Tahun 2016
" So, lepas tu lepas tu? ", Fara sudah tidak sabar ingin tahu.
" Aku terus pindah lepas incident tu so aku dah tak tahu dah pape berlaku lepas tu", end of story.
Sudah banyak memek muka Fara buat sepanjang aku bercerita. Kejap muka terkejut, kejap muka sedih, kejap muka geram. Dia ni memang boleh jadi pelakon!
" Wei, seriouslah kau pindah?! Tu macam kau dah mengaku kalah kau tahu tak? "
" Habeh tu kau nak aku buat ape lagi? Tension weh dengar orang duk nganjing aku hari-hari. Lantak la nampak cam aku mengaku kalah ke ape asalkan aku dah tak payah menghadap muke si Zarif tu. Tu je la weh aku pikir time tu "
Fara mengeluh mendengar jawapan ku.
" Hmm, tak sangka pulak aku Zarif perangai macam tu sekali dulu. Sekarang ni nampak la macam sombong cenggitu tapi tak de la sekejam macam kau cerite tu"
" Aku pun harap sesangat yang dia dah berubah. Tak mo lah aku kalau dia tetibe cari pasal lagi dengan aku lepas ni. Mane lah tahu tetibe die sebarkan surat cinta tu ke ape ", Tak mampu dah aku nak fikir positif saat-saat macam ni lagi-lagi selepas aku dengan beraninya mencabar Zarif petang tadi.
" Lah, dia still simpan ke surat tu sampai boleh nak sebarkan?"
Aku hanya mengangguk kecil.
" Alah die sengaje je la tu simpan so senang nak malukan aku lagi bile jumpe balik. Hmm, mana lah aku tak kehulur-hilir depan tv tadi. Risau tahu tak!"
" Alah, kau chillax je. Buat chill, buat relax. Aku tak rasa lah Zarif akan buat cenggitu lagi", Fara cuba menenangkan aku.
Aku memandang muka Fara, mengharap apa yang dikatakannya benarlah hendaknya.
" Hah satu lagi lupe nak gitau kau. Zarif tu dah ada girlfriend. Budak upm jugak. Bukan officially girlfriend lah tapi aku dengar-dengar parents die memang nak padankan si Zarif tu dengan pompuan tu. Ala macam dalam drama-drama melayu tu, anak-anak datuk dipadankan dengan perempuan yang setaraf dengan dia. Hah cenggitu lah bunyiknyer "
" Amboi cliche sangat "
" Agak laa. Tapi nampak lah kat situ orang-orang taraf biase cam kite ni tak layak okay untuk si Zarif tu "
" Aku pun tak hingin lah die tu ", aku jujur di situ. Siape nak orang yang pernah reject dia, dalam kurungan direject kejam.
KAMU SEDANG MEMBACA
My 2nd Confession
RomanceTulis saje-saje time bosan so x de lah gempak sangat macam novel hlovate hiuhiuhiu