Afifa hanya merenung keluar jendela.
weh, bosan lah.
Bunyi pintu bilik membuatkan Afifa meremang bulu roma."Mrs.wife buat apa? Mr.husband lapar lah. Tak nak masak kan untuk your love ke?" Soal Firash gedik.
Afifa melepaskan keluhan berat. Diambilnya satu bantal yang paling dekat danBuk!
Bunyi bantal seberat 100 gram mendarat diatas kepala Firash dan Firash mengadu kesakitan.
Ceh, 100 gram. Ada ka?
"Kenapa awak pukul saya? Apa salah saya? Saya ni tak baik ke?"soal Firash sambil menutup mukanya yang acah acah mata nak keluar ayaq mata.
"Awak tu, yang awak buatkan saaa terkejut nape?" Balas Afifa geram.
Dia dah lah bosan, kena tinggal sengsorang dalam bilik, pulak tu malam ada bulan jadi Firash ada Afifa.Eceh, pickupline pulak.
"kenapa? Awak takut saya jadi hantu eh...hehehe" Firash membuat suara hantu. Kononnya Afifa takut.
Muka Afifa -_-
"takut lah sangat, jom bukak hadiah! Dary bagi hadiah bapak punya" Afifa mengajak Firash lalu merangkul lengan Firash dan terus keluar. Sebelum tu tudung sarung warna hitam dipakai.
Aik, aku lapar lah bukan nak bukak hadiah, papelah sayang ku.
Setibanya di ruang tamu dimana banyak hadiah hadiah kawin dari sanak saudara, sahabat handai, sepupu sebapak semak. Se Emak bukan semak warna hijau tu kay -..-
"Wah..banyak nye...wuu...ni sayang nihh" kata Afifa lalu membuka satu persatu. Hadiah yang menarik perhatian mereka berdua terus mereka menerpa.
Tangan Afifa yang sempat capai hadiah tu malangnya Firash dahulu ambik."Ni saya punya" serentak mereka berdua berkata. Sekejap Firash, sekejap Afifa dan tarik menarik berlaku sehingga keluar peluh masing masing.
" apa ni main tarik tarik tak ajak" Farina terus mari lalu menampar tangan sengsorang.
"Macam budak kecik" perli Farina lalu merampas hadiah itu. Ye lah, hadiah ni dah lah besar lebih kurang besar anak kuda. ceh, anak kuda besar mana eh?
Lepas tu corak corak..kemas, kalau hadiah yang tak cantik dan tak kemas tu Farina lah bagi. Dia selalu gagal kalau balut hadiah. Sedih😭
Mereka membuka hadiah bersama sama. Dan mereka berdamai....
selepas membuka balutan hadiah lalu dirampas oleh mereka iaitu pasangan yang baru kawin Afifa dan Firash.
Farina membuat muka sedih."Apa? Sedih lah sangat...kalau nak kawin lah..wek" sindir Firash lalu menjelir Farina.
Teruknya perangai.
Dan bila membuka kotak itu....
Dua buah telefon jenama Apple sedang elok bersantai.
IPHONE 6S - 2
Wow! Semua terkejut.
#FirashMelopong
#LalatMasukMulutFarina
#AfifaTerkejutSampaiKeluarBijikMata
#IPONGGSIK
#IPONGSUKAYOU
"Oh em jii...iponggg!!"jerit mereka bertiga serentak.
Firash mengambil satu surat dalam kotak tersebut.
Nah, ambik ipong nih,
Sian sangat Fifa bola ni..
tsk..tskIkhlas,
Mama&Papa❤
YOU ARE READING
Kisah Cinta Cik Ego✔
RandomDia datang mengantikan kekasih lama yang bertapak dihati. Dia pencuri hati yang mampu mencairkan hati seorang gadis yang ego. Bila hati kata rindu tapi mulut menafikan, ego saja lebih. COMPLETED : SEP 2016 Best achivement : #1 in random July/Jun2016...