Loser

229 9 0
                                    

Jam sudah pun menunjukkan pukul 4 pagi tetapi aku, Nur Jihan Bt. Rosly masih belum lena. Fikiran aku dari tadi asyik memikirkan kata-kata yang keluar dari mulut Zarif. "Hmm.. Aku tipu actually ".
        Apa yang dia tipu?? Aku jadi bingung. Dalam kebingungan itu, fikiran aku tiba-tiba melayang mengimbas kenangan lima tahun lalu..
" Jihan, kau sure ke nak pindah?!! ", Sam jadi gelabah mendengar keputusan ku yang agak tiba-tiba itu.
Aku hanya mengangguk kecil.
" Serius laa. Sebab surat tu ke? "
Aku mengangguk lagi.
" Tapi kalau kau buat cemtu Jihan, tu maksudnyer kau kalah weh ", Sam cuba memujuk.
" Aku tahu..tapi aku tak tahan lah Sam. Diorang sampai sekarang duk mengejek aku. Malu weh. Lagipun tahun depan kita spm, tak nak lah result aku terjejas sebab benda cenggini "
Suasana bingit di kantin sekolah tidak langsung menjejaskan perbualan kami.
" Ye aku faham. Tapi kau betul-betul dah serius ke ni? Tak nak ke try stay dulu abeskan tahun ni at least? ", Sam cuba lagi.
" Hmm.. Sorry Sam, aku dah nekad. Aku tak nak dah nampak muka si Zarif tu ", bicara ku perlahan.
Sam kecewa.
" Kau nak pindah? ", Zarif tiba-tiba muncul dari arah belakang. Entah sejak bila dia curi dengar perbualan kami, aku pun tak tahu.
" Jangan sibuk hal kitorang ", marah aku.
" Takkan sebab bende kecik cenggini pun kau nak pindah? Tak rasa cam loser ke? ", Zarif memerli. Dia sudah pun mengambil tempat duduk di hadapan kami.
" Loser tak loser, asalkan aku tak payah nampak muka kau "
" Kamon ar Jihan, sape lagi aku nak kenakan kalau kau pindah? "
Aku hanya menjeling tajam mendengar kata-katanya.
" Mungkin kau boleh cari mangsa baru untuk kau announce kuat-kuat surat diorang pulak ", aku membalas pedas.
" Zarif, please lah. Sebab kau, Jihan nak pindah. Benganglah aku. ", Sam tiba-tiba menyampuk.
Zarif berjeda seketika sebelum kembali bersuara.
" Jangan pindah ", Zarif bersuara tegas.
" Apesal pulak?! Kau nak kenakan aku lagi kan lepas ni sebab tu suruh aku jangan pindah! "
" Aku kata jangan pindah, janganlah "
" Malas aku nak layan kau ", aku menarik Sam bangun dari tempat duduk ya seraya cepat-cepat beredar dari situ.
Bunyi jam loceng membawa ku ke dunia nyata. Ya Allah, sampai subuh aku tak boleh tidur! Aku bangun dari katil dan bergegas ke bilik air. Baik lah aku solat subuh dari fikir benda yang tak patut.

My 2nd ConfessionTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang