BAB 51

4.2K 142 5
                                    

Harini hari ulang tahun perkahwinan yang ketiga.
Aiella dan Ariel dibawa ke rumah Hakim dan Humaira, ibubapa angkat mereka.
Tak nak mereka kacau hari bahagia Afifa dan Firash.

Afifa melihat Firash yang sedang bersiap, baju kemeja Firash yang berwarna merah jambu itu membuatkan Afifa makin galak ketawa.
Firash melihat isterinya yang dari tadi pukul pukul bantal.
Apa yang lawaknya?

"Kenapa gelak?"soal Firash yang sedang sikat rambutnya.

"Baju awak lawak!" Balas Afifa. Hujung ayatnya ketawa kecil.

"Oh really?"

"Patut ke abang tukar baju?" Sambungnya sambil melihat baju yang dipakainya.
Afifa geleng.
ketawanya makin kuat.

"Nope, your so cute if you wearing that pinky shirt" kata Afifa.

Firash mengangguk.
Mereka memasuk kereta Firash dan membelah jalan.
Setelak sekian lama dijalan raya. Afifa mula bosan.

"Nak pergi mana ni??"soal Afifa sambil menguap ke sekian kali.

Firash hanya mendiamkan. Senyuman dihadiahkan kepada Afifa. Afifa mencebik.
Sampai sahaja di IOI City, Firash menoleh ke kirinya.
Lah ingatkan main telefon, rupanya tidur.
Idea nakal mula muncul.
Hehehe, telefon pintarnya di-onkan. Aplikasi kamera dibuka.

Snap!
Snap!
Snap!

Gambar Afifa ditangkap. Dimasukan kedalam instagram dengan caption

- My sweet hunny bunny tidur macam kucing🐱
Sleep well my sweeties❤❤

#sorry#cute#sweetiestidurtakingatdunia

Butang send ditekan. Hehehe, sorry sayang.
Afifa mula menggerakan tubuhnya.
Matanya mula buka dan melihat Firash yang duk sengih sengih.

"Dah sampai ke?"soal Afifa sambil mengeliat.
Firash angguk.

"Syok sangat ke tidur tu?" Firash mencuit hidung Afifa lalu keluar dari keretanya.
Afifa merengus lalu keluar dari kereta itu.
Bulat matanya melihat bangunan shopping mall yang sangat besar dihadapan matanya.
Mukanya mula tersenyum. Impiannya tercapai! Nak beli belah dengan orang tersayang.

"Suka impian tercapai?"soal Firash sambil memeluk pinggang Afifa. Afifa tersengih.

Masuk sahaja, sudah rambang mata. Kesana beli handbag, purse, blouse dan bermacam lagi.
Habis pening Firash dibuatnya.
sampai dihadapan butik, Afifa terpegun melihat dress yang terpampang dicermin butik.
Firash yang sedang berleter, terus senyap melihat Afifa yang sedang menghayati gaun yang cantik itu.
Tangan Afifa ditarik.

"Pilih yang sayang nak" kata Firash. Firash mengambil tempat dihadapan kaunter yang sudah disediakan.
Biar lah hati Afifa happy!

Habis semua baju yang berada dalam butik dicubanya.
Naik pening Firash dibuatnya.
Baju baju yang dipilihnya itu, bukan tshirt dipasar malam 10 hinggit tapi ni nak cecah 1k !

Setelah lama menunggu, Afifa membuat keputusan untuk membeli dress warna magenta. Harganya mencecah 400 Ringgit Malaysia.
Ni pun diskaun 30%.
Baju tu ringkas sahaja, tapi entah kenapa mahal.

Nasib lah ada kedai tudung sebelah, boleh lah Afifa shopping shawl dan tudung bawal, rasanya bawal didapati di pasar ikan sahaja harap maklum.
Bermacam macam tudung dicubanya. Habis kebas punggung Firash dibuatnya.
nasib lah ada tudung yang berkenan, kalau tak mahu kena roboh kedai tudung tu.

"Hah sekarang nak beli apa pulak? Kasut? Makeup? Rantai? Gelang? Telefon mainan?" Firash menjeling Afifa yang duk kira kira untuk beli apa pula selepas dijelajahnya butik tudung dan baju muslimah tadi.

Kisah Cinta Cik Ego✔Where stories live. Discover now