✰BAB 30✰

8 1 0
                                    

      Kaires tersenyum lembut, berusaha meringankan suasana

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kaires tersenyum lembut, berusaha meringankan suasana. "Kita akan hadapi semuanya bersama. Abang janji akan ada di sisi adik, jadi jangan terlalu risau," kata Kaires dengan keyakinan, mengharapkan kata-katanya dapat memberikan sedikit ketenangan kepada Irina.

Irina mengangkat wajahnya, mata mereka bertemu. "Terima kasih, abang. Dengan abang di sini, adik rasa lebih kuat," jawabnya, senyuman lembut mula kembali ke wajahnya, membangkitkan semula semangat yang pernah ada.

Kaires sudah bangun dari katilnya dan sedang bersiap untuk memulakan hari. Suasana pagi yang tenang menyelubungi rumah, tetapi dia menyedari Irina mungkin masih tidur nyenyak di biliknya.

Sejak malam tadi, dia dapat merasakan bahawa adiknya itu sangat memerlukan rehat tambahan setelah menghadapi pelbagai emosi.

Sambil berdiri di luar bilik Irina, Kaires berfikir sejenak. 'Tidur lagi lah tu'bisiknya dalam hati.

Dia tahu Irina sering kali mengambil masa lebih untuk bangun, terutama setelah malam yang penuh dengan pemikiran dan kebimbangan.

Kaires memutuskan untuk tidak mengganggu Irina. Sebaliknya, dia beralih ke dapur untuk menyediakan sarapan ringkas.

Sambil menggoreng telur dan menyediakan roti, dia berharap Irina akan bangun dengan segar dan bersedia untuk menghadapi hari yang penuh dengan cabaran.

Setelah beberapa ketika, Kaires merasakan harapan agar Irina dapat segera bangun.

Dia menyusun sarapan dengan harapan adiknya akan muncul dengan senyuman, siap untuk menemani dia menjalani hari yang penting.

Di dalam biliknya, Irina merasakan sedikit kegelisahan. Hari ini, dia sedang datang bulan, dan walaupun perkara itu normal, dia merasa malu untuk memberitahu Kaires, abangnya yang dianggap lebih seperti seorang saudara tiri. Dia tahu perlu meminta bantuan, tetapi rasa canggung itu menghalangnya.

Setelah berada di dalam tandas yang terletak di dalam biliknya, Irina mengambil masa sejenak untuk memikirkan cara menyampaikan permintaannya. Akhirnya, dia keluar dari tandas dan terus mencapai telefonnya, bertekad untuk menghubungi Kaires.

"Assalamualaikum, abang. Adik datang bulan, boleh tak abang belikan pembalut?" tanya Irina, suaranya sedikit bergetar tetapi dia berusaha untuk bersikap tenang.

"Waalaikumsalam. Datang bulan? Period ke?" Kaires menjawab dengan nada sedikit terkejut, tetapi tidak berasa janggal dengan soalan itu.

"Ye. Tolong ye, abang tersayang," jawab Irina, sedikit tersenyum walaupun dia masih merasa malu.

"Okay, tunggu jap," kata Kaires, bersiap untuk keluar.

"Okay, thanks abang" Irina menjawab, merasa lega kerana dapat berkongsi perkara ini dengan abangnya tanpa rasa malu yang berlebihan. Dia tahu Kaires akan memahami dan membantunya.

Sementara Kaires bersiap, Irina kembali ke biliknya dengan hati yang lebih tenang, bersyukur kerana mempunyai abang yang boleh diharapkan dalam situasi seperti ini.

Setelah menunggu beberapa minit, Irina merasakan debaran di dalam hati. Dia segera menghabiskan urusannya dan bergegas untuk bersiap.

Dia mengenakan tudung yang menutupi rambutnya dan pakaian longgar yang sopan, memastikan auratnya terjaga sebelum keluar dari bilik.

Ketika dia membuka pintu, Kaires berdiri di luar dengan plastik di tangannya. "Ini pembalut yang adik minta" kata Kaires, sambil menghulurkan plastik itu dengan senyuman.

Irina tersenyum malu, tetapi berasa lega dan bersyukur. "Terima kasih, abang. Abang memang terbaik!" katanya, mengambil plastik itu dari tangan Kaires.

Kaires hanya mengangguk sambil tersenyum, merasakan betapa pentingnya sokongan ini untuk adiknya.

🍄ᵕ̈ 𝑽𝑶𝑻𝑬 𝑨𝑵𝑫 𝑭𝑶𝑳𝑳𝑶𝑾 𝑭𝑶𝑹 𝑺𝑼𝑷𝑷𝑶𝑹𝑻 𝑨𝑼𝑻𝑯𝑶𝑹ᵕ̈🍄

🪄ꨄ 𝐓𝐎 𝐁𝐄 𝐂𝐎𝐔𝐍𝐓𝐈𝐍𝐄ꨄ🪄

𝐿𝐸𝑇 𝐿𝑂𝑉𝐸 𝑆𝑃𝐸𝐴𝐾 •ᴄ•Where stories live. Discover now