BAB 28

4.2K 179 3
                                    

Hari ini hari perkahwinan abang kedua Afifa, Afiq. Dan dia ditugaskan sebagai jurugambar keluarga dan bukan jurugambar professional.

"hah, tunggu apa lagi, ambil lah gambar abang kau yang tengah hensem ni" arah Afiq yang sedang ligat membaiki rambutnya didalam kereta.

Poyonya!

Kini mereka menuju ke rumah pihak perempuan di Shah Alam. Nasiblah Damansara dan juga Shah Alam tidak lah jauh mana.

"Tak nak lah, abang kan dah hensem, tak payahlah ambil" perli Afifa sambil mengambil gambar sendiri menggunakan kamera keluarganya.

"Abang ni, dah ready ke?" Soal Afifa pula. Kini dia melihat muka Afiq yang cemberut.

Afiq memikirkannya sekejap.

"Erk, ofcourse lah, ni abang oke, abang sado, setakat lafaz nikah, no hal lah" bangga sekejap Afiq dengan menabik dirinya.

"herm" gumam Afifa perlahan.

*****

Setelah majlis tamat, Afiq tinggal dirumah pihak perempuan, dah adat.
Terpaksa lah.
Bunyi deringan lagu dari telefon Afifa membuatkan dia memandang telefonnya.
Tertera nama abang terapatnya.

Abang Alif (ninja)

Butang hijau discreen telefonnya ditekan.
bukannya menelefon, tapi video call!

"Hah nak apa?"soal Afifa garang, pukul 5 petang baru balik. Nasiblah abang sedang melayan tetamu. Dan Afifa mula berehat.

"Abang nak jumpa angah, adik pi sat panggil"arah Alif lalu menayang sengihan tercomel lah shangat.

"Asal tak vc je dekat telefon abang angah? tetiba je vc kat adik. Tak pasal pasal kredit abang jatuh sebab dapat adik yang suka menghadap abang cakap macam mak nenek" terang Afifa. Kalau abang sorang ni cakap macam syarahan pun ada, lepas tu pulak dengan gaya tangan lagi dengan reaksi muka yang sememangnya pergh.

"Herm.. dah pi panggil sat" arah Alif lalu memandang muka Afifa dengan muka tak boleh blah.

"Woi bang! Lu punya adik call sama gua! Ini punya orang banyak buat sakit hati, padahal dia boleh aja telefon lu, banyak masalah betulah ini punya abang" bebel Afifa, habis semua ayat dia guna. Kl gangster, bangla, indon, cina pelat sesat.

Semua ada, siapa mahu beli?

Satu
Dua
Tiga.
Jualan habis, maaf sila datang lagi.

"Apa yang kau bebel dik? Abang tak paham, hah yang acik call angah ni dah kenapa? Kaki nak? Atau tangan nak? Ke nak buku lima ni ? Buku lali dah habis dijual" sempat lagi berurusan niaga didalam vc.

"Congrats, angah, Acik harap, angah dapat jadi suami mithali, selalu bahagiakan isteri angah, dan harap abang jadi suami yang cool. Angah kan cool." Ucap Alif seraya membuat flying kiss. Afiq pula membuat acah acah muka sedih, terharu lah sangat dan mengucap terima kasih. Sempat lagi dia menangkap kiss yang terbang itu lepas itu dimakan, Afiq memegang hatinya dan membuat muka gembira.

Ee, sempat lagi buat drama, kalau kak Liana nampak ni, dah sah sah kena piat telinga.

"Eh, Kak Lia, tengok ni, abang angah buat drama dengan Abang acik" adu Afifa sedikit kuat menyebabkan Afiq membuat muka cemberutnya. lalu dipusingnya badan.

Kisah Cinta Cik Ego✔Where stories live. Discover now