HÜZÜN

1.5K 253 124
                                    

Selamünaleyküm canlarım.
Medyaya bir müzik bıraktım. Yazarken bu müziği dinledim. Sizlerinde okumaya başlamadan önce müziği açmanızı tavsiye ederim.

Bu bölümü sevgili rumeysadoganm  ithaf ediyorum. ;)

                            
    Yengemin acı haykırışı beni kendime getirmiş, sendeleyerek bir iki adım yürüdüğümde merdivenle salonun giriş kapısı arasında duran uzun vazoya çarptığımda vazo kırılmış ve cam parçaları etrafa saçılmıştı.

Beynim donmuş gibiydi, tepki veremiyor, sadece çatık kaşlarımın ardından yerdeki cam kırıklarına bakıyordum. Korkuyordum, bu cam parçaları gibi paramparça olmaktan.

Merdivenlerden gelen ayak seslerini duyunca başımı çevirip baktığımda Selin telaşla merdivenin ortasına kadar gelmiş, hıçkırıklarının ardından bana bakarak, "ağabey amcam," demiş ve gerisini getiremeyip olduğu yere çökmüştü.

Korku nedir bilir misin? Vücudunu nasıl ele geçirip beynine ağrı verip uyuşturmasını, uzuvlarının titrediğini, teneffüs ettiğin oksijenin bile ağzında tatsızlık bırakmasını akabinde kalbine hücum edip onu ele geçirirken her bir atışında sol göğüs kafesinizdeki acıyı.

Tufan'la aynı anda merdivenlere yönelmiştik. Sızlayarak bana acı veren boğazımı önemsemeden "baba," dedim haykırarak. Tufan hayretler içinde durağan kalırken onu es geçip sırtımda hissettiğim kötü bakışlarını umursamadan ikişer üçer merdivenleri çıktım. Merdivenlerin karşısındaki amcamların odasına girdiğimde yengem amcamın göğsüne yatmış ağlıyordu. Yanına vardığımda köşeye çekildi, gözleri açık olan amcamın nefes alış verişlerini kontrol ettim. Kısa bir bocalama yaşasam da kendime gelip daha önce ilk yardımdan almış olduğum dersi aklıma getirdim. Bir doktor kadar soğukkanlı olamazdım belki ama şimdi bocalayıp vakit kaybetmemeliydim.

  Odaya giren Selin ve anneme bakarak 112 aramalarını söyledim akabinde ambulans gelene kadar ilk müdahaleyi ben yapmalıydım.

Amcamın boynundaki şah damarındaki nabzını kontrol ettim, kalbinin atmadığını anlayınca amcamın başının altındaki yastığı kaldırıp düz bir şekilde yatmasını sağladım. Yatağın üstüne çıkıp amcamın  sağ tarafına diz çöküp üstündeki badiyi yırtarak göğsünün açılmasını sağladım akabinde iman tahtası dediğimiz sternum kemiğinin alt ucundan 2-3 parmak yukarı kısmı belirledikten sonra elimin ayasını buraya yerleştirdim. Diğer elimi de elimin üstüne yerleştirdim.

Uygulanan gücün tek bir noktadan verilmesi için elimin sadece ayasını temas ettirdim. Göğüs kemiği üzerine dik olarak baskı uygulayabilmek için dirseklerimin bükülmemesine dikkat edip baskı uygularken göğüsün 4 cm kadar aşağıya inmesini sağladım. Sıkıştırma ve gevşetme süreleri eşit olacak şekilde bu işleme dakikada 80-100 kez olacak tempoda uyguladım. En az 3 dakikada bir kalbin çalışmaya başlayıp başlamadığını anlamak için nabızı kontrol ettim.

Bir kez daha nabızını kontrol ettiğimde değişen bir şey olmayınca hıçkırıklarımı ve gözlerimden süzülüp amcamın göğsüne damlayan göz yaşlarıma inat kalp masajına devam ettim. "Amca kalk amca. Allah'ım ne olur beni babasız bırakma. O nu bize bağışla," dedim masaja devam ederken.

"Ağabey geldiler," gözyaşlarıyla içeriye giren Selin'in ardından acil tıbbi teknisyenler odaya girdiler. Teknisyenlerin işlerini yapmaları için yataktan indiğimde elimde olmadan amcamın boynuna sarıldım, yanağına bir buse kondurup amcamın açık olan gözlerini kapattım usulca.

BELİNAY
     
    Kına yakılırken Saruhan'ın omuzuna benimse başıma örtülecek olan örtüleri ve kınam yakıldıktan sonra elime geçireceğim gül şeklindeki bandajı almak için çarşıya çıkmıştım. Kemal amcanın durumundan ötürü Saruhan'la birlikte düğünü erteleme kararı almıştık fakat Kemal amca buna karşı çıkmış, zamanında düğünümüzün olmasını istemişti. Bir an önce ayağa kalkıp düğünümüzde Saruhan'la karşılıklı zeybek oynayacaklarını söylemişti. Her ne kadar içimize sinmese de Kemal amcanın ısrarlarına karşı koyamamıştık.

PEYGAMBER ÇİÇEĞİ  ~Düzenleniyor~Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin