BAB 24

5K 175 1
                                    

Setelah seminggu mereka di Kanada, mereka pulang ke Malaysia pula. Alah cuti dua minggu. Minggu start kelas tambahan 3 hari berturut turut dan 1 hari sebelun sekolah.

Harini Afifa menyarung dress modern berwarna hitam dan dibahagian pergelangan tangan sampai ke siku berwarna turqoise hijau dan yang lain berwarna hitam. Tudung pula berwarna turqoise hijau yang cerah sedikit daripada warna yang dibahagian pergelangan tangan sampai ke siku. Kasut pula, Afifa memakai kasut jenama converse.
Simple.

"Hah, ingat tak datang tadi" kuat sahaja Luqyana memberi sindiran kepada Afifa yang datang lambat 10 minit selepas Luqyana datang.
Afifa hanya memberi senyuman malas. Tiba tiba dia teringat hal tempoh hari, terus naik semangat senyumannya.

"Herm, Yana, cam ne Ammar tu?" Soal Afifa sambil kepalanya diatas meja. Mahu melelapkan mata sekejap.

"Hah, semalam aku tengok dia naik moto dengan sorang awek ni. Mungkin lah kut. tapi tua lagi kot dari dia. Lepas tu awek ni peluk dia dekat bahu macam couple tu. Kau tengok, berbulu mata tau!" ujar Luqyana. Kedengaran nafasnya tidak stabil. Luqyana mula bernafas dengan tercungap cungap.

"Hah? Yeke? Kau ada ambik pic?"soal Afifa sambil menadah tangannya sebijik budak kecil.
Luqyana angguk.
Lantas dia menunjukkan ganbar tu. erhm..oke. oh wait, macam kenal je.
Afifa mula men-zoom gambar itu.
Eh macam kenal.

"Ni kak Mia! Ye, Kak Mia kata dia ada adik, adik dia dekat Korea. Dia kata lagi adik dia nama macam Ammar. Aku rasa dia lah ni!" Ujar Afifa dengan gaya tangan lagi.
Luqyana hanya mampu memberi senyuman selepas Afifa menurunkan tangannya kebawah.

"Dah abis dah? Meh aku sambung, aku belum abis agi. Masa tu aku pi lah shopping dengan Puteri , jangan ingat kitaorang tak ajak kau . Kau ada dekat Kanada, oke sambung, lepas tu aku punya happy beli sana belah sana. Tup tup aku jumpa dia dengan seorang perempuan top ni weh! Aku tengok pergh, pompuan tu tak cukup kain! Bukan nak bukak aib orang tapi aku just nak bagitahu macam mana pernampilan dia tu. Pastu kan di pi lah masuk cafe ni, tup tup, dia makan aiskrim tak ajak aku weh! Eh kesitu pulak. Back to the topic. Lepas tu dia main suap menyuap pulak. Menyampah aku tengok! Keluar jo, dia pi beli sana! Belah sano! aku tengok macam pengantin baru!" Tutur Luqyana yang baru boleh bernafas setelah memberi penerangan panjang lebar. Setakat yang aku paham ialah, Ammar pi beli belah dengan pompuan tak cukup kain. Tu je. Yang lain blah.
Afifa memandang muka Luqyana semula. Kini mukanya melopong memandang belakang Afifa.

"kau tengok apa?"soal Afifa seraya memaling ke belakang. Korang pasti tak caya, Ammar belakang dia kot! Pergh baju jenama Apolo! Eh Polo. Polo jenamanya. Seluar jeans kalah perempuan. fit gilos!

Rambut aku tengok macam kena besi karat. Ala kalau air dengan angin kena dekat besi jadi lah karat. Sekian dari berita. ah, aku pakat tulis je apa yang aku tahu.

"Hensem tak?"soal Ammar sambik membuat muka poyo.
erk, aku rasa bangla dekat syarikat papa lagi sem.

Dia? Anda dibuang dari list orang hensem.
Muahahahaha.
Jahat bukan?
Ye betul!

Mengarut.

Afifa hanya memberi jelingan. Tanda hodoh!

"Hen..."Luqyana mahu menyebutkan perkataan hensem tapi dihalang oleh Afifa.

"Boleh kau blah? Sebelum kasut converse saiz 6 singgah kat muka kau baik kau blah!" Arah Afifa sambil menunding ke arah pintu kelasnya.

Ammar hanya pandang sepintas lalu memberi senyuman yang boleh memberi penyakit kencing manis kerana terlalu manis senyumannya!

"Perlu ke?" Balas Ammar perli. Mata Afifa menikam mata Ammar. Mulutnya terkumat kamit membaca sumpah serana dalam erti lain, mengutuk Ammar.

"jangan nak kau perasan sangat. Baik kau blah!" Tengking Afifa kuat sampai nampak badannya yang terhinjut hinjut menghirup udara.

Kisah Cinta Cik Ego✔Where stories live. Discover now