Harini Afifa keluar dari hospital. Akhirnya, bebas. Bayi kembar itu didukung oleh Afifa. Walaupun dah cukup sebulan, Afifa berkeras tidak mahu meletakkan anaknya dalam bayi troli.
Macam macam alasan diberi, anak nangis lah, nanti panas lah, nanti jatuh lah dan segala alasan yang tidak sesuai dibuat alasan."aku nak duduk kat belakang, biar senang nak letak anak aku dalam tempat duduk bayi ni" kata Afifa lantas duduk ditengah tengah disofa kereta belakang. Pelik benor...
Setelah itu, mereka mula pulang ke rumahnya.
Firash melihat Afifa yang sibuk bermain dengan anak anaknya."Awak, tak boleh ke awak panggil saya abang? Ye lah saya kan tua...tak lah tua mana...macan saya kan suami...awaa patut hormat saya...macam pasangan lain" kata Firash sambil melihat sekejap Afifa dibelakang menggunakan cermin kereta pandang belakang. Eh, betul tak ni...kay maaf. Tak tahu sangat..
"Herm, kalau panggil kau abang sebab terpaksa sama je macam tak ikhlas...aku panggil kau-aku sebab aku ikhlas tau! Jadi, kalau aku nak panggil kau apa apa pun..kau kena terima jugak!"balas Afifa seraya bermain dengan anak kembarnya.
"Herm kalau saya panggil awak sayang boleh?"soal Firash dengan cerianha itu.
"Boleh, tapi kau jangan melebih panggil aku bukan bukan...macam rusa ke, sebab kalau dalam bahasa inggeris terselah kau ni tak reti panggil bini... madu-lebah ke...darling ke...sebab...kalau kau panggil aku darling, aku terasa kau panggil aku keling. kecik hati aku tau" jawab Afifa jujur.
Ye lah, biasanya pasangan lain panggil dear-darling. Sumpah kalau Afifa dengar kat tv mahu retak tv tu. Dia pernah dengar pasangan lain panggil macam tu. Meluat. Lagi lagi perkataan yang lain. Dear tu sama dengan deer . Darling sama dengan keling. Hadoi..Afifa oii..lagi lagi dia tak suka madu-lebah..kalau translate kan jadi honey-bee (bie). Jadi, Afifa tidak suka dipanggil dengan sebegitu.
"lawak lah sayang ni...saya ada satu permintaan...panggil abang, awak boleh? Sebab kau-aku tu kasar sangat" pinta Firash sambil tergelak kecil melihat mulut Afifa itu beleter.
"Herm, kalau tiba masanya lah.." tutur Afifa sambil menyusukan anaknya itu.
"Hah! Aku nak anak aku panggil, umi-walid, comel!"sambung Afifa sambil menunjukkan sengihan nya.
"Baik lah sayang...suka hati awak lah"
Sampai dirumah Firash, Afifa tergamam. Bapak besar gila kot! Dalam tiga tingkat kot.
"Ni rumah kau?"soal Afifa sambil menilik rumah Firash yang berwarna putih hitam itu. Cantik lah.
"Ha ah"balas Firash sambil menutup bonet kereta. Beg yang dikeluarkan itu diletakkan dihadapan pintu rumahnya. Anak anaknya didukung kemas. Afifa mengambil sorang manakala lagi sorang Firash yang dukung.
Buka sahaja pintu rumah, terus Afifa terkejut. Weh! Rumah ni cantik sangat!"kau buat semua ni?"soal Afifa sambil meletakkan beg susu dihadapan pintu rumah.
Herm, mana taknya, depan tv ada tikar lembut sesuai untuk bayi yang berumur 6 bulan keatas.
Sofa pula diletakkan tepi. Almari pun begitu. Hiasan yang sempurna dan juga baik. Afifa membelek semua hiasan di ruang tamu. Almari yang mengandungi gambar gambar dilihat.
Banyaknya...
Semuanya..handpick...dari..Jepun.
Kagum dengan hasil kerja suami.Firash menggeleng perlahan, diletakkannya Aiella didalam tempat tidur bayi yang berada disebelah sofa L depan tangga.
Sesuai untuk bayi.
Ariel pula diambil dari Afifa yang leka membelek barangan dari ruang tamu sampai dapur. Luar dapur!"Kau buat semua ni? Bila masa?"soal Afifa sekali lagi.
Soalannya tadi hilang dibawa angin."Ha ah, abang buat semua ni. Masa sayang preggy dekat 9 bulan tu, abang dah started kemas biar wow gitu." Jelas Firash sambil tersenyum bangga. Sekurang kurangnya hasil kerjanya dipuji.
"Wow, ni semua handpick?"soal Afifa lagi. Tv yang bersih itu dicarinya kuman kuman yang terselit.
"Ha ah, sebelum ni vintage, lepas rtu rasa boring gak tengok benda sama, sebab tu buat macam ni. Apa tah nama dia" terang Firash lagi.
Afifa pula yang meng-oTelefon Firash menjerit minta diangkat.
Diangkat lalu menekap ditelinga.
perbualan itu makin serius, serius sangat sehingga muka ketat Firash ditayang."Kenapa weh?"soal Afifa sambil menuju ke Firash yang sedabg meraup muka berkali kali.
"Ummi, kritikal" balas Firash sambil memeluk isterinya tiba tiba.
Setitik demi setitik air mata jantannya mengalir perlahan.Ah, nak buat cam ne ni? Kena berlembut ni...
"Awak, jom pergi lawat ummi..ummi perlukan kita" pujuk Afifa. Ah, perkataan awak tu sengaja digunakan untuk memujuk tu pun terpaksa.
*****
"Sayang, abang takut" suara Firash yang gentar dan gugup itu menghimpit rasa sayu dihati Afifa.
Pelukan yang dimulakan dari Firash itu terpaksa dibalas."Bacakan Alfatihah, solat hajat" cadang Afifa sambil mengusap belakang Firash yang menggigil.
"sayang, abang pergi...pergi..solat dulu ya" pintanya lantas meninggalkan Afifa keseorangan dibangku. Bayinya dihantar ke ibu angkat anak kembarnya itu. Hatinya terpaksa terima atas desakan Firash. Makin lama makin lembut hatinya menerima kehadiran mereka sebagai ibubapa angkat si kembar.
Bukan malas nak buat solat hajat...cuma sekarang ABC.
Ala, perempuan punya monthly friend.
Herm, hanya mampu berdoa.*****
Bunyi mesin nadi bergerak pantas....tet..tet...tet..tet..makin laju mesin itu bergerak.
Doktor dan kakitangan yang lain panik. Bermacam cara digunakan. Puan Hajjah Faridah membuat pembedahan atas penyakitnya itu. Namun salah membuat pengiraan, dia terpaksa masuk kedalam wad yang memerlukan kadar rawatan segera.Tet----------
Semua terkejut, Doktor Hanis memeriksa nadi Puan Hajjah Faridah..
INNALILLAHHIWAINNALILLAHIROJIUN...
Moga roh dicucuri rahmat dan semoga selamat dunia akhirat...moga aman wahai ibu kawan ku..
Kay sampai sini je...sedih ni...tulis je pasal ibu Firash...terus sebak...nanti update lagi ya😘❤💕💕
Promote📖
Book: We Meet Again!!
By : Miz_NyraBook: Aku Suka Kau!
By: nrlqhrnAlang alang tunggu saya update, baca dulu cerita diorang. Kbai!
YOU ARE READING
Kisah Cinta Cik Ego✔
SonstigesDia datang mengantikan kekasih lama yang bertapak dihati. Dia pencuri hati yang mampu mencairkan hati seorang gadis yang ego. Bila hati kata rindu tapi mulut menafikan, ego saja lebih. COMPLETED : SEP 2016 Best achivement : #1 in random July/Jun2016...