54

2.3K 246 159
                                    

MEDINA terus duduk sebelah Daniel yang sedang berbual dengan Harriz. Kepalanya diletakkan ke permukaan meja. Sungguh dia penat sangat hari ini. Mia dan Khairul juga duduk bersama lalu minum air.

"Haih... penat semacam nampak." Harriz menegur.

"Hmm... penat sikit," balas Khairul lalu meneguk air mineral sehingga separuh.

Daniel mengerling Medina di sebelah. Tidur ke? Senyap semacam isterinya hari ini. Silap, bukan hari bahkan sejak kebelakangan ini dia perasan perubahan Medina. Semakin hari semakin menyepi.

"Sayang," bisik Daniel.

Sepi.

"Dee need some rest. Dia baru habis dua presentation hari ni." Mia berkata, apabila melihat Daniel seperti mahu mengejut Medina. Dia tak mahu Daniel jadi mangsa lepaskan amarah kawannya kerana hari ini pembentangan kurang memuaskan. Ada kesilapan.

"Oh ya ke?" Daniel membalas. Kemudian, dia mengusap belakang tubuh isterinya dengan perlahan dan lembut.

Suara Tasha dan Alisya bertengkar dari jauh kedengaran. "Eh, kau ni kenapa Isya?"

"Apa? Kenapa?"

"Yang kau emo sangat ni kenapa? It's just a group project! Kau ni langsung tak chill." Tasha bengang.

Alisya mencekak pinggang. "Oh yea, it's just a group project. So? Tak apalah kalau part kau tak siap? Kau okeylah hang-out dengan Erin tapi kerja? Tak siap? Tak pasal kena maki dengan lecturer tadi tahu tak?"

Tasha terdiam.

Raihan yang menyaksikan perbalahan dua gadis itu hanya senyap. Takut nak masuk campur, risau melayang beg dan kasut ke arahnya kelak.

Alisya menjeling Tasha tajam lalu berjalan menuju ke arah Medina. Kerusi di sebelah Medina dia henyakkan punggungnya dengan kasar. Beg dicampak ke atas lantai.

"Kenapa ni?" Mia menyoal. Seram melihat Alisya mengamuk.

Tasha duduk sebelah Mia. "Kawan kau tu emo sangat. Benda kecil, nak besarkan."

Alisya memincing mata ke arah Tasha. "Ha'ah benda kecil sangat la bila kena marah dengan lecturer sebab report tak siap! Memang kena maki tu sedap je rasa. Kan? Eh, aku tak kisah sebenarnya nak kena maki sampai berdarah telinga aku... tapi aku tak puas hati sebab kau. Kalau kau siapkan bahagian kau... takdenya kena marah free depan student yang lain! Eh, bahagian kau tu sikit dan senang je tau. Kau fikir bila part kau senang kau boleh tangguhkan dan berfoya-foya la?" Tempelak Alisya.

Tasha menunduk. Ya, memang semuanya salah dia.

"Tapi kau emo sangat kenapa?"

"Kau tak faham bahasa lagi ke, Tasha?" Kali ini suara Alisya agak kuat. Marah.

Medina angkat kepalanya. Dia memandang Alisya dan Tasha secara bergilir.

"Okey girls, stop it." Harriz menyampuk.

"Shut up!" Alisya jeling Harriz.

Tasha masih mahu membela diri. "Aku terlupa due date. Kau... tak remind aku pun."

Semakin berasap Alisya mendengar. "Kau cakap baik sikit, eh! Aku dah berjuta kali ingatkan kau. Raihan pun tahu pasal ni. Aku whatsapp kau, call kau. Kau bluetick dan tak jawab. Sebab apa? Sebab kau keluar dengan si Erin tu!"

"Kenapa kau nak babitkan Erin pula?" Tasha membalas.

Alisya gigit bibir. Dia cuba menahan sabar.

Medina berdiri. Begnya digalas. Beg Alisya dia juga ambil lalu serah kepada Alisya. "Jom."

Badboy Itu Suami Aku Where stories live. Discover now