Mereka sampai di sebuah rumah yang sederhana tetapi nampak mewah. Kaires keluar dari kereta tanpa sepatah kata dan terus melangkah masuk ke dalam rumah itu. Irina sedikit terkejut, merasakan seolah-olah Kaires mengabaikannya dengan meninggalkannya begitu sahaja.
"Ish, dia ingat aku bodyguard dia? Main tinggal macam tu je," keluh Irina dengan nada kesal sambil menggelengkan kepalanya. Dia mengambil nafas dalam-dalam sebelum keluar dari kereta.
Setelah melangkah keluar, Irina melihat sekeliling. Rumah itu dikelilingi oleh tanaman hijau dan reka bentuk yang menarik. Meskipun ia tidak sebesar rumah mewah yang lain, ada sesuatu tentang rumah itu yang memberikan aura kehangatan dan keselesaan.
Irina mengikut Kaires dari belakang, berusaha mengejar langkahnya. "Kau tak nak tunggu sekejap?" tanyanya sambil mempercepatkan langkah.
Kaires hanya menoleh sedikit tanpa berhenti. "Masuk je, kau akan tahu nanti," balasnya ringkas.
Ketika mereka melangkah ke dalam rumah, Irina merasa teruja dan cemas pada masa yang sama. Apa yang sedang berlaku di sini? Apakah urusan penting yang Kaires katakan sebelum ini?
Setelah melangkah ke dalam, Irina terpegun melihat suasana dalam rumah itu. Dindingnya dipenuhi dengan lukisan-lukisan indah, dan ruang tamu dihiasi dengan perabot yang elegan tetapi masih mengekalkan suasana mesra.
Mereka melangkah masuk ke dalam rumah, dan Irina terkejut melihat beberapa lelaki yang sedang berada di ruang tamu. Rumah itu kemas dan terasa nyaman, tetapi apa yang menarik perhatian Irina ialah semua lelaki tersebut tidak mengenakan baju, mempamerkan otot dan six-pack mereka.
Irina ternganga, hampir tidak percaya dengan pemandangan di hadapannya. Dia tidak pernah berada dalam situasi seperti ini sebelum ini. "Apa yang sedang berlaku di sini?" fikirnya dalam hati. Lelaki-lelaki tersebut juga kelihatan terkejut ketika menyedari kehadiran Irina. Mereka seolah-olah tidak menyangka akan ada perempuan di sini.
Kaires yang berada di hadapan langsung tidak menyedari betapa kelam-kabutnya keadaan di sekeliling. Ketika Irina mendongak, dia dapat melihat lelaki-lelaki tersebut dengan lebih jelas, dan mereka semua memperlihatkan ekspresi terkejut.
"Eh, maaf!" salah seorang lelaki itu cepat-cepat berkata, dan mereka segera bergegas mengambil baju masing-masing, cuba menutupi badan mereka yang terdedah.
Irina tidak dapat menahan senyuman di wajahnya. "abang bawak adik kat mana ni? kenapa semuanya lelaki?" tanyanya sambil ketawa kecil, cuba mencairkan suasana yang agak canggung.
Kaires akhirnya menyedari situasi tersebut dan memandang Irina dengan wajah yang kelihatan sedikit dingin.
"Mereka semua bodyguard aku. Mereka lah yang siasat kes-kes ibu dan ayah aku," Kaires menjelaskan sambil berjalan ke arah ruang tamu.
Irina mengangguk, merasa sedikit teruja dengan penjelasan Kaires. Dia tidak menyangka Kaires dikelilingi oleh lelaki-lelaki yang bukan sahaja kuat, tetapi juga sangat profesional dalam tugas mereka. "Jadi, mereka ni bukan sahaja jaga keselamatan, tapi juga menyiasat?" tanyanya, cuba memahami situasi yang lebih besar.
"Betul," jawab Kaires sambil memandang ke arah salah seorang bodyguard yang baru saja selesai memakai baju. "Mereka bertanggungjawab memastikan keselamatan keluarga aku, dan mereka juga membantu menyelesaikan beberapa masalah yang kami hadapi."
Irina mengikuti Kaires ke dalam ruang tamu yang luas. "Masalah apa yang abang maksudkan?" dia bertanya, agak curiga.
🍄ᵕ̈ 𝑽𝑶𝑻𝑬 𝑨𝑵𝑫 𝑭𝑶𝑳𝑳𝑶𝑾 𝑭𝑶𝑹 𝑺𝑼𝑷𝑷𝑶𝑹𝑻 𝑨𝑼𝑻𝑯𝑶𝑹ᵕ̈🍄
🪄ꨄ 𝐓𝐎 𝐁𝐄 𝐂𝐎𝐔𝐍𝐓𝐈𝐍𝐄ꨄ🪄
YOU ARE READING
𝐿𝐸𝑇 𝐿𝑂𝑉𝐸 𝑆𝑃𝐸𝐴𝐾 •ᴄ•
Romance𝘐𝘕𝘐 𝘏𝘈𝘕𝘠𝘈 𝘊𝘌𝘙𝘐𝘛𝘈 𝘚𝘌𝘔𝘈𝘛𝘈-𝘔𝘈𝘛𝘈 Kaires Ardian, CEO yang enigmatic di EV. AR HOLDINGS, menjalani kehidupan yang ditentukan oleh dedikasi yang tidak berbelah bahagi kepada kerjayanya. Dikenali kerana sikap dingin dan harapan yang...