Aku memandang gambar yang berada ditangan ku. Gambar aku dan Ash. Sudah tiba waktu untuk aku lupakannya. Ini hanya cinta monyet. Biarlah, ini semua kenangan silam. Ianya sakit dihati.
banyak kali aku masuk hospital kerana dia.
Sakit pun dia juga.
Tanpa memandang kiri kanan, aku terus melintas. Bunyi kenderaan membuatkan aku menoleh. Aku kaku.
Kaki aku tidak bergerak.Dan....bush!
Afifa membuka mata perlahan lahan. Silau dimata dia tahan.
Susuk tubuh disebelah dipandang. Ini...ini Firash?
Buat apa dia kat sini?Dia bangun dan menggeliat. Dia terkejut melihat Afifa yang sudah sedar itu.
"Sayang dah bangun?"soal Firash sambil menayangkan senyumannya.
Sama dengan Ash. Dah Fifa, kau patut lupa Ash.
Berikan hati kau pada bakal suami kau nanti."Siapa sayang kau?"soal Afifa dingin.
"Awak lah sayang saya...takkan lupa? awak baru je lahirkan anak kita..kembar lelaki perempuan..masa awak lahirkan tu awak pengsan...takkan tak ingat? Im your husband...you are my wife" terang Firash. Afifa mula pegang kepalanya. Sakit dibahagian luka mencucuk cucuk.
"Aku tak ada suami...aku ada tunag sahaja...anak pun mana ada...aku hanya ada tunang...tunang tu kau! Kau jangan nak perasan sangat" balas Afifa dingin.
Sakit dibahagian kepala makin kuat.
Firash terkejut. Dia bangun dan memanggil Doktor Hanis. Doktor Hanis masuk dengan jururawat yang bertugas.Lama itu, Doktor Hanis menyuruh Firash masuk kedalam bilik pejabatnya.
"Macam mana weh?"soal Firash sambil mengusap janggut nipisnya. Dah berjanggut! Yelah...tunggu Afifa sampai berjanggut 😂
"Dia...hanya ingat masa dia kena langgar sahaja...maknanya...dia tidak ingat yang dia tu dah kahwin" terang Doktor Hanis.
Firash ber o panjang."Habis tu nak buat apa?"soal Firash lagi.
"Kau, kena layan dia...layan dia tu macam isteri..ingatannya tu datang sendiri..tapi kau kena bawak dia yang boleh dia ingat, macam kau bawak dia pergi tempat kau kahwin dulu" balas Doktor Hanis sambil mengemas barangnya yang ada diatas meja.
"Ohh...okey okey...terima kasih tau...kau kawan aku! aku tak tahu nak kata apa" ucap Firash lalu ke wad isterinya. Dibukanya dan melihat isterinya yang sudah siap mengemas katil dan lain lain.
"Eh, awak nak pergi mana? Awak tak boleh keluar lagi" ujar Firash sambil memegang bahu isterinya.
Afifa menepis tangan Firash yang berada dibahu. Kenyataan perihal dirinya dengan statusnya tidak boleh diterima. Isteri orang. Baru je sedar terus je kata dah kahwin. Apa ni?"Aku nak pergi ambil slip keputusan SPM aku...ni dah petang" balas Afifa sambil mengemaskan tudung bawal yang dia jumpa didalam beg pakaian yang ada disebelah sofa hadapan katil wadnya.
"Awak....sekarang umur awak dah 22 tahun! Isteri orang dan ibu orang...anak kita kembar! Nama dia Wan Daniella Aiella dan Wan Daniel Ariel. Dia orang baru 1 bulan" terang Firash membuatkan tangan Afifa terus terhenti. Keterangan tentang dirinya sebenar...sudah dua kali dia mendengar. Satu semasa telefonnya berdering, mamanya yang menelefon semasa Firash berjumpa dengan Doktornya.
Dan dua...sekarang.
"Okey kalau macam tu aku nak kerumah mama, aku nak penjelasan sebenar!" Terus terang Afifa berkata. Ye dia mahu penjelasan sebenar. Hatinya rancak berkata penjelasan sebenar berada ditangan mamanya.
"Baik! Saya bawak awak jumpa keluarga awak" Firash terus bersetuju dengan kata kata Afifa walaupun hati sakit kerana tidak dipercayai oleh sang isteri.
"Okey kalau macam tu kau duduk luar, aku nak tukar baju"arahnya seperti komando, Firash turutkan sahaja.
Firash baru teringat yang lagi dua hari lagi baru dia boleh keluar, dia masuk balik dan mahu bercakapa dengan Afifa.
Afifa berada didalam bilik air."Awak, awak tak boleh keluar lah, dalam dua hari kagi baru boleh keluar..." kata Firash dan bunyi paip air terus senyap.
"Kalau macam tu bagitahu mama aku suruh mama datang sini" arah Afifa lagi. Firash hanya membakas okey, dia menelefon ibu mertuanya.
Setelah siap membuat panggilan, dia menuju ke kantin hospital. Dengan langkah yang berat, Afofa keluar dari bilik air dengan muka dinginnya. Dia tekad. Tekad untuk mencari penjelasan sebenar. Kenapa dia kahwin dengan usia muda ini. Baru nak berasa jadi pelajar universiti...tapi awal awal dah jadi bini orang.
"Assalamualaikum" salam disahut dengan baik. Puan Sri Fara hanya melihat anaknya yang dingin itu. Tak habis habis dengan egonya itu. Entah salah siapa. Tapi masing masing ego.
"Mama, Fifa nak penjelasan yang sebenar, betul ke Fifa ni dah kahwin? Sekarang umur Fifa dah 22? Ada anak? Mana anak Fifa? Suami Fifa siapa? Nama penuh dia apa? Bulan berapa Fifa kahwin dengan dia? Dia ada rumah sendiri? Kerja apa?"soal Afifa berturut. Tangisan dia tubir kata cuba dia bendung. Tapi dia gagal, akhirnya tangisannya pecah jua.
"Fifa dah kahwin,betul umur Fifa 22, Fifa dah ada anak, comel nama dia Aiella dan Ariel, comel..anak Fifa kat hospital lah, kena tahan sebab Fifa tak sedar lagi. Nama suami Fifa, Wan Dani Firash...dua tahun lepas Fifa kahwin bulan 7..lepas sebulan Afifa sedar dari kemalangan tu, dia ada rumah sendiri...ada kerja jadi bos kafe..dan salah seorang polis PDRM." Balas Puan Sri Fara tenang. Walaupun tubir matanya mahu pecah melihat anaknya yang sudah sedar dari komanya itu.
"Fifa, Fifa tak ingat ke lepas kejadian kena langgar tu?"soal Puan Sri Fara pula.
"Tak, Fifa langsung tak ingat, tak ingat" balas Afifa lalu mengesat tangisannya itu. Ya Allah, mesti peritkan hidup rumah tangga.
"Siapa susukan anak Fifa?" Soal Afifa sambil memegang tangan ibunya.
"Ada, kawan Firash, dia dah kahwin tapi anak dia lemas dalam perut, jadi susu dada ada lebih lah, cukup untuk anak Fifa, lagipun Fifa kan dah sedar, Firash kata kawan dia tu dah jadi ibu bapa angkat anak anak kamu" terang Puan Sri Fara jelas.
Tubuh anaknya itu digosok kerna perlukan semangat kuat."Kenapa? Siapa izinkan anak Fifa ada ibubapa angkat?"soal Afoifa sambil menahan tangisan yang disimpan. Matanya seperti mahu menangis sepuas sepuasnya. Entah kenapa...
"Saya izinkan, saya kan ketua keluarga" cantas Firash tatkala Puan Sri Fara membuka mulutnya. Afifa terkejut. Dia tergamam. Muka dingin dipamerkan.
Kenapa? Aku tak nak anak aku terseksa...seksa kerana kasih sayang yang diberi dari orang luar, walaupun dia itu baik sekalipun. Hanya aku seorang yang berikan kasih sayang itu termasuk suami ku.Okey, nah untuk korang, otak ni makin lama makin jem sbb banyak cerita yang tergendala ni..
Promote 📖Books : Dia Aku Punya Tau!
By : mieyya_moccy
Baca tau! Best..
...kay pada sesiapa yang nak join group bellafiqah punya wassap atau brunie+malaysia punya group wassap pm saya..
Nanti saya update lagi..
Bai...
💕💕💕
YOU ARE READING
Kisah Cinta Cik Ego✔
RandomDia datang mengantikan kekasih lama yang bertapak dihati. Dia pencuri hati yang mampu mencairkan hati seorang gadis yang ego. Bila hati kata rindu tapi mulut menafikan, ego saja lebih. COMPLETED : SEP 2016 Best achivement : #1 in random July/Jun2016...