Bab 39

4.8K 42 5
                                    

Aku melangkah malas keluar dari kamar mandi dengan fikiran yang berserabut. Gelapnya bilik! Maklumlah dekat luar tu sedang hujan. Hanya awan hitam yang memayungi bumi saat ini. Terus aku menghidupkan lampu tidur. Ah, hujan-hujan begini tidur pun best jugak! Tidur? Bibir kucebikkan sedikit. Bagaimana nak tidur dengan aman kalau ada masalah 'terjelepok cantik' kat dalam kepala?

Haih! Teruk Minah kena marah denganku tadi. Mana tidaknya, dia mengaku yang dia beritahu alamatku ini kepada Danial Lee. Senang-senang macam tu aje dia beritahu! Nasib baik Danial Lee. Kalau orang yang tanya itu penculik ke, perogol ke, tak ke naya aje?! Eee... tak pasal-pasal aku kena pindah ke bilik lain.

Bathrobe di badan kukemaskan ikatannya sebelum aku melabuhkan punggung di atas katil. Tuala yang membaluti kepala kubuka, mendedahkan rambut lurus yang panjangnya sudah pun melepasi bahu ini. Aku mula mengelap rambut yang basah. Tidak susah untuk keringkan rambut pada bulan September ni. Awal musim luruh... cuaca masih lagi sedikit panas.

Sebut tentang musim luruh, tidak sabar rasanya nak tunggu daun-daun bertukar merah awal bulan November nanti. Bagi aku, musim luruh adalah sangat romantik. Mata kupejamkan seketika sambil bibir tersenyum lebar apabila terkenangkan suasana musim luruh di Seoul nanti. Aman sikit rasanya hati yang tadinya berserabut.

Apabila mata kubuka, hampir terlepas tuala di tangan. Terasa seperti jantungku telah pun berhenti berdegup. Terkaku aku dipanah oleh sepasang mata yang sangat redup itu. Tidak pernah aku lihat Danial Lee beriak seperti ini. Menggoda dan amat mempesonakan.

Apabila mengenangkan yang bathrobe di badanku mendedahkan sebahagian besar bahagian leher dan juga bahagian lutut dan kaki, aku terus berlari ke arah pintu. Namun, belum sempat aku menutup pintu, lelaki yang segak dengan kemeja lengan panjang yang disingsing sehinggga ke paras siku itu telah pun melangkah masuk. Kelu lidahku untuk berkata-kata apabila senyuman yang sangat mempesonakan itu terukir di bibirnya. Ah, masalah ni! Dia ni dah kena sampuk ke?

Aku tersedar apabila tangan Danial Lee berada di rambutku dan kemudian mendarat di pipiku. Aku semakin tidak keruan apabila dia menundukkan wajahnya, mendekati wajahku. Tangan yang tadinya mengusap wajahku terhenti berbuat demikian apabila aku mengelak.

"Don't worry too much. You look really good in this bathrobe," bisiknya.

Biar betul dia ni? Jangan-jangan dia nampak muka aku macam Yoo Ri tak? Sebab tu agaknya dia jadi begini?

"Bella... I've tried to ignore you. Masa tu aku ingatkan aku rindukan kau sebab arwah Maya. But when you left, I know... I've fallen for you... so hard!"

Sekali lagi jantungku terasa seperti ingin terhenti berdegup. Kalau aku jatuh pengsan, memang dialah penyebabnya! "Errr... Danial. Awak sedar tak apa yang awak cakap ni?"

Aku cuba berlagak selamba walaupun aku sudah mula terasa seram sejuk.

"Do you know how much I miss you?"

Soalanku tidak dijawabnya sebaliknya dia pula yang bertanyakan soalan kepadaku. Aku tidak sanggup lagi bertentangan mata dengannya. Terus aku melarikan anak mata ke arah lain. Rindukan aku, tetapi bagaimana dengan Yoo Ri? Nak letak mana awek kau tu?

"You have no idea Bella... how much I miss you."

Wajahnya semakin mendekat sehingga aku dapat merasa deru nafasnya. Aku yang hampir kalah mendengar kata-kata rayuannya cuba mengumpul segala kekuatan yang ada. "If you miss me, Danial... you won't take this long to look for me. You won't."

"Since you left, not a single day I breath without thinking of you. Despite my busy schedule I came to Seoul after five days you left Malaysia. But I couldn't find you."

Kimchi untuk awak!Where stories live. Discover now