Afifa mencari buku latihan subjek B.I kerana lagi 30 minit untuk menjawab kertas peperiksaan B.I sedang dia mencari, satu helai kertas warna merah jambu terjatuh dari begnya. Afifa mengambil lalu membacanya.
Assalamualaikum Afifa Ameera, saya tulis ni sebab saya suka awak, tolong terima cinta saya. Terima ya?
Sekian,
Your secret admire❤Afifa membaca dengan penuh teliti dan pelik, tapi kebiasaannya ramai yang hantar surat puji dia, komen dia, haters pun ada jygak bagi surat. Dia paling benci bila orang melebihnya, kata cantik lah apa lah, kalau boleh dia tak nak pun dipuji nanti kata riak lah apa. Oke stop.
Afifa merenyukkan kertas itu lalu membuangnya ke sampah terdekat. Kesian dah arwah dah kertas tu. Padan muka, gatal sangat suruh orang terimaah cinta lah apa lah. Meluat aku tahu. Author lagi meluat, ceh hantar surat bagai. Face to face lah brother!
Disebalik pokok, seorang pelajar tingkatan lima menyorok dibelakang pokok itu sambil mukanya muram.
"Sampai hati kau Fifa, tak apa, tak ada cari lain. Aku face to face dengan kau. Ceh, author pun sama je kata aku lembik, siap kau dua dua" ujarnya perlahan lalu berlalu pergi ke kantin berdekatan.
Sampai hati kau ya, nanti aku buang kaj dalam lubuk hati serigala-author
Oke jangan kecam aku maaf lah, aku gurau tadi - secret admire lah sangat.
Afifa hanya mbuang kertas itu tanpa belas kasihan.
Dia hanya tersenyum sinis. Dan mula tiba ketawa jahat *muahahahaahahaha* oke ni bukan yang dirancang.
Abaikan."Herm, ramai lagi yang bagi aku surat sama, tak kisah lah apa pun asalkan aku benci orang yang hantar surat semata mata nak tumpang femes" gumamnya perlahan.
Kakinya melangkah ke tempat lepaknya dibawah pokok rendang dimana semua ahli The 8 Roses berkumpul.Dan mula lah sesi pembacaan dan ulang kaji disitu. Alhamdullillah, insaf dah anak mak sekarang.
*****
Kedengaran suara sumbang sedang menyanyi lagu kecil ditaman bunga milik Puan Hajjah Faridah.
Dan orang itu ialah Firash"Bintang dilangit jangan lah bersembunyi, ku diam membisu, bilaaku suka kamu, terlalu rinduuuu~~ terlalu rinduuuu~"
Firash menyanyi lagu dengan riang seraya menyiram pokok bunga. Herm, dah buang tabiat ke mamat ni? Selama ni dia selalu lari dari menyiram pokok pokok kesayangan ibunya. Kebiasaanya ibunya yang menyiram tah angin ribut mana yang datang. --'
"Happy kau harini Ash"tegur Rizz sambil duduk dibangku kayu menghadap belakang Firash.
"Opocot mak aku rindu!" Latah Firash lalu menghalakan paip air ke muka Rizz.
"Wah Ash! Basah lah aku!"marah Rizz sambil menahan air yang yang disembur oleh Firash. Gaya macam superman menahan kereta dari jatuh gaung lah pulak.
Firash melihat aksi Rizz itu terus ketawa terbahak bahak.
berguling guling atas tanah!"gahahahha lawak kau Rizz!" Derai ketawa Firash dari tadi hampir kuat semakin kuat.volume mencapai tahap bahaya!
YOU ARE READING
Kisah Cinta Cik Ego✔
De TodoDia datang mengantikan kekasih lama yang bertapak dihati. Dia pencuri hati yang mampu mencairkan hati seorang gadis yang ego. Bila hati kata rindu tapi mulut menafikan, ego saja lebih. COMPLETED : SEP 2016 Best achivement : #1 in random July/Jun2016...