✰BAB 42✰

3 1 0
                                    

Mereka sudah sampai di pusat membeli-belah dan kini berjalan di sepanjang lorong, mencari kedai pakaian

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Mereka sudah sampai di pusat membeli-belah dan kini berjalan di sepanjang lorong, mencari kedai pakaian. Irina melangkah di samping Kaires sambil matanya melirik ke kiri dan kanan.

"Abang, tu ada kedai baju," kata Irina sambil menunjuk ke arah sebuah butik pakaian yang tampak mewah. Di situ, terdapat pakaian untuk lelaki dan wanita, yang dipamerkan dengan elegan di tingkap kaca.

"Okay, jom kita masuk," balas Kaires sambil tersenyum, lalu mereka melangkah ke arah butik tersebut. Irina mula memandang pakaian yang tergantung, teruja mencari baju yang sesuai untuk majlis perkahwinan.

Irina tertarik pada sehelai abaya berwarna hitam yang elegan, lembut pada pandangan dan tampak sangat sesuai untuk majlis formal. Dia mendekati pakaian itu, matanya berbinar-binar sambil memegang sedikit kainnya untuk merasai teksturnya.

Kaires yang terus mengikuti Irina dari belakang, memerhati dengan senyuman kecil. "Cantik juga abaya tu. Kalau adik suka, cuba je dulu," katanya sambil memberikan dorongan.

Irina tersenyum dan membawa abaya itu untuk mencuba. "Okay, abang tunggu sini kejap," katanya, lalu masuk ke bilik persalinan.

Sementara Irina masuk ke bilik persalinan, Kaires melangkah ke arah rak-rak yang mempamerkan beberapa sut hitam yang kemas dan elegan. Dia memeriksa satu persatu, menilai kualiti kain dan potongan sut tersebut. "Hmm, sut hitam ni nampak macam sesuai kalau nak pakai ke majlis kahwin Mareen," fikirnya sambil menyentuh fabrik sut yang terasa halus.

Kaires mengambil salah satu sut yang menarik perhatiannya, memikirkan untuk mencubanya juga. Dia tersenyum sendiri, terbayang bagaimana penampilannya nanti bersama Irina di majlis itu, kedua-duanya kelihatan anggun dan serasi.

Kaires memegang baju itu. Dia duduk di kerusi yang dekat dengan bilik persalinan Irina

Beberapa minit kemudian Irina keluar dengan memakai abaya berwarna hitam yang baru saja dipilih.

Kaires memandang ke arah Irina yang baru keluar dari bilik persalinan. Matanya sedikit terpegun melihat Irina dalam abaya hitam yang dipilihnya tadi. Abaya itu tampak elegan dan sederhana, tetapi memberikan kesan yang sangat anggun pada penampilan Irina.

"Adik nampak cantik," kata Kaires sambil tersenyum, bangun dari kerusi dan berjalan mendekati Irina.

Irina tersipu sedikit, "Betul ke? Abang rasa sesuai tak untuk majlis kahwin nanti?"

"Lebih daripada sesuai. Nanti semua orang mesti pandang Irina je," gurau Kaires sambil memandang cermin besar di tepi mereka, memastikan abaya itu memang menonjolkan keanggunan Irina.

"Adik pilih lah satu lagi baju sebab malam ni abang nal bawak adik pergi ke restoran"

Irina dengan cepat masuk kembali didalam bilik persalinan. Dia dengan cepat melepaskan abaya itu

Kaires yang melihat tingkah lucu adiknya pun seketika tertawa

"Hrm, untuk malam ni abang ada pilih tema warna tak?" tanya Irina sambil keluar dari bilik persalinan setelah melepaskan abaya yang dicuba tadi. Dia memandang Kaires yang sedang berdiri tidak jauh dari bilik tersebut.

Kaires yang sedang memerhatikan baju-baju di rak berhampiran segera memalingkan wajahnya ke arah Irina dan tersenyum sedikit. "Tak ada pun, ikut adik je," jawabnya dengan nada yang tenang sambil mula melangkah ke arah Irina. "Tapi kalau dark blue okay tak? Abang rasa warna tu akan nampak cantik untuk malam ni."

Irina mengangguk perlahan, seakan memikirkan pilihan warna yang dicadangkan oleh Kaires. "Okay, dark blue pun cantik. Adik suka warna tu," balasnya sambil tersenyum.

🍄ᵕ̈ 𝑽𝑶𝑻𝑬 𝑨𝑵𝑫 𝑭𝑶𝑳𝑳𝑶𝑾 𝑭𝑶𝑹 𝑺𝑼𝑷𝑷𝑶𝑹𝑻 𝑨𝑼𝑻𝑯𝑶𝑹ᵕ̈🍄

🪄ꨄ 𝐓𝐎 𝐁𝐄 𝐂𝐎𝐔𝐍𝐓𝐈𝐍𝐄ꨄ🪄

𝐿𝐸𝑇 𝐿𝑂𝑉𝐸 𝑆𝑃𝐸𝐴𝐾 •ᴄ•Where stories live. Discover now