BAB 41

4.7K 164 16
                                    

Afifa dikejarkan ke hospital dengan segera, Firash yang panik itu hanya dibenarkan untuk menunggu diluar sahaja bagi memudahkan urusan.
Mulutnya sentiasa berdoa kepada Tuhan Yang Maha Esa.

Manakala didalam wad....

Afifa terkedip kedip melihat siling putih itu, cahaya yang terang itu teramat silau baginya.

"Eh, Puan Afifa, sudah bangun? Macam mana? Pening lagi ke?"soal Doktor Hanis berturut turut sambil memegang fail.

Afifa menutup cahaya itu menggunakna tapak tangannya, Doktor Hanis yang sedar itu terus mengalihkan sedikit katilnya.

"Ya, ya, okay, tak" jawab Afifa laju.

"Puan Afifa hanya mengalami stress dan juga....ingatan puan?"ujar Doktor Hanis sambil membelek fail ditangannya.

"Saya ingat sikit baru...saya hanya ingat...segelintirnya..membuatkan saya pening..dan jangan bagitahu suami saya yang saya ingat ingatan saya sikit ni eh?" Pinta Afifa lalu membuat muka comelnya, Doktor Hanis ragu.

Jangan kau ragu ragu sayang....

Bunyi telefon Doktor Hanis membuatkan dia mengangkat panggilan itu.

Afifa terlihat fail itu dan membelek failnya. Kelihatan gambar dua orang bayi yang kecil (x-tray).
(Alah yang orang scan perut mengandung tu)

Afifa merenung. Kelihatan bayi itu berpelukan sesama sendiri.

"Doktor..ni anak saya?"soal Afifa sambil menunding ke arah perutnya. Doktor Hanis yang sudah habis menjawab panggilan itu menoleh.

Dia mengangguk. Afifa menekup mulutnya.

Bayi kembar.

Sungguh dia gembira.

"doktor bagitahu kat suami saya keadaan saya dengan bayi ni je eh...jangan bagitahu pasal ingatan saya eh" pinta Afifa.
Begetar tulang rusuk sebelah kiri milik Firash dipanggil suami.

Doktor Hanis pelik, ada jugak macam ni eh. Afifa afifa....

Doktor Hanis keluar dan mencari Firash, hilang. Kosong. Kay mak tahu mak tak femes.

"Doktor cari siapa?"soal Firash dibelakang Doktor Hanis.

"anak aku jatuh!"latah Doktor Hanis lalu mengurut dada perlahan. Istighfar mula kedengaran perlahan.

"Ya Allah Firash, kau nak buat aku terkejut pun agak agak ah weh" terus kasar percakapan Doktor Hanis.

#JanganIkutDoktorHanis

#DiaKejam

Sebenarnya nak dikatakan yang Doktor Hanis ialah, dia ni merangkap kepada satu kepala, satu geng dan kawan perempuan paling rapat dengan Firash ni.
Kira dia ni kawan Firash.
(aku kawan Firash thooo)

"Hehe, sorry friend" pinta Firash lalu menggosokkan belakang lehernya menggunakan tangan kanan , manakala tangan kiri dalam poket.

"meh ikut aku"arah Doktor Hanis lalu bergerak ke bilik pejabat DOKTOR HANIS.

Dia ni kalau jumpa segeng/sekepala/bekas BFF terus je cakap langgar..kalau Firash dengan orang luar mula lah malu malu kucing.

Meow~~

kucing mengeow ingat aku panggil dia lettuww. Berambus lah kau kucing!

"Cegini ceritanya....Afifa dia mengalami stress....dan dia kena warded selama 3 hari 2 malam. Macam percutian lak. Lepas tu, dia tak cukup air so aku kena lah bagi apa yang patut, dan kau...tak payah pujuk rayu dekat aku nak bawak balik bini kau tu..faham?"terang Doktor Hanis lalu melemparkan satu pucuk surat warna koko kearah Firash. Ala ala bos dengan pekerja gitu. Tapi Doktor Hanis duduk punya lah ayu.

Kisah Cinta Cik Ego✔Where stories live. Discover now