6

11.7K 607 15
                                    

HARI ini ialah hari pertama Medina sebagai pengurus Alpha. Seram. Takut. Rasa menyesal mula menyelubungi diri tapi dah terlanjur kata, apakan daya?

Medina setuju pun sebab terpaksa, kalau tak memang tak dia nak jadi pengurus bad boys tu. Kerja gila namanya!

Medina perlahan-lahan menaiki tangga.

Agak-agak Alpha dah sampai ke belum?

Medina menarik nafas lalu hembus. Saat Medina ingin masuk ke kelas 5 Diamond, tiba-tiba begnya ditarik dari belakang menyebabkan di terdorong ke belakang.

"Arghhh!!!" jerit Medina tapi jeritannya itu mati saat ada satu tangan menekup mulutnya.

"Ermppphh ermmphhh!!!" Medina meronta-ronta minta dilepaskan.

"Medina," panggil satu suara. Macam kenal tapi siapa? Yang dia pasti itu bukan suara Alpha atau kawan-kawannya.

Medina menoleh saat dirinya dilepaskan. Terbuntang luas biji mata Medina melihat gerangan yang menariknya sebentar tadi.

Syed Firman.

"Kau nak apa, hah?!" soal Medina kasar.

"Aku nak minta maaf pasal hari tu, hina kau. Aku tak tahu pun itu kau," ucap Firman.

Medina tersenyum sinis.

"Mudahnya kau ungkapkan kata-kata maaf. Kalau perempuan yang Daniel peluk tu pun bukan aku, kau masih nak hina dia juga kan? Betul tak?" balas Medina.

"I'm sorry"

"Get lost!"

"Medina..."

"Apa lagi?!"

"Jauhkan diri kau dari Alpha," kata Firman.

Medina tersentak lalu tersenyum nipis.

"Why? Kau siapa nak arahkan aku?"

"Just keep away from Alpha, Medina. Diorang bahaya, diorang banyak buat hal kat sekolah ni. So please..." kata Firman lagi.

"Alpha bahaya ke tak, aku mangsa Alpha ke apa. It's none of your business! Alpha tu tak adalah jahat mana! Kau tu cubalah berbaik dengan Alpha! Kau ni Ketua Pengawas tapi entahlah aku rasa kau tak layak!" tutur Medina kasar.

"Medina, jangan benci aku. Kau akan menyesal sebab tak jauhkan diri kau dari Alpha," kata Firman.

"Brothers aku pun tak halang aku rapat dengan bad boys itu. Kau pula gedik nak halang kenapa? Kenapa Alpha tu perogol bersiri ke? Atau pembunuh? Diorang tu just bad boys jelah." Medina berkata tanpa rasa ragu-ragu. Entah kenapa, Medina rasa ingin membela Alpha saat ini sedangkan dia benci Alpha.

Firman mengeluh.

"Medina..." Firman cuba memegang tangan Medina tetapi ada satu tangan menepis tangannya.

"Jangan sentuh dia." Dingin suara Daniel.

Medina terkejut. Medina ternampak ahli Alpha yang lain seronok bersandar di dinding manakala Daniel berada di sisinya.

Diorang dah lama ke kat situ?

"Kau tu jangan sentuh dia!" balas Firman.

"Kau jangan jadikan Medina mangsa kau! Aku dah lama sabar dengan kau, ke kau nak aku report kat guru disiplin?" kata Firman lagi.

"Reportlah."

"Huh! Medina jom!" Firman cuba menarik tangan Medina. Kemudian, tangan Medina lagi satu ditarik oleh Daniel.

Badboy Itu Suami Aku Where stories live. Discover now