Dia mula membayangkan bagaimana tema warna itu akan melengkapkan penampilannya untuk malam itu.
"Baguslah kalau macam tu. Kebetulan abang dah ada suit warna dark blue, jadi senanglah kita matching nanti," sambung Kaires sambil menambah senyuman mesra.
Irina tersenyum lebih lebar kali ini, rasa teruja mula menyelubungi dirinya. "Lepas ni kita cari kasut ya? Biar lengkap penampilan kita nanti," katanya sambil mengatur langkah bersama Kaires menuju ke bahagian lain dalam kedai untuk meneruskan pencarian pakaian dan aksesori.
"Ye, lepas adik cari baju warna dark blue," kata Kaires, sambil menghampiri sebuah dress yang kelihatan simple tetapi tetap menutup aurat dengan sempurna.
Dia tertarik dengan keanggunan dress itu, meskipun ia tidak terlalu mencolok, dan merasakan ia sesuai untuk Irina.
"Ni okay tak?" Kaires bertanya dengan nada penuh harapan sambil mengambil dress berwarna baby blue yang menarik perhatiannya.
Dia mengamati warna lembut itu yang kelihatan sejuk di mata dan berpendapat bahawa ia pasti akan menyerlahkan kecantikan Irina.
"Okay je," jawab Irina dengan nada yang agak malas, menunjukkan bahawa dia sudah mulai merasa letih selepas mencuba pelbagai baju sebelum ini.
Satu pun dia sudah penat, dan dia tidak ingin menambah beban kepada dirinya dengan terus mencuba lagi.
"Adik betul ni dah tak nak cuba?" tanya Kaires sekali lagi, rasa ragu menguasai dirinya.
Dia ingin memastikan Irina benar-benar berpuas hati sebelum mereka membuat keputusan. "Betul ke ni dah saiz adik?" dia menambah, risau jika dress itu tidak muat atau tidak sesuai dengan bentuk tubuh Irina yang mungkin sedikit berubah.
Keresahan di wajahnya jelas kelihatan, kerana Kaires sangat mementingkan keselesaan dan penampilan adiknya.
Irina memandang abangnya dengan penuh pengertian, menghargai keprihatinan Kaires tetapi dalam hatinya, dia merasakan cukup sudah.
"Tak apa lah abang, adik rasa dress ni okay je" balas Irina dengan senyuman, berusaha meyakinkan Kaires bahawa dia selesa dengan pilihan itu.
Kaires menghela nafas dan tersenyum, akhirnya meletakkan dress baby blue itu ke dalam troli mereka.
Meskipun dia masih bimbang tentang saiznya, dia memahami keletihan Irina dan tidak mahu memaksa adiknya lebih jauh. "Kalau adik dah kata okay, abang ikut je"
"Adik ada nak apa-apa lagi tak kat kedai ni?" tanya Kaires kepada Irina sambil memandang rak-rak penuh dengan pelbagai barang yang tersusun rapi.
Serta-merta, Irina menggelengkan kepalanya dengan penuh keyakinan, menandakan bahawa dia sudah berpuas hati dengan pilihan yang telah mereka buat. Wajahnya yang ceria itu menunjukkan bahawa dia tidak perlukan apa-apa lagi.
Kaires tersenyum, merasakan keselesaan dalam kehadiran Irina di sisinya, dan mereka berdua berjalan ke kaunter pembayaran dengan langkah yang ringan.
Kaires menghulurkan black cardnya kepada penjaga kaunter itu dengan penuh keyakinan, sementara Irina berdiri di sebelahnya, wajahnya sedikit terkejut. Matanya membesar dan jantungnya berdegup kencang apabila dia menyedari bahawa Kaires memiliki kad tersebut.
'Abang tak pernah cakap pun ada black card,' bisik Irina dalam hati, tidak dapat menahan rasa ingin tahunya. Dia memandang Kaires, cuba memahami bagaimana dia boleh memiliki kad istimewa yang biasanya hanya dimiliki oleh golongan yang kaya.
🍄ᵕ̈ 𝑽𝑶𝑻𝑬 𝑨𝑵𝑫 𝑭𝑶𝑳𝑳𝑶𝑾 𝑭𝑶𝑹 𝑺𝑼𝑷𝑷𝑶𝑹𝑻 𝑨𝑼𝑻𝑯𝑶𝑹ᵕ̈🍄
🪄ꨄ 𝐓𝐎 𝐁𝐄 𝐂𝐎𝐔𝐍𝐓𝐈𝐍𝐄ꨄ🪄
YOU ARE READING
𝐿𝐸𝑇 𝐿𝑂𝑉𝐸 𝑆𝑃𝐸𝐴𝐾 •ᴄ•
Romance𝘐𝘕𝘐 𝘏𝘈𝘕𝘠𝘈 𝘊𝘌𝘙𝘐𝘛𝘈 𝘚𝘌𝘔𝘈𝘛𝘈-𝘔𝘈𝘛𝘈 Kaires Ardian, CEO yang enigmatic di EV. AR HOLDINGS, menjalani kehidupan yang ditentukan oleh dedikasi yang tidak berbelah bahagi kepada kerjayanya. Dikenali kerana sikap dingin dan harapan yang...