BAB 43

4.4K 146 1
                                    


Harini Afifa keluar dari wad hospital. yeay!
Sampai dirumah Afifa terus melabuhkan punggung diatas sofa. Nikmatnya.
Perutnya itu diusap perlahan sambil mencapai remote tv.
Dibukanya channel 617. Beb, cerita kartun.

"Bak sini remote tv"arah Firash sambil menghulurkan tangannya.

"Nope!"bantah Afifa sambil senyum sengsorang. Weh Jack Frost weh..hensemnya...wuu...cair wuu.

"Buar apa tengok mamat kartun ni! Tak hensem lah!" Marah Firash sambil mengunyah snek ditangannya.
Ni malam keyh...

"Ala biarlah..lagipun ni buah hati sayang tau...dah lah hensem, comel, putih lah tu. Wuu, sayang cair lah!" Ujar Afifa sambi membuat muka gatal.

Firash disebelah sudah mengesat air mata yang acah acah jatuh.

Dia kata Jack Frost hensem? Aku? Tak hensem..tak pe...kita bukannya femes pun😭😭

Sedang Afifa seronok melayan Jack Frostnya, Firash naik ke atas dan tidur. Dia menyaluti badannya dengan selimut. Kalau tengok ni dah serupa balut mayat ni.

"Aik, mana Firash? Atas kot..ah lantak lah...wuu Jack Frost!" Gayanya seperti tiada laki.

*****

Harini mereka berdua a.k.a Ammar dan Zareen tiba di Malaysia. Zareen dah insaf, pakai seluar jeans ketat tapi pakai blouse lengan pendek pulak tu pakai sweater. kay tak ubah seperti tomboy. Rambutnya ditutupi dengan topi snackback.

"Woi! Kau kata adik kau mari ambik! Mananya?"soal Zareen kasar lalu menepuk belakang Ammar yang sedang tolak troli bagasi itu kuat.

"Woi kau ni tak reti nak tepuk badan orang slow ke?"soal Ammar panas. Harap perempuan je, nasib bukan jantan sepertinya kalau tak...dah lama dia luku minah ni.

"Abang! Kak Z!" Panggil Amira a.k.a adik angkat Ammar. Ammar kan ada dua orang adik beradik, ni adik angkat.
Sepupu kay. Sepupu dari Korea import .

"Hey, Mira, lama ke tunggu?"soal Zareen sambil mengusap kepala adik angkat mereka. Sepupu.

"Dah, cuma tunggu korang berdrama je"balas Amira sambil meng-flip hair 💁. Budak ni islam tapi dalam ic. Dia solat eh.
Cuma tak pakai tudung. Tak datang lagi hidayah untuk pakai tudung.

"ek eleh, Mira drama tu tak free eh, berbayar. Bak sini duit RM10." pinta Ammar lalu menghulur tangannya.

"Orang ambik diorang mujur" kata Amira lalu meluku Ammar kuat. Padan muka.

Ammar menjeling Amira. Manakala Zareen menjeling Ammar. Amira hanya tersenyum lantas meninggalkan mereka berdua.

"Wei, Mira tunggu aku weh!"jerit Zareen kasar. Ammar yang tersedar itu terus menolak troli sampai ke kereta Amira.
Kereta Myvi je.

"Mira, umur kau berapa?"soal Ammar sambil membuka bonet kereta Amira.

"19 tahun" jawab Amira sambil tersenyum.

Mereka berdua mengangguk.

*****

Afifa dan Firash lepak dibawah pokok ditaman rumah mereka. Duduk diatas buaian jaring.

"abang buat apa dengan gitar ni?"soal Afifa sambil mengetuk gitar kayu itu perlahan.

"Abang nak baiki.. tali dia dah putus. jangan ingat abang nak nyanyi sudah!"balas Firash sambil membaiki gitarnya.

"Lah...ingatkan apa tadi"Balas Afifa sambil menghayunkan buaian perlahan.
Dia teringat sesuatu lantas melihat muka Firash yang gembira semacam.

"Abang....siapa Ash? Selalu je dia mari dekat mimpi Fifa. Entah lah mimpi atau ingatan..Fifa tak paham" soal Afifa sambil melihat muka Firash mintak simpati.

"Ash tu kawan sayang dulu. Dia dulu tu tak suka sayang tapi lama kelamaan dia suka sayang. Dia ingat dia nak kawen dengan sayang bila besar nanti. Dulu dia gemuk tapi sekarang dia hensem macak abang. Dulu dia kata Fifa gedik, mengada-ngada, bajet comel. sebab tu dia tak suka sayang. Tapi bila dia sudah jauh dari sayang...dia rindu dan cinta tu mula bertandang" terang Firash sambil membaiki semula gitarnya.

"Oh...abang kenal Ash? Ash tu frust dah lah kan sebab dia tahu yang sayang dah kawen dengan abang kan?"soal Afifa berturut turut.

Haih...nasib dia terang satu persatu
Nasib tak pengsan mak budak ni.

"Ash tu abang lah. Tak delah abang nak frust. " balas Firash membuatkan Afifa mencubit lengan Firash.

"ewww....perasan lah dia..kemain puji diri sendiri rupanya dia!" Marah Afifa lalu memasamkan mukanya.

"Eh sayang jangan lah merajuk. Abang cakap betul lah..dengan muka hensem ni lah sayang jatuh cinta dengan abang...ala!"

Firash sudah buntu untuk memujuk Afifa. Harini Afifa puasa walaupun sudah ponteng tiga hari.

"Tak mau! abang pujuk lah sayang...tak kira!" Afifa masih masam mukanya.

Hah! Idea datang! Ting! Mentol dikepala Firash menyala.
Lantas dia mencempung badan Afifa yang berkilo kilo itu.

Ya Allah beratnya!😭...menyesal aku angkat mak budak.
Dah lah 45 kilo tambah 6 kilo setengah.
Patah lah pinggang aku!😭😭

"Wahhh! Abang turunkan Fifa! Fifa gayat!" Arah Afifa sambil memukul dada bidang nilik Firash. Weh, dah lah berat tambah pulak kena pukul.

Sakit wooo...pinggang dan dada...sabar ya!

Dan tetiba...

Buk!

Afifa jatuh macam nangka busuk.
Afifa mengusap punggungnya.

"nak buat sweet tak jadi...hampeh lah abang ni!" Marah Afifa lantas naik ke bilik.

Alamak Afifa merajuk dah....

Firash naik ke atas untuk memujuk Afifa.
Tanpa mereka sedari seorang sudah menangkap gambar mereka yang bersweet tadi.

"Hello bos, kami dah siap dah plan nombor satu"

"Bagus, sekarang plan nombor dua...korang pastikan plan memujuk dua sejoli tu tak jadi...biar Afifa tu makin marah dekat Afifa"

Suara seorang perempuan dalam lingkungan umur 25 tahun dicorong telefon.

"Baik bos!"

Panggilan ditamatkan..habis lah korang!

Sorry hambar....takde idea lah korang...kay kay....nak promote...

Book: Random
Author: DOUBLE_NA

Book: Dia...Mr Charming

Book: Mr Tengku I Love You
Author: Aisyah_GD

Book: Hanya Kerana 'Prank'
Author: CikCoffeeLover

Korang baca tau...best cerita diorang...diorang ni baru lagi dalam penulisan...jom serbu....alang alang tu tekan bintang sekali. Tak susah pun...nanti saya update lagi ya...💕


Kisah Cinta Cik Ego✔Where stories live. Discover now