✰BAB 36✰

3 1 0
                                    

                      "Jadi Kaires adalah abang tiri Irina?" kata Arianna perlahan, suaranya masih bergetar ketika dia berusaha mencerna kenyataan yang baru sahaja didengar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Jadi Kaires adalah abang tiri Irina?" kata Arianna perlahan, suaranya masih bergetar ketika dia berusaha mencerna kenyataan yang baru sahaja didengar. Dia merenung Kaires dengan penuh perhatian, seolah-olah mencari kepastian dalam mata lelaki muda itu.

Kaires mengangguk, menyedari betapa beratnya pengakuan ini bagi Arianna. "Ya, ibu. Kami adalah adik-beradik. Walaupun keadaan ini rumit, kami ingin membina hubungan sebagai keluarga," ujarnya dengan nada lembut.

Irina, yang duduk di sebelah ibunya, merasakan ketegangan dalam suasana. "Ibu, ini semua adalah kebenaran yang kami temui. Kami harap ibu dapat menerima kami seperti mana kami menerima ibu sebagai ibu," katanya, berharap agar kata-katanya dapat memberi sedikit kelegaan kepada ibunya.

Arianna menghela nafas dalam-dalam, merasai perasaan bercampur-baur di dalam hatinya. Dia melihat Irina dan Kaires, dua orang anak yang muncul dalam hidupnya dengan sebuah realiti baru. "Aku... aku tak tahu nak kata apa," dia mengaku, air matanya mengalir perlahan. "Ini semua terlalu banyak untuk aku terima."

Kaires dan Irina bertukar pandang, memahami bahawa ibunya memerlukan masa untuk mencerna semua ini. "Ibu, kami di sini untuk ibu. Kami tidak akan pergi ke mana-mana," kata Kaires dengan penuh keyakinan.

Irina menambah, "Kami mahu membina hubungan ini, walaupun ianya bermula dengan cara yang tak terduga. Kami harap ibu dapat memberi peluang."

Arianna mengangguk perlahan, cuba untuk mengumpul kembali kekuatannya. "Baiklah, kita akan hadapi semua ini bersama-sama," ujarnya akhirnya, dengan nada yang lebih tenang. "Tapi beri aku sedikit masa untuk terima semua ini."

Kedua-dua Kaires dan Irina tersenyum, merasakan beban sedikit terangkat. Mereka tahu ini adalah langkah pertama untuk membina semula hubungan keluarga yang baru.

Air mata Irina jatuh apabila melihat ibunya menangis. Hatinya terasa berat, penuh dengan rasa sakit dan kesedihan. Dia tahu betapa beratnya beban yang sedang ditanggung oleh Arianna, dan tidak ada apa yang dapat dia lakukan untuk mengubah fakta ini. "Ibu..." Irina merintih, suaranya penuh dengan empati.

Melihat ibunya berjuang untuk menerima kenyataan yang pahit ini membuatkan hatinya remuk. "Betapa sakitnya mengetahui hal ini," bisiknya dalam hati, berusaha menahan tangisannya agar tidak pecah.

Arianna mengangkat wajahnya, dan apabila matanya bertemu dengan mata Irina, dia melihat refleksi rasa sakit yang sama. "Maafkan ibu, sayang. Ibu tidak pernah ingin ini berlaku. Ibu tidak tahu..." Suara Arianna tersekat-sekat, semakin sukar untuk mengawal emosi yang menguasai dirinya.

Irina tidak dapat memeluk ibunya seperti yang diinginkannya. Sebaliknya, dia berdiri dengan dekat, menatap wajah ibunya dengan penuh kasih sayang. "Ibu, jangan menangis. Kami ada di sini untuk ibu. Kita akan hadapi semua ini bersama-sama," katanya dengan suara lembut, berusaha memberi sokongan walaupun terpaksa menjaga jarak.

Kaires, melihat keduanya dalam keadaan sedih, merasakan rasa sakit yang mendalam. Dia berdiri di sebelah Irina, memberikan sokongan moral. "Ibu, kami bukan di sini untuk menyakiti ibu. Kami ingin berhubung dan belajar mengenali satu sama lain sebagai keluarga," ujarnya dengan penuh harapan.

Arianna mengangguk perlahan, berusaha mengumpul kembali kekuatannya. "Baiklah, kita akan hadapi semua ini bersama-sama," ujarnya akhirnya, dengan nada yang lebih tenang.

🍄ᵕ̈ 𝑽𝑶𝑻𝑬 𝑨𝑵𝑫 𝑭𝑶𝑳𝑳𝑶𝑾 𝑭𝑶𝑹 𝑺𝑼𝑷𝑷𝑶𝑹𝑻 𝑨𝑼𝑻𝑯𝑶𝑹ᵕ̈🍄

🪄ꨄ 𝐓𝐎 𝐁𝐄 𝐂𝐎𝐔𝐍𝐓𝐈𝐍𝐄ꨄ🪄

𝐿𝐸𝑇 𝐿𝑂𝑉𝐸 𝑆𝑃𝐸𝐴𝐾 •ᴄ•Where stories live. Discover now