Mereka berdua berjalan menuju pintu masuk pejabat, dan Kaires menambahkan, "Lepas ni, kalau kau nak cepat bangun lah awal ni orang je kena bangun awal dia sedap-sedap tidur"
Irina tersenyum kecil, "Okay, lain kali aku akan pertimbangkan."
Setelah mereka memasuki pejabat, Irina cepat-cepat mempercepat langkahnya, meninggalkan Kaires sedikit di belakang.
Dia sedar, sekarang mereka berada di tempat kerja, dan dia tidak mahu menimbulkan sebarang spekulasi di kalangan rakan sekerja.
'Nanti apa pula orang fikir kalau aku asyik dekat dengan dia' gumam Irina dalam hati.
Matanya melirik sekilas ke arah Kaires, yang kini berjalan lebih perlahan menuju pejabatnya. Irina menuju ke mejanya sambil berfikir, "Aku kena pastikan semuanya kelihatan profesional."
Mareen yang baru sahaja tiba, memandang Irina dengan kening terangkat. "Awal kau sampai hari ni?"
Irina hanya tersenyum, cuba menyembunyikan sebarang kecurigaan. "Awal je sikit. Nak siapkan kerja cepat hari ni."
"Yelah. Aku pun nak cepat harini sebab keluarga dia nak jumpa keluarga aku jadi aku kena ada kat situ" kata Mareen sambil tersenyum
"Oh, serius lah? Wah, besar tu! Jadi korang memang dah serius lah sekarang ni?" tanya Irina, sedikit terkejut dan tersenyum mendengar berita gembira Mareen.
Mareen mengangguk, senyumannya semakin lebar. "Haah, nampaknya macam tu. Keluarga dia nak jumpa keluarga aku, so kena make sure everything goes well. Nervous jugak sebenarnya."
Irina tersenyum lebar. "Jangan risau, kau mesti okay. Kau dengan dia pun dah lama kenal, kan? Aku rasa keluarga dia akan suka kau."
Mareen ketawa kecil, kemudian mengambil tempat di mejanya. "Harap-harap lah macam tu. Aku cuma taknak ada apa-apa drama. Kau doakan lah semuanya lancar nanti."
"Of course! Aku akan doakan yang terbaik untuk kau," jawab Irina sambil memberi senyuman semangat. "Kalau kau perlukan apa-apa, just let me know."
"Thanks, Irina. Kau memang kawan terbaik!" Mareen membalas dengan wajah ceria sebelum fokus pada kerjanya.
"Belum lagi," jawab Mareen sambil menarik nafas panjang. "Aku rasa macam takut sikit nak mintak sebab kerja banyak hari ni. Tapi aku kena jugak mintak nanti."
Irina mengangguk memahami. "Kalau kau explain dengan elok, aku rasa dia akan faham. Lagipun, benda ni penting, kan? Keluarga nak jumpa keluarga."
Mareen tersenyum kecil, walaupun nampak jelas ada kerisauan di wajahnya. "Betul juga. Nanti aku cuba cakap masa lunch. Harap-harap dia okay."
"Kau jangan risau sangat. CEO kita tu bukannya tak faham situasi personal staff dia," kata Irina sambil duduk. "Lagipun, kau kan staff terbaik dia."
Mareen ketawa kecil. "Entah lah, harap-harap dia tak ada mood pelik hari ni."
Pada waktu lunch, Mareen memberanikan diri untuk pergi ke ruang CEO. Hatinya berdebar, tetapi dia tahu ini perkara penting. Dengan langkah yang sedikit ragu, dia mengetuk pintu pejabat Kaires.
"Masuk," terdengar suara dari dalam.
Mareen menarik nafas dalam-dalam dan membuka pintu, melangkah masuk dengan senyuman yang cuba ditenangkannya. Kaires sedang sibuk memeriksa dokumen di mejanya, tapi pandangannya segera beralih kepada Mareen.
"Ada apa, Mareen?" tanya Kaires sambil meletakkan pen di tangannya.
"Err... Saya nak minta izin untuk keluar awal hari ni, boss," kata Mareen dengan suara yang agak perlahan. "Keluarga saya ada pertemuan penting dengan keluarga calon jodoh saya."
🍄ᵕ̈ 𝑽𝑶𝑻𝑬 𝑨𝑵𝑫 𝑭𝑶𝑳𝑳𝑶𝑾 𝑭𝑶𝑹 𝑺𝑼𝑷𝑷𝑶𝑹𝑻 𝑨𝑼𝑻𝑯𝑶𝑹ᵕ̈🍄
🪄ꨄ 𝐓𝐎 𝐁𝐄 𝐂𝐎𝐔𝐍𝐓𝐈𝐍𝐄ꨄ🪄
YOU ARE READING
𝐿𝐸𝑇 𝐿𝑂𝑉𝐸 𝑆𝑃𝐸𝐴𝐾 •ᴄ•
Romance𝘐𝘕𝘐 𝘏𝘈𝘕𝘠𝘈 𝘊𝘌𝘙𝘐𝘛𝘈 𝘚𝘌𝘔𝘈𝘛𝘈-𝘔𝘈𝘛𝘈 Kaires Ardian, CEO yang enigmatic di EV. AR HOLDINGS, menjalani kehidupan yang ditentukan oleh dedikasi yang tidak berbelah bahagi kepada kerjayanya. Dikenali kerana sikap dingin dan harapan yang...