✰BAB 8✰

10 2 0
                                    

Kaires tidak pernah membayangkan senario ini di mana dia mungkin ada keluarga yang lain

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kaires tidak pernah membayangkan senario ini di mana dia mungkin ada keluarga yang lain. Tapi hanya dua keping DNA? Adakah ini bermaksud dia tidak mempunyai adik-beradik lain?

Kepalanya dipenuhi dengan pelbagai andaian, dan dia tahu satu-satunya cara untuk mendapatkan jawapan adalah dengan menyiasat lebih lanjut tentang Fenris Ravi dan Aria Amora.

Kaires mencapai telefonnya dengan pantas dan terus menghubungi anak buahnya.

"Aku nak korang siasat lebih lanjut tentang Fenris Ravi dan Aria Amora. Cari segala maklumat yang korang boleh dapatkan tentang mereka," arah Kaires dengan nada tegas.

"Baik tuan, kami akan lakukan dengan sebaik mungkin dan tidak akan mengecewakan tuan," jawab anak buah Kaires dengan penuh keyakinan.

Kaires mengangguk, walaupun tidak dilihat dari hujung talian. "Bagus. Aku nak maklumat ni secepat mungkin," tegasnya sebelum memutuskan panggilan.

Kaires tahu, ini adalah langkah seterusnya untuk mengetahui kebenaran tentang siapa dirinya sebenarnya. Soalan demi soalan mula timbul di fikirannya, dan dia tidak akan berhenti sehingga semua teka-teki ini terjawab.

Dia meletakkan telefon di atas meja, berfikir sejenak. Segala-galanya terasa semakin rumit, tetapi dia tahu dia tidak boleh berhenti sekarang. Kebenaran sudah semakin hampir.

Sekarang, Kaires sudah tidak mampu fokus untuk membuat kerjanya. Fikirannya berkecamuk, penuh dengan persoalan yang tiada jawapan.

Dia melepaskan keluhan perlahan sambil menyandarkan kepalanya di kerusi, matanya merenung jauh ke luar tingkap pejabatnya.

Pemandangan kota yang sibuk tidak mampu mengalih perhatian dari apa yang sedang bermain di benaknya. Kebenaran tentang asal usulnya, tentang Fenris Ravi dan Aria Amora, seolah-olah menghantuinya.

Buat pertama kalinya, dia merasakan hidupnya tidak lagi berada dalam kawalan seperti sebelumnya.

⊹⊹⊹⊹⊹ 𝐊𝐄𝐄𝐒𝐎𝐊𝐀𝐍 𝐇𝐀𝐑𝐈𝐍𝐘𝐀⊹⊹⊹⊹⊹

Kaires terkejut apabila telefonnya berdering. Dia segera memeriksa nama yang tertera di skrin-anak buahnya.

"Ada apa? Dapat maklumat tentang ibubapa kandung aku?" tanya Kaires dengan nada penuh harapan ketika menjawab panggilan.

"Ya tuan, kami telah dapat beberapa maklumat mengenai Fenris Ravi dan Aria Amora. Ada yang perlu tuan tahu," jawab anak buahnya dengan serius.

Jantung Kaires berdegup kencang. Dia tahu ini adalah saat yang menentukan. "Apa yang kau jumpa?" desaknya, tidak sabar untuk mendengar jawapan.

"Banyak tuan, jadi saya akan mengirimkannya supaya lebih senang. Saya juga sudah menulis sedikit maklumat tambahan supaya tuan lebih mudah faham," kata anak buahnya dengan nada profesional.

Kaires mengangguk walaupun tidak dapat dilihat. "Baik, hantar segera. Aku akan tunggu," balasnya dengan nada yang masih tenang, namun di dalam hatinya penuh dengan rasa ingin tahu dan kebimbangan.

"Masuk," kata Kaires dengan nada datar, tanpa memalingkan perhatian dari mejanya.

Dean muncul di ambang pintu, membawa sebuah fail di tangannya. "Boss, ada orang yang kirim benda ni," katanya, sambil menghulurkan fail tersebut kepada Kaires. Walaupun rasa ingin tahu menyelinap dalam hatinya, Dean tahu dia harus berhati-hati. Ini adalah maklumat peribadi bosnya, dan dia baru saja menjadi pembantu. Dia masih belum cukup rapat dengan Kaires untuk bertanya lebih lanjut.

Kaires mengambil fail itu tanpa banyak bicara. "Terima kasih, Dean. Itu saja untuk sekarang."

Dean mengangguk sopan dan keluar dari bilik, meninggalkan Kaires dengan fail yang mungkin memegang kunci kepada masa lalunya.

🍄ᵕ̈ 𝑽𝑶𝑻𝑬 𝑨𝑵𝑫 𝑭𝑶𝑳𝑳𝑶𝑾 𝑭𝑶𝑹 𝑺𝑼𝑷𝑷𝑶𝑹𝑻 𝑨𝑼𝑻𝑯𝑶𝑹ᵕ̈🍄

🪄ꨄ 𝐓𝐎 𝐁𝐄 𝐂𝐎𝐔𝐍𝐓𝐈𝐍𝐄ꨄ🪄

𝐿𝐸𝑇 𝐿𝑂𝑉𝐸 𝑆𝑃𝐸𝐴𝐾 •ᴄ•Where stories live. Discover now