"Wow besar dan cantinya rumah ni" Irina berkata perlahan, masih kagum dengan saiz dan keindahan rumah itu.
Kaires hanya tersenyum tipis. "Rumah je. Masuklah, aku tunjukkan bilik kau."
Irina mengikut Kaires masuk ke dalam rumah. Setiap sudut rumah terasa mewah dengan perabot yang elegan. "Rasa macam mimpi je, tinggal kat sini" bisik Irina, masih tak percaya dia kini tinggal di tempat sebesar ini.
"Anggap je rumah sendiri. Jangan segan" Kaires menambah sambil membuka pintu bilik yang disediakan untuk Irina.
"Sorry kalau kau tak berkenan dengan warna dia. Memang dalam setiap bilik warna hitam dam putih" Irina masih lagi terpegun
"Tak apa, abang. Cantik juga gabungan warna ni," balas Irina sambil melangkah masuk ke bilik yang luas itu. Dia melihat sekeliling, kagum dengan dekorasi moden yang minimalis tetapi elegan. Setiap sudut bilik diwarnai hitam dan putih, memberikan suasana yang tenang dan eksklusif.
"Serius lah. Awak betul-betul tinggal kat sini seorang je sebelum ni?" Irina masih terpinga-pinga, tak percaya betapa mewahnya tempat tinggal abangnya.
Kaires tersenyum kecil. "Ya, seorang je. Tapi sekarang ada kau, jadi taklah sunyi sangat."
Irina duduk di tepi katil, masih terpegun. "Rasa macam dalam hotel lima bintang. Terima kasih sebab benarkan adik tinggal sini."
Kaires mengangguk. "Tak ada masalah. Kita adik-beradik, kan?"
"Aku pergi dulu apa-apa ketuk bilik sebelah. Tu bilik aku" kata Kaires dan segera menutup pintu bilik itu.
Irina tersenyum tipis melihat Kaires menutup pintu. "Bilik abang betul-betul sebelah bilik aku," gumamnya perlahan sambil memandang sekitar biliknya sekali lagi. Suasana yang tenang membuatkan dia merasa lega, seolah-olah satu beban berat sudah terangkat dari bahunya.
Dia bangun dari katil dan mula mengeluarkan barang-barangnya, mengatur pakaian dan barang peribadi di dalam almari yang luas. Hatinya masih merasa sedikit canggung, namun dia bersyukur kerana kini ada tempat yang lebih selesa dan bebas daripada tekanan sewa apartemen yang selama ini menghimpitnya.
Setelah selesai mengemas, Irina duduk semula di katil, termenung seketika. Dia memandang ke arah pintu bilik yang tertutup rapat, terfikirkan tawaran Kaires tadi. "Tak sangka hidup boleh berubah macam ni dalam masa yang singkat," bisiknya sendiri, sebelum merebahkan dirinya ke atas katil, membiarkan dirinya menikmati sedikit ketenangan di rumah baru itu.
⊹⊹⊹⊹⊹⊹ 𝐊𝐄𝐄𝐒𝐎𝐊𝐀𝐍 𝐇𝐀𝐑𝐈𝐍𝐘𝐀⊹⊹⊹⊹⊹⊹
Irina mengeliat di atas katil, matanya masih terasa berat. Dia memandang sekeliling bilik yang baru, menyedari ini bukan lagi apartmennya yang lama. Perasaan malas mula menyerang, tetapi dia tahu dia tak boleh berlengah. "Aduh, kerja lagi," gumamnya, mengusap wajah untuk menyedarkan diri.
Dia memaksa dirinya bangun, berjalan perlahan menuju bilik air. Fikirannya terbayang kepada hari yang panjang di pejabat nanti, dan juga kepada Kaires, abang tirinya yang kini tinggal satu rumah dengannya. "Harap tak awkward jumpa dia pagi-pagi ni," bisiknya, senyum kecil muncul di bibir.
Air hangat yang mengalir dari pancuran membantunya segar semula, dan selepas selesai mandi, dia cepat-cepat bersiap. Pakaian kerja dipilih dengan rapi dan sedikit solekan dikenakan untuk menyempurnakan penampilannya. Irina memandang cermin sekali lagi, menarik nafas panjang.
"Sedia untuk hari ni," katanya kepada dirinya sendiri sambil mencapai beg tangan, bersedia untuk memulakan hari di pejabat.
🍄ᵕ̈ 𝑽𝑶𝑻𝑬 𝑨𝑵𝑫 𝑭𝑶𝑳𝑳𝑶𝑾 𝑭𝑶𝑹 𝑺𝑼𝑷𝑷𝑶𝑹𝑻 𝑨𝑼𝑻𝑯𝑶𝑹ᵕ̈🍄
🪄ꨄ 𝐓𝐎 𝐁𝐄 𝐂𝐎𝐔𝐍𝐓𝐈𝐍𝐄ꨄ🪄
YOU ARE READING
𝐿𝐸𝑇 𝐿𝑂𝑉𝐸 𝑆𝑃𝐸𝐴𝐾 •ᴄ•
Romance𝘐𝘕𝘐 𝘏𝘈𝘕𝘠𝘈 𝘊𝘌𝘙𝘐𝘛𝘈 𝘚𝘌𝘔𝘈𝘛𝘈-𝘔𝘈𝘛𝘈 Kaires Ardian, CEO yang enigmatic di EV. AR HOLDINGS, menjalani kehidupan yang ditentukan oleh dedikasi yang tidak berbelah bahagi kepada kerjayanya. Dikenali kerana sikap dingin dan harapan yang...