امیدی به رنگین کمان نیست؟

2 0 0
                                    

ریوزاکی به بالکن کوچک اتاق کارش نزدیک شد. نگاهش سردتر از همیشه بود و چهره اش به جای اینکه بی بیان باشد، ناامید، بی روح و خالی از ذره ای شادی بود.یک لحظه به آسمان نگاه کردم، آبی تیره بود و می‌توانستم سایه‌های خاکستری ملایمی را در آن ببینم. به زودی یک طوفان قوی در راه بود، یا حداقل این چیزی است که در اخبار تصور می شد. تلویزیون حجیم در مقابل یک تکه کیک نیمه خورده روشن مانده بود. بشقاب محل استراحت دسر با یک چنگال نقره ای همراه بود. که در نور کم اتاق می درخشید.گزارشگر تلویزیون غرغر می کرد و اخبار پشت سر خبر را زیر و رو می کرد. یکی خسته کننده تر و بی صداتر از دیگری. تا اینکه با صدایی انسانی تر و کمتر روباتیک، با اندوهی اعلام کردم که پسری حدود هفده ساله در آپارتمانش جان خود را از دست داده است. اسمش لایت یاگامی بود. پدر و مادر پشیمان در مصاحبه ای اعتراف کرده بودند که به دلیل همجنس گرایی با او "بدرفتاری" کرده اند و به همین دلیل مرد جوان خودکشی کرده است. خبرنگار مدام در مورد اتفاقی که افتاده صحبت می کرد اما ریوزاکی دیگر حتی به او گوش نمی داد. به سادگی گفت. {«میدونم... ای حرومزاده، خفه شو.»} لحظه ای جلوی پنجره مکث کرد و به چیزی خیره شد اما واقعاً به آن نگاه نکرد. شیشه را لغزید و صدای جیغ خفیفی در سکوت شنیده شد و به سمت تراس رفت. به طرز خطرناکی روی نرده خم شد و تقریباً سقوط کرد. بی حرکت ماندم و اشک روی صورتش جاری شد. {«گفتی که تا ابد با هم خواهیم بود... که با هم بر هر چیزی غلبه خواهیم کرد و عشقمان ابدی خواهد بود و در عوض تصمیم گرفتی که بروی...»} با صدایی شکسته زمزمه می کنم اما در آشفتگی غمگینی. به سخنرانی انفرادی خود ادامه دهد. {"کاش زودتر متوجه شده بودم که پدر و مادرت...و همکلاسی هایت..."} در هر دو مورد نمی تواند جملات را تمام کند. گریه می کنم زمزمه می کنم. {"چرا، چرا!؟
ما کار اشتباهی نکردیم! مال ما عشق است! عشق فقط و ساده و ناب!!! عشق بود.... چرا؟فقط عشق بود... اما شاید باید اینطور تمام می شد.به هر حال برای کسانی که رنگین کمان دوست دارند امیدی نیست، نه؟} این جمله ای را که لایت بیشتر به او گفته بود یادم می آید.«به آنهایی که عاشق رنگین کمان هستند امیدی نیست» و این جملات را با لبخند همراهی کرد، بیشتر اغلب آن تنش محسوس قوی در هوا را نمی شکست. اما اکنون او دیگر آنجا نبود و به زودی ال نیز دیگر وجود نخواهد داشت.
او نمی توانست بدون کسی که بیشتر از هر چیزی دوستش داشت زندگی کند.
جسارت به دست آورد و خود را به خلاء انداخت. سقوط از ارتفاعی وصف ناپذیر و درهم ریختن گوشتش در برخورد با زمین. او خود را پرت کرد و ناپدید شد .... و ناپدید شد و چیزی از عشق آنها باقی نماند.

Lawlight oneshotWhere stories live. Discover now