Kaires tersenyum, puas hati dengan jawapan Irina. "Baguslah macam tu. Tak elok kalau main phone masa makan."
"Ish abang ni," Irina menjeling manja sambil menyuap nasi.
Seminggu kemudian, Kaires dan Irina meluangkan hari mereka di sebuah butik mewah untuk mencari pakaian pernikahan. Irina teruja melihat deretan gaun pengantin yang cantik, sambil Kaires berdiri di sebelahnya, sesekali memberi pendapat tentang pilihan gaun yang dipilih oleh Irina.
"Yang ni nampak cantik, tak?" tanya Irina sambil memegang gaun yang berwarna dark blue.
Kaires memandangnya dan tersenyum, "Cantik adik kan sentiasa cantik. "
Irina menjeling manja, tapi pipinya sedikit memerah. Mereka teruskan memilih baju sehingga kedua-duanya berpuas hati.
Selesai di butik, mereka bergerak ke hotel The St. Regis Kuala Lumpur. Kaires memastikan semua urusan dari tempahan dewan hingga susunan tempat duduk diselesaikan. "Aku nak benda ni sempurna untuk kau," katanya sambil melihat senarai persiapan di tangannya.
Irina tersenyum, "Terima kasih, abang. Tak sangka semua ni dah hampir jadi kenyataan."
Kedua-duanya bersiap sedia untuk hari yang dinantikan, semakin teruja menghitung hari ke pernikahan mereka.
Setelah pulang pada pukul 6:45 petang, Irina berasa sangat penat. Perasaan lelah itu disebabkan oleh persiapan pernikahan yang kian mendekat, dengan hanya beberapa minggu sahaja lagi sebelum hari besar mereka. Kesibukan dalam membuat persiapan dan tekanan untuk memastikan segala-galanya sempurna semakin dirasai, namun kegembiraan perkahwinan yang dinantikan pasti akan mengatasi segala keletihan.
Setelah melangkah masuk ke dalam rumah, Irina terus menuju ke ruang tamu. Dia tidak dapat menahan rasa penat yang menghimpit, lalu berbaring di atas sofa empuk itu. Tubuhnya masih terasa terlalu letih untuk menaiki tangga, jadi dia memutuskan untuk berehat sejenak di sana.
Kaires, yang baru saja masuk, melihat Irina yang terbaring di sofa. Dengan penuh perhatian, dia menghampiri dan duduk di sofa bersebelahan. Walaupun Irina kelihatan keletihan, Kaires masih bersemangat untuk merancang masa depan mereka.
"Adik nak honeymoon kat mana nanti? Biar abang cari selalu," kata Kaires dengan senyuman di wajahnya. Walaupun pernikahan mereka semakin hampir, Kaires nampaknya lebih teruja untuk memastikan percutian bulan madu mereka akan menjadi pengalaman yang sempurna.
"Adik ikut abang je," kata Irina dengan malas, suaranya hampir tidak bersemangat.
Dia merasa sangat penat setelah seharian keluar dan fikirannya melayang jauh, tidak lagi mementingkan pembicaraan dengan Kaires yang semakin ceria di sebelahnya.
"Okay lah, kalau macam tu. Adik kena setuju je apa yang abang pilih tau," Kaires menjawab dengan nada ceria, tidak menyedari betapa letihnya Irina.
Dia segera mengalihkan perhatiannya kepada telefonnya, scroll beberapa aplikasi sambil matanya tertumpu pada beberapa pilihan yang menarik.
Kaires tidak tahu bahawa Irina hanya menuruti sahaja, tidak peduli apa pun yang akan diputuskan oleh dia.
Kaires tertarik untuk ke Switzerland setelah melihat gambar-gambar indah yang dipaparkan di skrin telefonnya.
"Adik, kau tahu tak? Di Switzerland ada hotel yang sangat cantik, namanya Beau-Rivage di Geneva. Menurutku, tempat itu sudah cukup sempurna untuk kita. Pemandangannya luar biasa, dan suasananya sangat tenang," katanya dengan penuh semangat.
Dia membayangkan bagaimana mereka akan menikmati waktu bersama di tepi tasik, dikelilingi oleh gunung-ganang yang megah.
🍄ᵕ̈ 𝑽𝑶𝑻𝑬 𝑨𝑵𝑫 𝑭𝑶𝑳𝑳𝑶𝑾 𝑭𝑶𝑹 𝑺𝑼𝑷𝑷𝑶𝑹𝑻 𝑨𝑼𝑻𝑯𝑶𝑹ᵕ̈🍄
🪄ꨄ 𝐓𝐎 𝐁𝐄 𝐂𝐎𝐔𝐍𝐓𝐈𝐍𝐄ꨄ🪄
YOU ARE READING
𝐿𝐸𝑇 𝐿𝑂𝑉𝐸 𝑆𝑃𝐸𝐴𝐾 •ᴄ•
Romance𝘐𝘕𝘐 𝘏𝘈𝘕𝘠𝘈 𝘊𝘌𝘙𝘐𝘛𝘈 𝘚𝘌𝘔𝘈𝘛𝘈-𝘔𝘈𝘛𝘈 Kaires Ardian, CEO yang enigmatic di EV. AR HOLDINGS, menjalani kehidupan yang ditentukan oleh dedikasi yang tidak berbelah bahagi kepada kerjayanya. Dikenali kerana sikap dingin dan harapan yang...