Afifa p.o.v
Aku memandang susuk tubuh aku yang memakai baju pengantin. Betul ke keputusan aku ni?
Aku memeriksa telefon aku, tetiba sahaja tangan aku gatal nak menekan nota, aku membaca satu persatu nota itu.
Kalau suami aku meninggal, aku tak nak kahwin lain, aku nak bernazar..aku nak setia
Aku baca dengan berkali kali. Aku tekad mahu batalkan perkahwinan ini.
Aku menelefon Aiella.
"Masuk bilik mama kejap!"
Beberapa minit kemudian, anak gadis ku masuk ke dalam bilik ku.
"Tolong mama larikan diri!!" Kata aku.
"Apa? Kenapa mama? Bukan mama dah setuju eh nak kahwin dengan uncle Raqif?" Soal Aiella dengan telefon ditangannya.
Aiella memang sebiji mukanya dengan arwah suaminya. Sama seperti Ariel.Dia sangat berkeyakinan tinggi, bersabar dan feminin. Aku bangga dengannya, selalu sahaja mengalah dengan adik adiknya.
"Mama, mama dah bernazar..kalau walid kamu meninggal, mama takkan kahwin lain! Mama nak setia!!" Kata aku dengan yakin.
Aiella mencekak pinggangnya.
"Okey kalau macam tu..Ell nak buat macam mana?"soal Aiella lalu melabuhkan punggungnya di atas katil ibunya.
"Meh sini" lalu mereka pun berbincang.
"Mama, diorang dah sampai, Sya takutlah mama" kata anak aku yang bongsu.
"Okey jom ikut mama, kita turun bawah ya" kata aku.
Baru sahaja aku duduk diatas pelamin, aku melihat pintu utama rumah dibuka. Lantas aku melarikan diri. Anak aku hanya tersenyum. Rancangan ku pasti berjaya punya!
Tanpa memandang kiri kanan, aku terus melintas. Tiba tiba sahaja tubuh ke dilanggar.
*****
"Mama! Mama!!" Suara yang familiar itu menyapa telinga ku. Aku membuka mata perlahan.
Bau ubat ubat menyapa hidungku.
Aku mencari manusia yang memanggil nama aku. Anak aku Ariel yang memanggil.Aku baru tersedar yang aku bermimpi!
"Niel!! mana walid?" Soal aku sambil menggoncang tubuh anak lelaki aku.
"Wa..walid ada..dalam tandas" kata anak aku.
"Sayang dah bangun?"soalnya. Aku macam bermimpi. Betulkah suami aku ini?
"Sayang..ni abang lah..tak percaya? Sayang pengsan lah haritu, dah dekat tiga hari..haritu doktor cek ingat abang dah mati,rupanya mesin tu rosak." Ujar Firash sambil mengusap tudung ku yang menutup rambut ku ini.
"Jadi, selama ni..sayang mimpi?" Soal aku perlahan.
Firash angguk. Satu cubitan di tangan aku membuatkan aku berpaling ke arah cubitan itu.
"Niel? Kenapa cubit mama?"soal aku.
"Nak pastikan mama tak mimpi" katanya.
Alhamdullilah mujur lah ini semua ni mimpi. Haih pelik benor mimpi ku semua ni.
Jadi tamat sudah cerita Kisah Cinta Cik Ego! Eh Puan Ego lah ya!!
Wuh, tamat sudah!! Firash tak meninggal eh, Afifa yang bermimpi tu..dah ambik malas nak taip panjang..dah tak ada special chaper selepas ni! See you next book :)
YOU ARE READING
Kisah Cinta Cik Ego✔
De TodoDia datang mengantikan kekasih lama yang bertapak dihati. Dia pencuri hati yang mampu mencairkan hati seorang gadis yang ego. Bila hati kata rindu tapi mulut menafikan, ego saja lebih. COMPLETED : SEP 2016 Best achivement : #1 in random July/Jun2016...