KÂBUSLARIMIN BAŞLANGICI

3.7K 487 298
                                    

    Dün akşam, Saruhan'ın ani gidişine anlam veremeyen Nimet teyze belli etmemeye çalışsa da telaşı yüzünden okunuyordu. Saruhan'ı arayıp gidişinin sebebini öğrendiğinde rahat bir nefes almış, gülümsemişti. Nimet teyze teşekkürlerini sunmuş, bizi de evinde misafir etmek istediğini söyleyip müsaade isteyerek kalkmıştı.

Saruhan'ın ani tavrı annemi de şaşırtmış fakat bir yorumda bulunmamıştı. Mutfaktaki işleri el çabukluğuyla halletmiş, anneme yorgun olduğumu söyleyip erkenden odama çekilmiştim.
 

Şimdi üniversitenin bahçesinde yirmi dakika sonra başlayacak olan dersimi tedirginlik içinde bekliyordum. Saruhan'ın dün akşam ki sosyopat tavırları yüzünden dakikada bir ürkekçe etrafıma bakıyordum.

"Belinay, bu ücra köşede ne yapıyorsun? Her yerde seni arıyordum."

Arkamdan gelen sesle olduğum yerden korkuyla sıçradım.

"İyi misin?" dedi Gülfiye.

Baş parmağımla damağımı kaldırıp elimi deli gibi çarpan kalbimin üstüne koydum.

Karşımdaki sandalyeyi çekip oturan arkadaşıma olumlu anlamda başımı salladım.

"Özür dilerim, seni korkuttum. Arkandan sessizce yaklaşmamalıydım."

Onu rahatlatmak için zoraki tebessüm ettim. "İyiyim ya, sorun yok."

Demonize kılıklı n'olacak, onun yüzünden diken üstünde oturuyordum. Gülfiye omzumun üstünden birilerine bakıp el salladı, ardından Kayra, Ali ve Meryem oturduğumuz masada yerlerini almışlardı.

"Selam millet." Sonradan gelen Melisa'nın seslenişiyle gözlerimiz onu bulurken o çoktan sandalyenin birine kurulmuştu.

"Kızım, ne diye bu masaya oturdunuz?" dedi, Kayra bir Gülfiye'ye, bir bana bakıp.

"Burası iyi," dedim, lafı uzatmayarak.

"Ne var ne yok, küçük cadı. Konuşamıyoruz ne zamandır, “dedi Kayra sıcak bir gülümseyişle.

Hayatıma zebani gibi çöken Saruhan'ın şizofren tavırlarından bahsetmeli miydim? Sonuçta yakın dostlardı, belki Saruhan'a beni rahat bırakmasını söylerdi. Saruhan bu uyarıya kulak asmadığı gibi ya daha çok musallat olursa bana yahut Kayra benim yüzüme dostuyla arası bozulursa. Sonuçta bir geçmişleri vardı, aralarına giren kara kedi olmak istemezdim. Saruhan'ın derdini öğrenmek için belki de hakkında bilgi toplamalıydım.

Kayra, sıradan sorusuna bu kadar cebelleşmeme kaygılanmış, merakla vereceğim cevabı yahut ağzımdan çıkaracağım baklayı bekliyordu.

"İyiyim."

Cevabım Kayra'yı tatmin etmemiş, bana dik dik bakmıştı.

"Gerçekten iyiyim," dedim, inandırıcı olmaya çalışarak.

Kayra bana inanmıştı, belki de  inanmış gibi yapmıştı. Bilemiyorum ama irdelememesi iyiydi. Kısa bir tereddütten sonra masadakilerle sohbet eden Kayra'ya döndüm.

"Kayra," dedim, ilk seslenişimde hemen bana dönmüştü.

Cesaret verircesine göz kırpıp gülümsedi.

"Sana bir şey soracaktım."

Meraklı bakışları yüzümü bulduğunda sabırla devam etmemi bekledi.

"Saruhan'la ne zamandan beridir tanışıyorsunuz?" Bir çırpıda söylemiş, alacağım cevap için sabırsızlanmıştım.

Kayra şaşırmış bir ifadeyle yüzüme bakmaya devam etti, daha sonra kaşları çatılıp anlamaya çalışarak alnı kırışmıştı.

PEYGAMBER ÇİÇEĞİ  ~Düzenleniyor~Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin