✰BAB 22✰

4 1 0
                                    

              Semasa menuruni tangga, Irina terlihat Kaires duduk di bawah sedang makan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Semasa menuruni tangga, Irina terlihat Kaires duduk di bawah sedang makan. Tidak ada pembantu di situ kerana Kaires kurang gemar kehadiran orang lain di rumahnya selain dirinya. Namun, kini dia dapat menerima kehadiran Irina di rumahnya kerana Irina juga adiknya, meskipun adik tiri. Tambahan pula, Kaires sendiri yang mengajak Irina ke rumahnya.

Kaires memandang ke arah Irina sambil mulutnya sibuk mengunyah roti bakar yang disaluti jem coklat. Mata mereka bertemu sejenak, tetapi Kaires terus menikmati sarapannya tanpa berkata apa-apa.

Walaupun Kaires seorang yang kaya, hidupnya sederhana, jauh dari apa yang orang lain bayangkan. Irina sampai ke meja makan dan duduk berhadapan dengan Kaires.

"Kita kena cepat kalau nak pergi sama-sama. Nanti ada orang nampak kalau dah pukul 8:30," kata Irina sambil mengambil roti yang ada di atas meja itu, membiarkan suasana pagi mereka berlangsung dengan sedikit tergesa.

Irina menjeling ke arah Kaires yang kelihatan tenang, bersandar di dinding sambil memandang jam tangannya. "Relaks je bukannya mereka datang awal sangat. Sekarang baru pukul 8:00, sempat lagi," kata Kaires dengan senyum tipis.

Irina menarik nafas panjang. "Awak ni relaks semacam. Saya ni tak biasa keluar lambat macam ni, takut pula nanti sampai lambat kat pejabat," balas Irina sambil menyarung kasut.

Kaires ketawa kecil. "Bukan lambat pun, kita kan dah dekat. Pejabat tak lari ke mana. Lagipun, dah abang ada kat sini, jangan risau sangat," katanya dengan nada bersahaja.

Irina hanya menggeleng, tak tahu nak balas macam mana. "Tak semua orang boleh selamba macam abang," balasnya perlahan sambil menyiapkan dirinya.

"Yelah, abang tahu kau cemas... Tapi trust me, everything's under control," Kaires menenangkan, memandang jam sekali lagi sebelum mengajak Irina untuk bergerak.

Setelah selesai sarapan, Irina melangkah ke arah kereta Lamborghini hitam yang dipandu oleh Kaires. Dia memegang beg tangannya erat dan masuk ke dalam kereta dengan hati-hati. Saat Kaires mula menghidupkan enjin, Irina segera mengingatkannya.

"Jangan lah laju sangat boleh meninggal aku kalau kau bawak" kata Irina sambil memasang tali pinggang keledarnya. Matanya memandang keluar tingkap, sedikit gugup dengan cara pemanduan Kaires yang biasanya laju.

Kaires tersenyum senget sambil melihat Irina sekilas. "Relax lah, adik. Aku bawa kereta ni macam biasa je. Kalau kau rasa laju, itu cuma sebab kau tak biasa naik Lamborghini." Dia bergurau, sambil menukar gear dan memulakan perjalanan.

Irina hanya mendengus kecil, tapi hatinya masih berdebar sedikit. "Bukan semua orang ada pengalaman naik kereta mahal macam ni, tau," balasnya, masih cuba menyesuaikan diri dengan suasana dalam kereta mewah itu.

Kaires hanya mengangguk dan menenangkan, "Don't worry, selamat sampai nanti."

Mereka tiba di pejabat tepat pada pukul 8:25 pagi, Kaires memandu dengan kelajuan yang membuatkan Irina berdebar sepanjang perjalanan. Ketika kereta berhenti di tempat letak kereta, Irina segera menarik nafas lega.

"Sampai juga dengan selamat," katanya sambil membuka tali pinggang keledarnya. Wajahnya masih sedikit cemas.

Kaires memandangnya dengan senyuman yakin. "Kan aku cakap, relax je. Aku bawa laju sikit sebab tak nak kita lambat."

Irina hanya menggeleng sambil keluar dari kereta. "Laju sikit? Nasib baik jantung aku tak melompat keluar."

🍄ᵕ̈ 𝑽𝑶𝑻𝑬 𝑨𝑵𝑫 𝑭𝑶𝑳𝑳𝑶𝑾 𝑭𝑶𝑹 𝑺𝑼𝑷𝑷𝑶𝑹𝑻 𝑨𝑼𝑻𝑯𝑶𝑹ᵕ̈🍄

🪄ꨄ 𝐓𝐎 𝐁𝐄 𝐂𝐎𝐔𝐍𝐓𝐈𝐍𝐄ꨄ🪄

𝐿𝐸𝑇 𝐿𝑂𝑉𝐸 𝑆𝑃𝐸𝐴𝐾 •ᴄ•Where stories live. Discover now