BAB 42

4.8K 158 6
                                    


Afifa keseorangan. Huh, bosan. Telefonnya pun malas nak sentuh. Hanya ada satu benda yang tak bosan dibuatnya.

"Hai anak mama, macam mana duk dalam tu? Oke tak? Mama bosan ni" tegur Afifa sambil mengusap perutnya yang sudah kelihatan atau dipanggil 'bump'.

"Nampaknya sayang saya cakap sorang" kata seorang lelaki yang diamati suara itu. Dipusingnya kepala 45 darjah ke kanan.

Seorang lelaki berpakaian biasa, baju t-shirt jenama body glove dan seluar jeans biru gelap. Rambut pula sengaja dibuat serabai. Kononnya hensem lah.

"Eh, abang! Awal nya sampai..abang kata nak mari petang ni" kata Afifa dengan muka ceria, nampak giginya yang putih itu.

Senyumannya meraut hati Firash.

"Ala, takkan nak datang awal pun tak boleh" balas Firash dengan muka masamnya. Afifa bangun dengan wajah ceria dipipi. Dia berjalan ke arah Firash sambil memegang beg air yang disalurkan kepada Afifa.

"Alo, sayang saya ni dah merajuk, tak comel" Pipi Firash dipegang membuatkan mulut Firash muncung sedepa.

Dah macam ikan nampaknya.

Firash menjeling tajam ke arah Afifa yang ralit melihat mulut dan pipi Firash dikembungkan. Lepas tu tiru pulak gaya Firash.

"Sayang, sayang, sayang......sayang!!"panggil Firash kuat membuatkan Afifa terkejut. Tangannya diturunkan perlahan demi perlahan.
Muka masamnya dek kena marah Firash dipandang ke lantai.

"Sayang, look, abang tak nak marahkan sayang, cuma...cuma...jangan lah main pipi abang, i know that i'm cute..okey, abang perasan jap...jadi boleh tak sayang dengar dulu apa yang abang nak cakap...you know what, that...abang tak suka orang main pipi abang?" Terang Firash sambil memegang tangan Afifa. Afifa masih lagi diam tidak berkutik.
Mukanya masih menghadap lantai gamaknya lantai tu comel sangat ke dengan aku ni?

"Sebab awak tak suka lah saya suka main" omel Afifa perlahan. Namun Firash dapat menangkapnya.

"Okey, sayang, im really really sorry..kay? Forgive me? Please? Okey lepas ni sayang nak main pipi main lah...abang tak kesah" luah Firash sambil mengesat mutiara jernih yang keluar dari tubir mata Afifa satu persatu.

"Betul ni?"soal Afifa, takut takut dia mahu memandang muka Firash yang garang tu. Macam singa...roar...

Senyap sebab sekarang singa tidur.

"betul" Firash mengangkat dagu Afifa dan....

Chup!

Satu ciuman mendarat ke bibir mungil milik Afifa.

Lama mereka seperitu.....pintu wad dibuka, jururawat Dina terkejut lantas tutup pintu wad itu. Matanya sudah rosak!

Mereka terkejut lantas berhenti, Afifa menutup mukanya kerana malu, sekarang pipinya sudah merah jambu. Gayanya tutup muka like this - 🙈

"Maaf...terlanjur..." pinta Firash lalu berlalu ke kantin kerana perutnya berbunyi. Lagu rock Awie yang bermain diperutnya.

Awiee~~~~

Kay Awie tak leh datang dalam cerita ni, nanti dia femes💁

Afifa menutup mukanya yang malu itu.
Lepas tu Jururawat yang bernama Dina itu melakukan kerjanya.

*****

Ammar melihat seorang lelaki yang sedang mengangkat berat 20 kg itu. Sedang diperhatikan itu adalah sepupunya.

"Heh, Z! Kau buat apa kat sini?" Soal Ammar sambil meluru ke arah Z atau nama penuhnya Zareen Park. Dia perempuan tapi dia 'boyish'
Rambut macam lelaki sekali tengok melt weh. Sumpah macam lelaki. Muka putih dan dia ada kelopak mata sebab ibu dia belah Malaysia. Korean + Malay.
Pakaian lelaki tapi menutup aurat, pakai seluar bawah buku lali, baju sweatshirt bawah punggung.

Kisah Cinta Cik Ego✔Where stories live. Discover now