"به نظر می رسد هر کسی که این دفترچه را لمس کند می تواند این هیولا را ببیند."
لطفاً دفترچه یادداشت را اینجا بیاورید.
سوئیچیرو مجبور شد و دفترچه یادداشت را به هلیکوپتر آورد. او آن را به L داد و او آن را با دقت در نوک انگشتان خود نگه داشت. ال دفترچه یادداشت را مطالعه کرد و ذهنش شروع به حرکت کرد.
یاگامی لایت، نوت بوک. با دوستم در آئویاما ملاقات کردم، کتابها را معامله کردیم. عشق در نگاه اول. بیش از یک نوت بوک وجود دارد. این هنوز تمام نشده است
"یک دفترچه مرگ؟ ریوزاکی، بگذار ببینم!" لایت با کنجکاوی فریاد زد.
قبل از اینکه L بفهمد چه خبر است، دفترچه یادداشت از انگشتانش خارج شده بود و در دستان لایت بود.
لایت فریاد زد. او احساس کرد که هر شکافی در حافظه اش در یک برق سفید کورکننده به او باز می گردد.
سر لایت می چرخید و درد می کرد. می خواست رها کند، این را تمام کند. اما او نتوانست. چنگ زدن او به نوت بوک فقط قوی تر شد. زمانی بود که نور دوباره چشمانش را باز کرد که متوجه شد.
او کیرا بود. و نقشه کیرا عملی شد. او این کار را کرد. او برنده شد.
لبخندی سیاه و شیطون بر لب داشت. به L نگاه کرد که به او خیره شده بود.
"خوبی لایت کان؟ متوجه شدم دیدن آن هیولا ممکن است حیرت انگیز باشد.
"ها؟ اوه بله، من خوبم. ما باید این دفترچه را بررسی علمی کنیم."
L نگاه مشکوکی به لایت انداخت. «میدانی که این نوتبوک فراتر از علم لایتکان است.
«درسته.. باید ببینیم آیا دستخط این دفترچه با دستخط هیگوچی مطابقت دارد یا خیر.
ال به آرامی سر تکان داد، همچنان مشکوک. "آره..
لایت دوباره پوزخندی را روی صورتش احساس کرد. او از L دور شد، یادداشت مرگ هنوز در دستانش بود، و دستگیره ساعتش را کشید که یک تکه کاغذ کوچک از یادداشت مرگ و یک سوزن آشکار شد.
او انگشتش را تیز کرد و خون کشید و نام هیگوچی را با احتیاط روی کاغذ نوشت.
فقط چهل ثانیه دیگر و مالکیت یادداشت مرگ به من برمی گردد.
چهل ثانیه بعد، هیگوچی در حالی که او را به ماشین پلیس می بردند، بر اثر حمله قلبی جان خود را از دست داد.
لایت باید در برابر میل به خندیدن مقاومت می کرد. من بردم.
هیگوچی مرده L، شما نفر بعدی هستید.
L دستبندها را درآورد و ارتباط خود را با لایت قطع کرد.
نه، L فکر کرد. لایت رفته است.
ال می دانست که لایت دوباره کیرا است. همه چیز در چشمان او بود. آنها یک هدیه مرده بودند. L دید که چگونه چشمان لایت آن گرما و درخشش را در خود از دست دادند و بار دیگر سرد، حیله گر و باریک شدند. او دوباره چشم یک قاتل داشت.
هیچ کس دیگری متوجه نشد، اما L متوجه شد. L متوجه چشمان مایل لایت، پوزخندهای شیطانی پنهان او، و نگاهی که او به او مانند شکاری منتظر است تا طعمه اش را بگیرد، شد.
L به خودش گفت که عاشق لایت یاگامی نمی شود، اما خیلی دیر شده بود. او قبلاً شده بود. و حالا او رفته بود. فقط یک هیولا باقی ماند.
•
صفحه نمایش سفید شد. حذف تمام داده ها،ال بی بیان به صفحه نمایش و مانیتور خیره شد.
او می دانست چه اتفاقی دارد می افتد. وقتش بود و کاری از دستش بر نمی آمد.
"حذف داده ها؟ ریوزاکی چه اتفاقی می افتد؟!" سویچیرو با نگرانی پرسید.
"من به واتاری گفتم که اگر اتفاقی برایش افتاد، تمام داده های تحقیقات را حذف کند. همگی شینیگ...."
احساس درد شدیدی به بازوی چپش کشید و باعث شد قاشقش را رها کند و از صندلی پایین بیفتد.
لایت صحنه را در مقابل او تماشا کرد. آیا واقعا این اتفاق می افتد؟ الان L میمیره؟
به نظر می رسید زمان کند شده بود و هیچ کس دیگری در اتاق نبود. فقط او و ال.
قبل از اینکه L به زمین بخورد، لایت دستانش را دور او حلقه کرد و با او به زمین افتاد.
او به چشمان خاکستری ال که ناامید و درمانده به او خیره شده بود خیره شد.
به چشم هایی که به او خیره شده بودند نگاه کرد. کیرا داشت پیروزمندانه به او لبخند می زد. اما، در زیر تمام سرما و شر در چشم لایت، L هنوز آن را می دید. کهربا. این اولین و آخرین رنگی بود که او می دید. L اجازه داد چشمانش به آرامی بسته شود، همانطور که احساس کرد قلبش ایستاد. چشمان کهربایی آتشین به یاد او می سوزد.
لایت به چشمان ال به آرامی بسته شد. بالاخره این کار را کرد. از بزرگترین مانع سر راهش خلاص شد.
کیرا برنده شد. او بزرگترین کارآگاه جهان را شکست داد.
کیرا برنده شد، اما لایت چطور؟ لایت از دست رفت او همتای خود را از دست داد، تنها کسی که به او احساس زنده بودن داد.
او همنوع خود را از دست داد. و او به آرامی دید که دنیا از همه رنگها خالی میشود و به سیاه و سفیدی کسلکننده و یکنواختی که هرگز به آن اهمیت نمیداد باز میگردد.