"Darling, jom ke kedai tu, nak?" tanya Kaires sambil menunjuk ke arah kedai.
"Eh, tak nak lah, pelik-pelik je," jawab Irina, memandang Kaires dengan tatapan bingung.
"Tak pelik pun, untuk honeymoon," balas Kaires sambil tersenyum nakal, lalu segera menarik tangan Irina untuk masuk ke dalam kedai itu.
Mereka berada di dalam kedai itu ketika seorang pekerja perempuan menyapa mereka dengan sopan.
"Ada yang boleh saya bantu, puan, encik?" tanya pekerja itu, senyum ramah terukir di wajahnya.
"Saya nak cari lingerie warna dark purple, maroon, dan pastel pink," kata Kaires tanpa ragu.
Irina tercengang. Apa itu lingerie? Tak pernah sekalipun dia mendengar perkataan itu sebelum ini.
Kaires dan Irina terus mengikuti pekerja itu, yang dengan sopan menunjukkan mereka ke bahagian koleksi lingerie yang Kaires sebutkan tadi. Irina hanya mampu mengikuti langkah mereka, masih dalam keadaan bingung namun tetap ingin tahu.
Sesekali dia melirik Kaires yang kelihatan tenang dan yakin, sementara pekerja kedai itu memaparkan pelbagai pilihan dengan penuh profesionalisme. Irina tidak dapat menahan senyum malu, tetapi tatapan Kaires yang penuh keyakinan membuatnya merasa selesa dan mungkin sedikit teruja dengan pengalaman baharu ini.
"Okay tak warna ni? Nak apa-apa lagi tak? " tanya Kaires sambil memandang kearah lingerie dengan warna pilihannya.
Irina memandang warna-warna lingerie yang dipilih oleh Kaires, masih dalam keadaan sedikit terkejut tetapi perlahan-lahan tersenyum. "Hmm... okaylah, cantik juga," katanya perlahan, matanya mengamati warna-warna gelap dan lembut itu.
"Nak tambah apa-apa lagi?" Kaires bertanya sambil tersenyum, seolah-olah sedang menikmati saat itu.
Irina menggeleng sambil tersipu-sipu, "Cukup dah ni... rasanya dah lebih daripada cukup."
"Tapi kenapa ni terlalu terbuka? Kan Irina pakai tudung takkan lah nak pakai keluar macam ni? "
Kaires tergelak kecil mendengar soalan Irina. "Ini bukan untuk pakai keluar, sayang. Lingerie ni untuk pakai kat rumah, cuma kita berdua je yang tengok," jawabnya sambil tersenyum.
Irina tersipu malu, memandang ke arah lain sejenak sebelum berdehem pelan. "Oh, ingatkan untuk pakai keluar. Patutlah rekaannya macam ni..."
Kaires tersenyum sambil memandangnya dan mendekatkan dirinya untuk berbisik kepada Irina"Tak apa, nanti abang tunjuk macam mana nak pakai"
"Dah jom pergi ke kaunter. Banyak lagi tempat kita nak pergi dalam mall ni" kata Kaires dan segera pergi ke kaunter.
Irina mengangguk, masih sedikit malu, dan mengikuti Kaires ke kaunter. Sambil menunggu pembayaran, dia melihat sekeliling kedai, berusaha mengalihkan perhatiannya dari rasa malu yang membara di pipinya.
Kaires selesai membayar dan menyimpan bungkusan di tangannya. "Okay, jom, banyak lagi yang nak kita cari hari ni," katanya sambil tersenyum, memimpin Irina keluar dari kedai.
Setelah beberapa minit berjalan, mata Kaires tertuju pada sebuah kedai yang bernama Gucci yang tampak elegan. Dia segera berhenti dan memandang ke arah Irina. "Sayang, jom kita masuk sini pula. Ada benda yang abang nak tengok."
Irina mengikutinya masuk ke dalam butik, merasa sedikit teruja dengan suasana mewah di dalamnya. Pekerja butik menyapa mereka dengan senyuman sopan, bersiap sedia membantu Kaires memilih barangan yang diinginkannya.
🍄ᵕ̈ 𝑽𝑶𝑻𝑬 𝑨𝑵𝑫 𝑭𝑶𝑳𝑳𝑶𝑾 𝑭𝑶𝑹 𝑺𝑼𝑷𝑷𝑶𝑹𝑻 𝑨𝑼𝑻𝑯𝑶𝑹ᵕ̈🍄
🪄ꨄ 𝐓𝐎 𝐁𝐄 𝐂𝐎𝐔𝐍𝐓𝐈𝐍𝐄ꨄ🪄
YOU ARE READING
𝐿𝐸𝑇 𝐿𝑂𝑉𝐸 𝑆𝑃𝐸𝐴𝐾 •ᴄ•
Romance𝘐𝘕𝘐 𝘏𝘈𝘕𝘠𝘈 𝘊𝘌𝘙𝘐𝘛𝘈 𝘚𝘌𝘔𝘈𝘛𝘈-𝘔𝘈𝘛𝘈 Kaires Ardian, CEO yang enigmatic di EV. AR HOLDINGS, menjalani kehidupan yang ditentukan oleh dedikasi yang tidak berbelah bahagi kepada kerjayanya. Dikenali kerana sikap dingin dan harapan yang...