✰BAB 32✰

3 1 0
                                    

     Kaires merasakan hatinya semakin kacau

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kaires merasakan hatinya semakin kacau. 'Aku gila sebab kau, Irina,' bisiknya dalam hati, tetapi dia segera menutup perasaan itu.

Dia bangun dengan cepat dan berkata, "Jom lah cepat, kita dah nak kena pergi." Tanpa menunggu lagi, Kaires terus melangkah keluar, cuba menyembunyikan rasa yang semakin sukar dikawal.

"Abang, tunggu lah!" panggil Irina, namun Kaires sudah bergerak jauh. Dia tidak tahu bahawa adiknya itu merasakan perkara yang sama. Irina juga merasai debaran yang sama setiap kali melihat perhatian dan senyuman manis dari abangnya.

Namun, berbeza dengan Kaires, Irina pandai menyembunyikan perasaannya itu. Dia menundukkan wajah, berusaha untuk tidak terperangkap dalam perasaan yang semakin bercelaru.

"Adik, cepatlah! Nanti lambat pulak!" Kaires menjerit dari luar rumah, suaranya tegas tetapi tidak menekan. Dia sudah bersedia sepenuhnya dan sedang menunggu dengan sabar, walaupun debaran di hatinya masih belum hilang.

"Sabar lah!" balas Irina sambil tergesa-gesa berlari ke arah Kaires. Dia cuba mengejar waktu, tidak mahu membuat abangnya menunggu lebih lama. Langkahnya cepat, dan sebaik tiba di sebelah Kaires, dia menarik nafas panjang.

Kaires hanya menggeleng dengan senyuman kecil, cuba menahan perasaan yang semakin mendalam. "Jom," katanya ringkas sambil membuka pintu kereta.

Irina masuk dengan segera, berasa sedikit bersalah kerana lambat, tetapi abangnya sentiasa memahami.

Setelah menempuh beberapa minit perjalanan dalam suasana yang agak sunyi, akhirnya mereka tiba di sebuah rumah.

Kaires memberhentikan kereta di hadapan rumah yang sederhana besar itu. Irina memandang keluar tingkap, mengamati persekitaran. Hatinya sedikit berdebar, tidak pasti apa yang akan berlaku seterusnya.

"Ini rumahnya," kata Kaires perlahan, memecahkan kesunyian di antara mereka. Dia memandang ke arah Irina, memastikan adiknya bersedia sebelum mereka keluar dari kereta.

Irina menarik nafas dalam-dalam, cuba menenangkan diri. "Okay, abang," balasnya sambil membuka pintu kereta. Perasaan berdebar semakin kuat, namun dia tetap berusaha kelihatan tenang.

Mereka berdua keluar dari kereta, melangkah ke hadapan pintu rumah itu dengan hati yang penuh tanda tanya.

Mereka berdiri di hadapan pintu rumah, dan Kaires mengetuk pintu dengan perlahan namun tegas. Namun, setelah beberapa saat menunggu, tiada sahutan yang kedengaran dari dalam rumah.

Kaires mengetuk lagi, kali ini sedikit lebih kuat. Tetap tiada jawapan. Mereka saling berpandangan, bingung dan sedikit cemas. Irina menggigit bibirnya, cuba memahami situasi. "Tak ada orang ke, abang?" dia bertanya perlahan.

Kaires menggelengkan kepala. "Tak tahu, mungkin mereka keluar," balasnya sambil melihat sekeliling, seolah-olah mencari tanda-tanda kehadiran seseorang di rumah itu.

Keheningan suasana di sekitar mereka menambah rasa tidak pasti. Irina menarik nafas panjang, cuba menenangkan debaran dalam dadanya. "Kita tunggu sekejap lagi kot," katanya sambil berdiri di sisi Kaires.

Mereka berdua menunggu, namun perasaan cemas terus menyelubungi mereka.

Tiba-tiba, suara seseorang menyapa mereka. "Korang buat apa kat sini?" Seorang wanita paruh baya muncul dari arah sisi rumah, matanya tajam memandang ke arah Kaires dan Irina.

Kaires segera mengatur senyuman sopan. "Kitaorang tengah cari Aria Amora," jawabnya, cuba berkomunikasi dengan baik.

Wanita itu mengerutkan dahi seketika sebelum menghela nafas. "Aria Amora? Dia dah lama meninggal... sebab banyak hutang yang tak dilunasi. Dia dipukul sampai mati," jelas wanita itu dengan nada yang hambar, seolah-olah perkara itu sudah menjadi cerita lama yang tak lagi mengejutkan.

🍄ᵕ̈ 𝑽𝑶𝑻𝑬 𝑨𝑵𝑫 𝑭𝑶𝑳𝑳𝑶𝑾 𝑭𝑶𝑹 𝑺𝑼𝑷𝑷𝑶𝑹𝑻 𝑨𝑼𝑻𝑯𝑶𝑹ᵕ̈🍄

🪄ꨄ 𝐓𝐎 𝐁𝐄 𝐂𝐎𝐔𝐍𝐓𝐈𝐍𝐄ꨄ🪄

𝐿𝐸𝑇 𝐿𝑂𝑉𝐸 𝑆𝑃𝐸𝐴𝐾 •ᴄ•Where stories live. Discover now