Just the way you are

244 14 2
                                    

" Zarif, aku dah siap semue keje aku "
Zarif hanya diam. Fikiran dia seperti tiada di situ. Alahai termenung pulak mamat ni!
" Hello Zarif. Kau dengar tak apa aku cakap ni? ", aku melayang-layangkan tanganku dihadapan wajahnya.
Zarif tersentak. Dia halakan pandangan dia ke arah ku. Lama.
" Kau dah kenapa? Siang-siang hari termenung? "
" Err... tak de pape. Kau nak.. ape? "
" Hisy kau ni, aku cakap aku dah siap semue keje aku. Tadi kan kau jugak yang suruh aku report kat kau lepas dah settle semue kerja ", aku balas geram.
" Ye ye.. Kau boleh balik "
Itu je? Cakap thanks pun tak? Hampeh punyer Zarif. Aku mencapai beg aku dan berkira-kira untuk berlalu dari situ secepat yang mungkin.
" Jihan... "
Aku toleh memandang ke arah Zarif semula.
" Ape? ", aku menanya acuh tak acuh.
" Tali kasut kau... "
Aku mengerut kening seraya memandang ke bawah. Baru aku sedar kedua-dua tali kasut aku sudah terlerai dari ikatan. Aku tunduk membetulkan tali kasut.
" Sebab ni je dia panggil aku? ", aku mengomel perlahan.
" Taklah. Sebab.. aku tak nak kau luka jatuh tersandung tali kasut ", Zarif menjawab serius.
Aku telan liur mendengar kata-katanya.
" Lol just kidding. Ni amik ni, aku lupe ada satu paket lagi pamphlet yang kau kena edarkan.. before esok "
          Aku tergamam. What?!
          " Ape ni Zarif? Sekarang dah pukul 4.30 petang kot. Budak-budak uni pun dah gerak balik rumah diorang. Kau nak aku edarkan kat sape? Kat itik-itik tasik tu? ", aku memerli pedas.
        " Chill okay. This time aku tolong kau. Kita gerak sama pegi cafe. Kat sana sampai malam pun penuh student "
       Aku hanya mencemik mendengar kata-katanya. Dan Zarif pulak? Masih berperang dengan perasaan sendiri. Cuba menyembunyikan segala jenis bentuk feeling yang ada. Apa yang dia tahu, masanya belum tiba untuk dia luahkan segalanya.

My 2nd ConfessionTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang