"Walid, nak ais krim?"soal Danish sambil mengedipkan mata bulatnya itu.
Firash hanya melihat anak bongsunya itu dengan muka ketat selepas itu matanya memandang ke arah pakcik yang jual aiskrim yang tidak jauh dari tempat mereka berkelah.
"But you promise me,you donnot want to eat ice cream,yesterday..remember?" Terang Firash sambil mencuit hidung anak kesayangannya itu.
"Ta--ta--tapi...." Danish sudah mengigit bibir, matanya sudah merah, oh no...dah nak meletup.
"Huwahhh~~~" Danish dahulunya sudah menangis sebelum Firash memujuk anaknya.
"Abang, kenapa ni?"soal Afifa sambil melepaskan genggaman anaknya.
"Mama! Walid, ta..tak nak..beli..ais..krim tuk Nish" kata Danish, sekali sekala dia mengesat air mata murahannya itu. Tubuh ibunya itu dipeluk.
"Abang, abang janji nak bagi apa saja tuk Nish?"
"Yelah, okey,walid beli ais krim untuk Nish ya? Jom teman walid beli ais krim..nanti Nish boleh pilih aiskrim Nish sendiri...jom?" Ajak Firash sambil berlutut dihadapan Danish yang masih memeluk tubuh isterinya.
"Mintak maaf dulu!" Arah Danish sambil mengesat air matanya dengan bajunya.
"Okey, walid mintak maaf okey?"
Danish angguk lalu mengikuti walidnya ke pakcik jual ais krim dekat tepi jalan tu.
"Mama,jom pergi dekat abang dan kakak!" Ajak Aisya sambil menarik lengan Afifa. Habis pasir pantai masuk ke dalam kasut flat milik Afifa.
"Akak!!" Panggil Aisya sambil mendapati kakaknya yang tidak jauh dari mereka.
Lantas Aiella memeluk adiknya itu."so how your result?"soal Aiella sambil melabuhkan punggung disebelah mamanya itu.
"I got 5A!" Jerit Aisya teruja,Alhamdulillah, result UPSR Aisya dapat cemerlang, straight A pulak tu, rezeki.
"Wow,adik akak pandai lah,lepas ni masuk mana?" Soal Aiella lagi.
"MRSM!" Katanya gembira.
"Mana Niel, Kak?" Soal Afifa sambil mengambil gambar buat kenangan.
"Dia---"
"Mama! I miss you so much!" Jerit Ariel sambil memeluk Afifa.
"I miss you too" ucap Afifa sambil membalas pelukan anaknya itu.
"Hah,sayang, awak buat saya cemburu tau!" Firash yang tiba tiba datang itu mengejutkan mereka berempat. Lantas ketawa kecil mula kedengaran.
"Semua! Say kimchi!!" Jerit Aiella kuat sambil memegang kameranya.
Senyuman dibibir masing masing mula terukir. Maka terjadilah kenangan terindah mereka.
---
"Ahahahah, ni ke Riel masa kecil? Ala comelnya...buing buing, Ell, mesti Riel nakal kan? Tengok ni, hancur mainan ni"soal seorang gadis sambil menunding ke arah gambar yang sudah ada didalam album kenangan itu.
" ha ah, nakal,suka gigit Ell, suka cubit Ell..almaklum lah,Ell kan gemuk dan isi isi semua kat Ell,dia sekeping ja..dengki budak kecik tu" ujar Aiella sambil menjeling adik kembarnya itu yang masih malu malu diruang tamu rumah si kembar.
"Oh ni gambar apa?"soal gadis itu dengan reaksi muka terkejut. Tanjat gegirl👯.
"Ni gambar habis SPM...ni bekas kekasih abang Niel, ni ex crush kak Ell" terang Aisya sambil tersenyum sumbing melihat gambar itu.
"Ni pulak?" Jari runcing gadis itu melencong ke muka surat sebelah, gambar keluarga, ada Ell,ada Niel, Aisya, Danish,Firash dan Afifa. Sebuah keluarga yang complete,ada adik,abang,kakak.
"Oh, ala comelnya Nish" puji gadis itu tidak henti henti.
"Hah Nawal, dah habis sembang dengan Ell?"soal Puan Mawar dengan senyuman terukir dibibir.
"Belum, kalau boleh sampai esok tak habis lagi, cuba Ummi tengok Riel, comelkan?"ajak Nawal, anak Puan Mawar atau lebih tepat,bakal isteri Ariel.
Harini, Encik Raifal, Puan Mawar dan sekeluarga, masuk minang Ariel. Haha,mula mula suruh Ariel masuk minang dulu, tapi nak ikut macam Siti Khadijah isteri Nabi Muhammad.
"Allahu,comelnya" kali ini Puan Mawar pula.
"Dah dah lah tu puji Ariel,tuan punya badan ni dah kembang ni" Firash yang baru sampai dihadapan kolam ikan itu,menegur mereka berempat.
"Eh,mana ada walid, Niel tak kembang pun" tipu Ariel sambil menutup mukanya.
Semua ketawa melihat reaksi Ariel yang seperti perempuan itu.
"Aku kena puji masa tunang tak kembang pun" balas Aiella sambil mencubit perut sasa Ariel. Ya Allah,ada ketul ketul. Macam bhncit ja?
Ka sixpack?
"Apa ni Ell!" Marah Ariel sambil mengejar Aiella yang sudah jauh meninggalkan Ariel.
Semua disitu sudah lama mengetawakan mereka berdua.
--
"Aku terima nikahnya Nawal Nadhrah bt Raizal dengan mas kahwin sebanyak 500 ringgit tunai" lafaz Ariel dengan sekali nafas.
Akhirnya tangan tok kadi sudah mengangkat dan menurun ke bawah.
"Sah?"
"Sah!"
"Sah!"
Akhirnya Nawal sudah menjadi isteri kepada Ariel. Alhamdulillah,Allah permudahkan urusan mereka. Aiella sudah diijab kabulkan pada pukul 9 pagi, sekarang pukul 10 pagi.
Nanti petang,mereka berdua bersanding pula.
Tak sabar pula Afifa dan Firash nak menimang cucu. Hiks hiks.Petang itu, dihadapan jinjang pelamin si kembar,ahli keluarga semua berkumpul,keluarga Nawal, keluarga Fattah. Oh, nama suami Aiella, Fattah Al-Umar. Hensem pun hensem. Dan keluarga si kembar,cukup.
"Okey semua, say kimchi!!!" Jerit photography itu.
Kamera Nikon warna hitam itu dipandang semua.
Dan..Klik!
Maka terjadilah kenangan yang manis tercipta.
Tamat
The end! So then this is real chpater epilog...tah apa aku merepek...ni hah, kalau saya tambah satu chap ni pasal Question n answer, you alls nak tak?
Nak kenal kenal jugak korg.Kay ah,harap terhibur...idea dah nak lari ni..bai miss you alls❤✌
YOU ARE READING
Kisah Cinta Cik Ego✔
عشوائيDia datang mengantikan kekasih lama yang bertapak dihati. Dia pencuri hati yang mampu mencairkan hati seorang gadis yang ego. Bila hati kata rindu tapi mulut menafikan, ego saja lebih. COMPLETED : SEP 2016 Best achivement : #1 in random July/Jun2016...