Zarif menarik nafas panjang. Dia bangun dari tempat duduk seraya bergerak menuju ke sinki berdekatan. Seusai membasuh tangan, dia cepat-cepat membuat bayaran di kaunter dan berlalu pergi dari cafe tersebut. Hatinya sedikit membara apabila teringat apa yang dilihatnya sebentar tadi tapi dia cuba kawal riak wajah.
Dia memasuki kereta dan terus meluncur laju meninggalkan terus kawasan cafe tersebut. Dia cuba usir jauh-jauh perasaan cemburunya dan kembali fokus pada pemanduan.
...................." Kenapa weh? ", Daud mengambil tempat duduk di hadapan Zarif.
Zarif mengeluh kecil. Dia menyedut sedikit air teh ais dihadapannya sebelum menjawab pertanyaan Daud.
" Aku rasa Jihan dah ada orang... ", Zarif berkata perlahan.
" Maksud kau? Kau nampak dia dengan sesape ke? ", Daud menagih jawapan.
" Tadi kat cafe uni aku. Aku nampak dia makan dengan laki lain berdua...", Zarif berjeda seketika sebelum meyambung kata-katanya.
" Dia nampak hepi giler Daud. Tak macam bila dia dengan aku ", Zarif mengeluh kecil.
Daud berkerut.
" Kau sure ke tu bukan kawan masa kecik dia yang ko penah cerita kat aku dulu tu? Apetah nama dia aku lupa dah "
" Joe ke maksud ko? ", Zarif menjawab.
Daud angguk laju mengiyakan.
" Taklah. Aku kenal Joe tu. Tadi tu orang lain ", Zarif berkata sayu.
" So kau nak buat apa sekarang? ", Daud bertanya.
Zarif hanya diam.
" Give up? ", Daud bertanya lagi.
" Tak tahu weh ", Zarif mengelengkan kepalanya perlahan.
" Boleh aku tanya ko something tak? ", Daud bersuara.
" Apa? "
" Hmm... dah lima tahun kot kau tak jumpa dia since peristiwa kat sekolah tu... tapi kenapa kau still tak boleh lupakan dia? Takkan lah ko tak de jumpa pompuan lain memane kat uni kau tu? "
Zarif pandang Daud tajam mendengar kata-katanya.
" Okay-okay sori... aku tahu dulu tu salah aku. Tapi Zarif, aku rasa kau dah patut move on dah. Dia tak suka kau. Dia even dah tolak pinangan kau. Kau patut totally lupakan dia ", Daud berkata tegas.
Zarif terdiam mendengar kata-kata Daud.
" Mungkin dia akan lagi appreciate kau bila kau dah tak de dalam hidup dia? So for now jangan ade kaitan dengan dia dah. Delete number dia. Jangan bukak langsung whatapps dia ke, mesej dia ke..... Then kite tengok apa yang dia akan buat ", Daud sambung bersuara.
Zarif menarik nafas panjang...
KAMU SEDANG MEMBACA
My 2nd Confession
RomanceTulis saje-saje time bosan so x de lah gempak sangat macam novel hlovate hiuhiuhiu