Bab 40

20.5K 753 5
                                    



Wulan mengeluh perlahan apabila lehernya terasa sedikit lenguh. Sedari tadi dia hanya menjadi pemerhati dan pendengar setia kepada perbualan Zarina bersama pengurus restoran a.k.a chef Raykal.

Dia benar-benar terpaku seperti patung tatkala Zarina memperkenalkan lelaki itu sebagai pengurus restoran mewah yang dia tempah itu. Pandai Raykal menyembunyikan rahsia ini. Patutlah tak pernah nampak bos besar, rupanya dialah bos besar restoran tersebut.

Wulan mencebik. Cis, mesti dia gelakkan aku bila selama ini aku asyik memerli dia berlagak seperti bos.

"Saya rasa itu saja encik." Zarina bersuara. Mata Wulan fokus memandang ke arah Zarina. Bukan main lagi dia tersenyum lebar macam menang loteri. Tahulah berdepan dengan lelaki kacak tapi agak-agaklah juga. Lelaki tu kekasih aku wei.!

"Baiklah. Kalau tak ada apa-apa lagi, saya minta diri dulu."

Raykal berbalas senyum dengan Zarina sebelum berdiri. Dia perlu beredar dengan segera. Sejak tadi lagi dia menahan rasa gemuruh yang amat sangat. Tidak tenang rasanya sepanjang sesi perbincangan bersama Zarina tadi. Sekejap-sekejap matanya tertarik untuk memandang ke arah Wulan. Gadis itu hanya merenungnya dengan pandangan tajam. Apa taknya dia gelisah.

"Wait..!" Wulan menyeru tiba-tiba.

Raykal tersentak. Tidak jadi untuk dia berdiri bila Wulan sudah menghalang.

"Babe, kenapa?" Soal Zarina pelik. Bukan dia perasan air muka Wulan yang begitu serius memandang Raykal. Dia pula yang takut melihatnya.

"Babe, boleh tak kau pulang dulu. Tinggalkan aku dengan encik Raykal ni. Ada hal penting yang aku nak bincang dengan dia." Ujar Wulan bersahaja kepada Zarina.

"Kau nak bincang apa dengan dia?" Soal Zarina separuh berbisik. Terkejut dia mendengar permintaan Wulan. Kan dah kata pengurus ini aku punya. Wulan ni... macam tak faham saja. Ke, buat-buat tak faham?

"Adalah... kau balik dulu erk?"

"Hmm.. yalah. Tapi awas kalau kau buat macam-macam.!" Sempat lagi Zarina mengugut.

Wulan hanya tersengih. Kau yang jangan macam-macam babe... Raykal ni kekasih aku.

Zarina mengalihkan pendangan ke arah Raykal semula. Senyuman manis dihadiahkan buat lelaki itu sebelum dia ingin beredar.

"Encik Raykal, saya pergi dulu ya. Ada apa-apa saya akan hubungi encik. Assalamualaikum."

"Waalaikumussalam..." Jawab Wulan dan Raykal serentak.

Setelah memastikan kelibat Zarina sudah menghilang, pantas Wulan memandang tajam ke arah Raykal. Bibirnya digigit tanda geram dengan lelaki itu.

"So what now?" Soalnya dingin.

Raykal mengangkat kedua bahu. Riak wajahnya pun cukup bersahaja. Bertambah geram Wulan dibuatnya.

"Chef, awak sedar tak awak menipu saya selama ini? Kononnya kerja sebagai chef, padahal awaklah pemilik restoran itu kan? Sampai hati awak tipu saya. Saya ni kekasih awak, tau tak?" Bentak Wulan geram. Kulit wajahnya memerah akibat marah.

"Okey, biar aku explain kat kau..."

Buat seketika Raykal berbalas pandangan dengan Wulan. Cepat saja Wulan mengalihkan pandangan ke sisi. Uiks, marah sangat nampaknya buah hati dia itu.

"Explain la cepat.. tunggu apa lagi?" Tanpa memandang wajah Raykal, Wulan bersuara.

"Kut ya pun, pandanglah sini. Tak handsome gamaknya muka aku ni sampai kau tak nak pandang." Raykal bersuara seperti orang merajuk. Ini pun salah satu nak cairkan hati cik bulan dia.

My Mr. Chef ❤{Completed} Where stories live. Discover now