BAB 23

4.8K 185 7
                                    

Afifa merenung telefonnya sedalam mungkin. Biar tembus. Yang buat sakit hatinya, si geng Afifa langsung tak dihiraukan. Lepas hantar salam je terus kena removed.

Alahai. Lagi satu mereka dalam perjalanan ke rumah grandma grandpanya. Ye lah, setahun 4 kali rasanya.
Dan muka dia teringat Rayyan ada bagi cebisan kertas yang mengandungi nombor telefonnya, nasib lah nombor Rayyan, nombor Malaysia. Cam mana tah boleh sesat nombor Malaysia.

Rayyan (BFF bushyuk)

Dia menyimpan nama Rayyan dengan teliti. Hahah.

Dan dia mula mengacau.

Afifa : Assalamualaikum, monorel.

Hahah..sekali sekala mengenakan si monorel ni.
Bluetick. Yes!

Rayyan (BFF busyhuk) : waalaikumussalam, who are you?

Afifa: erm, My name is Kuawawa. Hahaha

Rayyan (BFF buyshuk) : herm..oh..how you get my number?

Afifa: Tak payah lah nak ngorat aku sampai tanya dapat nombor bagai. Dia yang bagi.

Rayyan (BFF busyhuk) : la! Aku ingat awek salih mana yang mesej aku ni. Kau rupanya Am!

Afifa : ye aku, kenapa? Ni aku nak kau cite macam mana kau boleh dapat nombor melayu ni?

Greytick but online.

Lama dia menunggu, akhirnya bluetick.

Rayyan (BFF Bushyuk) : haha..panjang citenya.

Afifa: baru balas? Asal? Chat ngan mak we ka?

Rayyan (BFF bushyuk) : i single, awat? Nak try ka?

Afifa : nak try! aku nak jugak couple ngan budak London ni!
Tipu je..werk..

Rayyan (BFF busyhuk) : herm..kita ni bukan sape sape..hah, Ash macam mana?

Duk tanyo soalan cepumas tu lagi kenapa? Dah lah tadi dia tanya je terus blah.
Begini...

~~~

Selepas dia tanya soalan cepumas tu, terus Afifa memberi sengihan paling cun sekali seumur hidup.

"Erk, eh ma, Aunty Ery dah mai tu, jom lah nanti marah pulak si mak su tu, maaf lah Ray, aku dah nak balik umah tok wan aku ni, lain kali ah chit chat, aku pergi dulu" tutur Afifa lalu tangannya laju menolak troli bagasi. Keluarganya sudah kehadapan tatkala si Rayyan menanyakan soalan paling mendebarkan seperti mahu mengambil tangan tok kadi.

"Erk, oke, hati hati, enjoy yiur holiday!" Teriak Rayyan sambil melambai kearah Afifaa yang berlalu pergi.

~~~

Dan begitu lah kisahnya.
Mesej dari Rayyan bertalu masuk kedalam telefonnya. Dan mesej dari abang U.K . Nama baru awak.

Afifa : erk, Ash dah lama menghilang sejak dari umur aku 7 tahun, dia pi luar negara sebab ada hal. So sampai sekarang dia menghilang. Sob sob.

Rayyan (BFF Busyhuk) : salam tazkirah. Aku sedih.

Afifa : ahaks! Jangan lah sedih sangat mamat. Kau tak sedih ke seniour kau hilang!

Ya, Si Rayyan ni tua setahun dari Afifa. Afifa dan Rayyan amat rapat bertiga. Lagi lagi mereka rapat dengan Firash.

Rayyan (BFF busyhuk) : herm..tak kot. Rindu lah weh! Dah lah aku nak pi mandi ni. Busuk dah ni!

Kisah Cinta Cik Ego✔Where stories live. Discover now