✰BAB 19✰

6 1 0
                                    

                 Mereka duduk berhadapan "kenapa awak sekejap-sekejap panggil adik sekejap-sekejap panggil aku kau tak boleh ke tetapkan satu panggilan sahaja? " tanya Irina apabila mereka duduk berhadapan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Mereka duduk berhadapan "kenapa awak sekejap-sekejap panggil adik sekejap-sekejap panggil aku kau tak boleh ke tetapkan satu panggilan sahaja? " tanya Irina apabila mereka duduk berhadapan

"Biarlah mulut aku suara aku bukan kau dia pun sama sekejap panggil abang sekejap panggil awak. Cepat nak order ape? " Kaires membuka buku menu disitu

Terlihat banyak makanan sedap tetapi harganya mampu membuat kita pingsan.

"Ikut je asalkan kenyang" Kaires memandang Irina sebentar dan kembali melihat buku menu itu.

Muka Irina sedikit cemberut. Pasti pipinya gelembung

Kaires perasan perubahan pada wajah Irina, dan dia tertawa kecil. "Kenapa muka tu? Jangan macam budak-budak sangat. Order je apa yang kau nak."

Irina mendengus kecil, tak puas hati dengan respons Kaires yang selamba. "Bukan semua orang kaya macam awak. Tengok harga ni pun dah rasa kenyang."

"Kalau macam tu, biar aku je yang pilih. Kau tak payah risau pasal harga. Hari ni abang belanja," Kaires berkata dengan nada yakin, sambil memanggil pelayan untuk mengambil pesanan.

Irina hanya menggeleng, tapi dalam hatinya dia bersyukur juga. "Kalau macam tu, saya serahkan je kat awak. Asalkan tak pelik-pelik," balasnya sambil melipat tangan di atas meja, masih cemberut.

Kaires mengangguk sambil tersenyum. "Tenanglah. Abang kau ni tahu apa yang sedap. Lepas ni mesti kau kenyang sampai esok."

Irina memandang ke luar tingkap, sambil menunggu pesanan sampai. "Kalau macam ni, rasanya lama-lama boleh terbiasa panggil abang," katanya dengan nada perlahan, lebih kepada diri sendiri.

Kaires mendengarnya dan tersenyum lagi. "Eloklah. Sebab kita akan banyak masa bersama lepas ni."

Mereka makan sambil berbual dan bergurau senda. Sedar tak sedar jam menunjukkan pukul 9.00 malam. Sudah satu jam mereka disitu

Kaires melihat jam di tangannya dan terkejut sedikit. "Eh, dah pukul 9 malam. Kita dah lama kat sini rupanya."

Irina yang sedang menyedut jusnya berhenti sejenak. "Seriuslah? Cepat betul masa berlalu. Rasa macam baru je kita sampai tadi."

"Memanglah, kalau borak tak henti, masa memang cepat jalan," Kaires berseloroh sambil memanggil pelayan untuk meminta bil. "Kita kena bergerak sekarang, lepas ni nak pergi ambil barang kau kat apartment."

Irina mengangguk. "Betul juga, tak sangka kita boleh borak sampai terlupa waktu. Lepas ni kena kemas barang cepat-cepat."

"Jangan risau, aku tolong nanti," Kaires menegaskan sambil membayar bil. "Lagi cepat kita siap, lagi cepat kita boleh balik."

Irina tersenyum kecil. "Kalau macam tu, lepas ni kena pastikan abang tolong angkat barang berat. Takkan nak biar adik yang angkat semua, kan?"

Kaires ketawa. "Jangan risau, abang kau ni kuat. Semua barang boleh settle."

Mereka pun keluar dari restoran mewah itu dengan senyuman, bersedia untuk perjalanan seterusnya ke apartment Irina.

🍄ᵕ̈ 𝑽𝑶𝑻𝑬 𝑨𝑵𝑫 𝑭𝑶𝑳𝑳𝑶𝑾 𝑭𝑶𝑹 𝑺𝑼𝑷𝑷𝑶𝑹𝑻 𝑨𝑼𝑻𝑯𝑶𝑹ᵕ̈🍄

🪄ꨄ 𝐓𝐎 𝐁𝐄 𝐂𝐎𝐔𝐍𝐓𝐈𝐍𝐄ꨄ🪄

𝐿𝐸𝑇 𝐿𝑂𝑉𝐸 𝑆𝑃𝐸𝐴𝐾 •ᴄ•Where stories live. Discover now