در کنار هم

3 0 0
                                    

... در خوب و بد، در
ثروت و فقر، در سلامتی و در بیماری...» لایت روشن بود که هر چه باشد، او همیشه در کنار ال خواهد بود.
...
ال لاولیت وقتی دید لایت از دفتر خارج می شود، تکیه گاه ویلچرش را خراش داد و از چهره او فهمید که نمی تواند خبر خوبی باشد. لایت کسی بود که همیشه تشخیص ها را می گرفت، آنها به این توافق رسیده بودند، اما گاهی اوقات او از حضور نداشتن احساس اضطراب می کرد. اگر قرار بود بمیرد می خواست یک بار برای همیشه بداند.
-چی گفت؟ ال وقتی نزدیک بود سریع پرسید.
-اینکه باید استراحت کنی. - او در حالی که دستگیره ها را گرفت و شروع به هل دادن ویلچر به سمت حومه مرکز کرد، لبخندی ساختگی نشان داد.
لاولیت چیزی نگفت، او مانند موجودی بی‌کار و بی‌فایده، همان‌طور که احساس می‌کرد، از بین رفت. او برای سوار شدن به صندلی مسافر باید توسط شریک زندگی‌اش حمل می‌شد و در آینه‌ی عقب او را دید که دست‌هایش را روی کمرش گذاشته بود، پس از اینکه ویلچر را در صندوق عقب ماشین گذاشت، درد قابل‌توجهی داشت. دیدن لایت چند دقیقه قبل از بالا رفتن در کنار او، حال او را بهتر نکرد.
او دقیقاً به یاد نداشت که همه چیز از چه زمانی شروع شد. او تقریباً یک سال بود که این کار را انجام می داد، با دردهای خفیف معده شروع شده بود، تب ها اضافه شده بود و ناگهان در پاهایش ضعف پیدا کرد تا اینکه قادر به راه رفتن نبود. با این حال، من می‌توانم بگویم که وقتی او دیگر نمی‌توانست کسی باشد که بیشتر دوست داشت باشد، همه چیز بدتر شد. دنیا حتی متوجه نشده بود زیرا ال - بهترین کارآگاه جهان - هنوز وجود داشت، اما او دیگر کسی نبود که در پشت آن نامه ای که تقریباً نیمی از عمر او را نمایندگی کرده بود، نبود.
-دوست داری بریم واسه کیک؟ - لایت برای تشویق او در حالی که به رانندگی ادامه می داد، پرسید.
ال حتی پیشانی اش را از روی شیشه بلند نکرد.
-من فقط می خواهم به خانه بروم. - با صدای خش دار جواب داد، عارضه این همه امتحان.
سبزه با نشان دادن درک، سر تکان داد، دوست پسرش پس از ویزیت پزشکی هیچ وقت حالش را نداشت.
زمانی که لایت به خانه می‌رفت، مجبور شد فرآیند دست و پا گیر کردن ویلچر را طی کند، آن را راه‌اندازی کند و دوباره ال را به داخل آن ببرد. ال همیشه لاغر بود، اما با وزنی که از دست داده بود، حمل او بسیار راحت‌تر بود، و این مانع از این نشد که مرد مو کلاغی مانعی شود.
-میخوای چیزی برات آماده کنم؟ - لایت پس از عبور از درب ورودی در حالی که دیگری را هل می داد گفت. صدا و چهره اش مثل همیشه فرشته ای بود، انگار خسته نبود اما ال او را می شناخت، این کار را کرد تا حالش بدتر نشود. دوست پسرش در تظاهر کردن خیلی خوب بود.
-لطفا، فقط بگو دکتر چی بهت گفت.
-او شروع کرد با دستانش چرخ های صندلی را خودش بچرخاند تا جدا شود و بچرخد و به چشمانش نگاه کرد.
-ال...
-فقط این را بگو! - صدایش را بلند کرد، یا حداقل سعی کرد. گلویش خیلی درد گرفته بود و قدرت زیادی هم نداشت.
لاولیت می‌دانست که لایت هرگز دوست ندارد چیزهایی را جلوی دیگران بگوید، اما آنها در خانه بودند. سبزه آهی کشید و جلوی او خم شد.
-میدونی که شرایطت حساسه، درسته؟
- زمزمه کرد، در حالی که دست او را روی پایش گرفته بود، لب هایش را گاز گرفت.
- اما من چه دارم، لایت؟ - صدایش التماس آمیز بود و مردمک هایش می لرزیدند - من آزمایش های بی شماری انجام داده ام، چه کار دارم؟ چگونه می خواهم شفا پیدا کنم؟
لایت سرش را آویزان کرد و هق هقش را نگه داشت.
-این چیز پیچیده است، ال. نتایج دوباره چیزی را نشان نداد و... — دوباره لب هایش را گاز گرفت، نمی خواست جلوی او بشکند — ... و انگار بدنت ضعیف تر می شود.
ال این کلمات را در سکوتی کر کننده جذب کرد، گویی تمام دنیا متوقف شده است. توده ای در گلویش نشست و خواست گریه کند اما حتی یک قطره اشک هم بیرون نیامد. من قبلاً بارها به خاطر این احتمال که بیشتر و بیشتر ملموس می شد گریه نمیکرد. او هرگز تصور نمی کرد که زندگی اش در بیست و هشت سالگی به پایان برسد.
-لایت... - گلویش را صاف کرد و به چشمانش نگاه کرد.
سبزه هنوز جلوی او خمیده بود - حرف پدر و مادرت را قبول کن و پیش آنها برگرد.
مرد مورد نظر چشمانش را کاملا باز کرد و نفس نفس زد. -من آن را انجام نمی دهم! من قبلاً به شما گفته بودم و قبلاً به آنها گفته بودم!
-ولی چیو نمیفهمی!؟ - او به سختی پاشید. احتمال مرگ چیزی برای جذب آسان نبود، اما چیزی که او را بیش از همه آزار می داد، بدبختی کشیدن آن توسط
لایت بود، دوست پسرش جوان و خوش تیپ بود، لازم نبود او را به یک بار ببندند - نمی بینی حق با آنهاست!؟ تو مجبور نیستی از من مراقبت کنی!
-و برات معلوم نیست که دوستت دارم؟! - دو دستش رو گرفت و محکم فشار داد -من با شما خواهم بود و با هم از آن عبور خواهیم کرد!
"لایت..." شکست، لب هایش لرزید و فریاد تلخی بلند شد.
- هه ... گریه نکن خواهش می کنم ... -کمی بلند شد تا صورتش را با دستانش قاب کند و اشک هایش را با شستش پاک کند - من همیشه با تو خواهم بود ال -زمزمه کرد و آورد. پیشانی هایشان با هم -. برام مهم نیست چند بار ازم میخوای برم من همیشه میمونم عشقم...
ال سرش را تکان داد، لب هایش را گاز گرفت و چشمانش را فشرد و با حسرتی که از هر شکاف سینه اش می آمد گریه کرد. او آن زندگی را برای دوست پسرش نمی‌خواست اما نمی‌دانست اگر لایت در کنارش نبود چه اتفاقی برای او می‌افتاد، احتمالاً خیلی وقت پیش تسلیم می‌شد.
-من برم چیزی بیارم که آرومت کنه. - لایت با صدایی پر از لطافت گفت و بعد پیشانی او را بوسید و صاف شد.
در آشپزخانه چراغ اجاق گاز را روشن کرد تا آب در قابلمه ای بجوشد و در حالی که منتظر بود جیب هایش را برای پاکتی که در درمانگاه به او داده بودند جستجو کرد. دکتر گفته بود که خیلی عجیب است که الل با داروها بهبود نیافته است، طبق آزمایشات انجام شده هیچ یک از اعضای بدن او هیچ ناهنجاری نداشت و اگرچه برخی نتایج نامنظم نشان دادند، اما چیز جدی نبود.
دکتر، همانطور که قبلاً بارها انجام داده بود، به آنها پیشنهاد کرد که ال را در یک مرکز تخصصی بستری کنند، جایی که بتوانند رژیم غذایی او را کنترل کنند، درمان شخصی تری به او بدهند تا بتواند حرکت پاهایش را دوباره به دست بیاورد، و در عین حال. کمک های روانی. لایت پاسخ داده بود که ال تمایلی به بستری شدن در بیمارستان ندارد اما دوباره سعی خواهد کرد او را متقاعد کند. با این حال، او در هیچ نقطه ای از راه بازگشت به خانه به او اشاره نکرده بود.
دستور پذیرش ال در یک مرکز تخصصی در داخل پاکتی بود که در پایان مشاوره به او داده شد، گفت که این پاکت به سرنوشت پاکت های قبلی دچار شد. لایت آن را به اجاق آورد و نوک کاغذ آتش گرفت. او در حالی که پاکت را از هم می پاشد، زمزمه کرد، شعله های آتش در عنبیه های عسلی رنگش منعکس می شد تا جایی که چیزی جز خاکستر باقی نماند.
او سپس اقدام به تهیه یک چای مخصوص برای ال کرد، دوست پسرش از آن چای ها متنفر بود زیرا می گفت که آنها باعث سرگیجه و حالت تهوع او می شوند، اما لایت همیشه او را متقاعد می کرد که این علائم فقط در سرش است و همه چیز به نفع اوست. و ال همیشه او را باور داشت.

Lawlight oneshotWhere stories live. Discover now