DANIEL tidak boleh fokus belajar apabila melihat Medina yang senyap tekun membaca buku rujukan sambil menulis nota kecil. Balik sahaja dari kem, mereka tidur sekejap nak rehat dan lepas isyak terus belajar di ruang tamu. Medina tidak banyak bercakap tetapi...
"D, makan."
"D, solat."
"D, belajar."Jujur, itu sahaja yang keluar dari bibir mungil Medina. Nampak sangatlah Medina tu merajuk atau ajak perang dingin? Kalau perang dingin tu seram. Tapi, kalau merajuk tu... alalala comelnya isteri aku ni.
Tiba-tiba lamunan Daniel hilang apabila Medina mula berdiri. Medina terus mula melangkah pergi ke arah dapur.
"Sayang nak pergi mana?"
"Nak ambil air." Medina dingin.
"Nak juga."
"Nak air apa?" Nada malas Medina lontarkan. Huh.
"Air (i) love you." Daniel tersengih. Kacak! Medina menjungkitkan keningnya. Seriously?
"Sorry, air (i) nak tampar you je ada." Terus Medina menghilangkan diri ke dapur kering.
Daniel terkelu lidah. Erk? Nak usik Medina namun perasaannya pula terusik. Aduh! Medina benar-benar dingin ni. Gawat! Daniel menyembamkan wajahnya ke atas buku Biology sambil menggaru kepalanya yang tidak gatal.
"Ada kutu ke sampai garu kepala macam tu?" tegur Medina sambil meletakkan dua gelas air oren.
Daniel terkejut lalu mengangkat kepalanya dengan sengihan. Medina langsung tidak pandang ataupun balas senyuman Daniel. Medina hanya mengemas bukunya lalu dibawa naik ke bilik belajar dan simpan. Daniel mengekori isterinya sambil membawa buku-buku belajar dan alat tulis. Jujur, dia langsung tak belajar hari ini. Semuanya sebab fikirannya memikirkan tentang isterinya yang comel ini. Haih...
Menjadi kebiasaan Medina berehat di ruang tamu sebelum masuk tidur sambil minum air atau kudapan malam. Daniel pula dari tadi memerhati isterinya dalam diam. Haih, bila Medina nak buka kisah semalam ni? Kalau dia buka, mahu kena pelangkung. Bosanlah tak dengar suara isterinya yang tercinta ni.
Zzzz! Zzzz!
Daniel membuka aplikasi Whatsapp. Tertera groupchat Alpha sedang galak mesej dalam group. Tiba-tiba namanya diseru oleh ahli Alpha yang lain.
Alpha Kacaks
Raihan
Sayangku Danieeeeel!
Dimanakah adindaku yang terchenta?Harriz
Niel, mana kau? Rai rindu gila vavi kat kau.Khairul
Kampret lo semua. Rindu tahi anjeng.
Niel, diorang tu menggedik je lebih. Nak korek rahsia kau tu.Raihan
Kambeng duduk diam² dalam kandang tu. Nanti kekasih kambeng cari. Mmbekkk mmbekkkHarriz
HahahhaahhahahahahahaaaaMe
Nak apa gila? Semak ah bising.Raihan
Alelelelele gaduh lagi lettew dengan Dee. Boooooooooooooo!
YOU ARE READING
Badboy Itu Suami Aku
Romance2ND ROMANCE BY _AISYWA Setelah sekian lama di bumi England, kini dia pulang ke tanah air bersama keluarganya. Masuk sahaja sekolah baharunya iaitu Stars Highschool, dia sering menjadi tumpuan orang ramai. Tengku Medina Iris, kecantikkannya dan sifa...